tanie pozycjonowanie stron

Tanie pozycjonowanie stron internetowych – nie daj się nabrać na tanią ofertę skutecznego pozycjonowania stron! Pozycjonowanie z roku na rok jest coraz bardziej skomplikowane i wymaga większych nakładów finansowych. Budowa i utrzymanie zaplecza SEO, koszty linków, tworzenie treści, optymalizacja, czas.. To wszystko determinuje ostateczna cenę pozycjonowania stron.

Mimo tego na rynku nadal istnieją firmy, które oferują pozycjonowanie w podejrzanie niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Za niską ceną zawsze kryje się niska jakość usług, a ta zwykle nie gwarantuje efektów. Ba, może nawet narazić stronę internetową na niebyt w wyszukiwarce Google! Na jakie kwestie uważać, kiedy decydujemy się podpisać umowę z firmą SEO? Czytaj poniżej!

Rozliczenie za efekt w pozycjonowaniu

W Polsce największą popularnością cieszą się trzy moduły rozliczania z firmą od SEO:

  • Za efekt — opłata zależna od pozycji fraz kluczowych, na które strona miała być pozycjonowana,
  • Rozliczenie abonamentowe — stała miesięczna kwota ustalana na podstawie zakresu pracy, którą wykonuje firma SEO,
  • Wariant mieszany — połączenie powyższych opcji, czyli stała opłata plus dodatkowo prowizja za wysoką pozycję frazy kluczowej.

Tanie pozycjonowanie stron to przede wszystkim rozliczenie za efekt. Jednak ta forma współpracy niesie w sobie również pewne zagrożenia. Wystarczy cofnąć się kilka lat wstecz, aby przypomnieć sobie, jak wyglądała wówczas branża SEO. Specjaliści od pozycjonowania prześcigali się w tanim pozycjonowaniu, które miało przynosić znakomite rezultaty w krótkim czasie. Faktycznie strony zyskiwały na widoczności w wyszukiwarce Google, co było zasługą agresywnego linkowania, choćby z wykorzystaniem systemów wymiany linków i automatycznych narzędzi. Jednak nieumiejętna walka o pozycję przy pomocy linków kończyła się nałożeniem filtra lub nawet usunięciem strony z indeksu wyszukiwarki Google.

Rozliczając się za efekt, należy mieć na uwadze, że agencja SEO może stosować bardziej agresywne działania i podejmować większe ryzyko na przykład przy pomocy botów spamujących lub systemów wymiany linków. Wszystko po to, aby osiągnąć jak najlepszą pozycję danej frazy kluczowej. Poza tym i same wyrażenia kluczowe wymienione w umowie mogą budzić zastrzeżenia. Zdarza się, że umowa przy tym modelu rozliczenia zawiera dużą ilość prostych i niepotrzebnych fraz, które są wzbogacone o kilka trudnych i konkurencyjnych wyrażeń. Najczęściej taka forma współpracy nie przynosi więc klientowi wymiernych korzyści.

To nie koniec pułapek wiązania się z agencją SEO przez umowę „za efekt”. Firma odpowiada jedynie za wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania w Google. Skoro ma płacone tylko za efekty, na pewno nie skupi się na innych ważnych czynnikach: lepszym UX, poprawie procesu zakupowego, a nawet nowych frazach, które również są ważne, ponieważ rynek odbiorców ewoluuje.

Obecnie skuteczne pozycjonowanie stron nie może obejść się również bez tworzenia tak zwanego topical authority, czyli powiązań tematycznych w obrębie danego serwisu. Zwykle takie powiązania buduje się poprzez tworzenie specjalistycznych treści na bloga, który tworzony jest obrębie danej domeny. Artykuły specjalistyczne mogą kosztować jednak nawet kilkaset złotych per sztuka! Czy wyobrażacie sobie firmę, która posiada kilkudziesięciu klientów w rozliczeniu za efekt i sama ze swojej kieszeni musi wyłożyć kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie na tworzenie treści poradnikowych nie mając pewności, że klient ostatecznie zapłaci im za fakturę, nawet kiedy uda im się wypozycjonować stronę w wyszukiwarce? Ano właśnie 🙂

Dlaczego na pozycjonowaniu nie warto oszczędzać?

Pozycjonowanie, o ile jest wykonywane zgodnie ze sztuką i zajmują się nim profesjonaliści, może nieść w sobie ogromne korzyści. Do największych zalet pozycjonowania stron internetowych należą:

  • Wzrost widoczności serwisu w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania
  • Wzrost liczby odwiedzin serwisu
  • Dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów
  • Zdobycie przewagi nad konkurencją
  • Zwiększenie rozpoznawalności i budowa zaufania do marki
  • Rozwój biznesu i maksymalizacja zysków

Tanie pozycjonowanie sklepów internetowych czy innych stron to tylko pozorne oszczędności. Bezsprzecznie, przedsiębiorca wyda mniej na promowanie strony w sieci, ale jego witryna WWW nie będzie tak widoczna, jak ma to miejsce przy w pełni profesjonalnych działaniach. To z kolei przekłada się na zdecydowanie mniejsze możliwości zarobkowe. Firma, której strona znajduje się daleko w wynikach wyszukiwania, nie budzi zaufania i nie jest rozpoznawalna, a więc nie przyciągnie nowych klientów mogących zainteresować się oferowanymi produktami lub usługami.

Tanio nie znaczy skutecznie

Cieszy fakt, że coraz szersze grono przedsiębiorców rozumie, iż pozycjonowanie strony WWW czy sklepu to podstawa w walce o obecnych i nowych klientów. Miejsce w topie wyników wyszukiwania, a przy tym strona zoptymalizowana pod SEO, to prawdziwe must-have każdego właściciela witryny, który poważnie myśli o biznesie w sieci.

W praktyce jednak tanie pozycjonowanie stron WWW nie istnieje. Jeżeli nawet jakieś działania są tu podejmowane, nie są efektywne i nie gromadzą klientów, co jest clou pozycjonowania. Nie jest wielkim przekłamaniem, że usługa taniego pozycjonowania to tak naprawdę tylko pozorowanie działań, jakie należy wykonać dla budowy pozycji strony w Google.

Czytaj naszego bloga:

Jeśli więc nie ma efektów, klient traci w najlepszym razie tylko czas. A czas to wiadomo co 😉 Gorzej jeśli strona zostanie ukarana karą ze strony wyszukiwarki poprzez działania niskiej jakości. Wtedy zostaje albo zmiana domeny, albo mozolne „uwalnianie” strony z filtra/bana. Koszty będą więc znacznie większe.

Zdecydowanie lepszą propozycją dla rozsądnych firm, które liczą na długofalowe efekty pozycjonowania stron jest rozliczenie abonamentowe lub mieszane. Firma zajmująca się pozycjonowaniem ma gwarancje comiesięcznego budżetu jaki może rozdysponować na działania poprawiające widoczność danej strony w wyszukiwarce i przedstawić klientowi raport ze swojej pracy. Abonament gwarantuje wyższą jakość usługi i stałe działania na rzecz pozycjonowaniem strony www.

Koszty linków, pracowników i narzędzi

Pozycjonowanie stron internetowych to usługa mocno rozbudowana, zawierająca w sobie wiele działań, bez których trudno o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki Google. Co więcej, to nie tylko działania na stronie pozycjonowanej (tzw. on-site), ale i poza nią (tzw. off-site). Nikt, kto ceni swoją pracę i wykonuje ją w sposób profesjonalny, nie będzie tego robił za darmo lub za rozliczeniu za efekt. Same koszty zależne są też od:

  • oczekiwań klienta,
  • wielkości, rodzaju strony i konkurencji w branży,
  • historii domeny.

Poza zdefiniowaniem celów biznesowych, na koszt pozycjonowania wpływ mają następujące działania:

  • Audyt SEO (analiza widoczności domeny, aktualnej optymalizacji strony, sieci linków przychodzących, konkurencji; redukcja błędów optymalizacyjnych; wykrycie ewentualnych kar od Google’a).
  • Dobór słów kluczowych (opracowanie za pomocą odpowiednich narzędzi skutecznych dla danej strony fraz kluczowych; comiesięczna analiza fraz).
  • Optymalizacja strony (działania optymalizujące pod kątem struktury strony i jej treści; należy ją wdrożyć na samym początku działań, ponieważ poprawna optymalizacja to fundamentalny czynnik w budowaniu wysokich pozycji w wyszukiwarce Gogole; minimalny koszt optymalizacji to 1000 zł;). O optymalizacji więcej przeczytasz w naszym artykule pt.”Na czym polega optymalizacja strony?„.
  • Link building (pozyskiwanie mocnych, wartościowych linków SEO do strony z portali tematycznych, blogów, stron lokalnych, ogłoszeniowych, zaplecza SEO, wizytówek NAP itp.).
  • Monitoring (monitorowanie działań pozycjonujących)

Wszystkie działania kosztują, zwłaszcza że to nie tylko praca dla pozycjonera, ale także copywritera, grafika czy web developera. Poza tym korzystają oni z szerokiej listy narzędzi, które najczęściej są płatne, w abonamencie rocznym lub miesięcznym. Koszty, jakie ponoszą z tego tytułu agencje SEO, rozłożone są na współpracujących z nimi klientów.

Oczywiście działania w zakresie SEO prowadzić można osobiście, tak samo zlecić tanie pozycjonowanie strony osobie bez większego doświadczenia popartego portfolio i referencjami. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę związane z tym zagrożenia oraz fakt, że podejmowane działania wymagają wielu lat praktyki pozycjonera, nieumiejętne SEO może tylko zaszkodzić stronie.

Wówczas skutki źle przeprowadzonych działań odczuwalne będą przez długie miesiące. Zresztą nawet samodzielne pozycjonowanie nie jest w pełni darmowe. Konieczne okażą się wydatki na płatne narzędzia SEO, ale też usługi copywritera, który stworzy treści merytoryczne i zgodne z zasadami SEO. Ponadto czas, który osoba zarządzająca firmą musi poświęcić na zdobycie wiedzy również jest w pewnym sensie kosztem. Mógł on być przecież inaczej spożytkowany np. na rozwój oferty firmy.

Lepiej i bezpieczniej podjąć więc współpracę z rzetelnym pozycjonerem, aniżeli skusić się na tanie pozycjonowanie strony WWW. Efekty będą zauważalne i długofalowe, a w ostatecznym rachunku okaże się, że to wybór optymalny pod kątem finansowym, przynoszący zyski i najlepsza opcja marketingu internetowego.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]