Jak poprawić pozycję strony w Google

Walka o wysoką pozycję strony internetowej powinna być czymś normalnym dla każdego, kto prowadzi i rozwija stronę internetową. Zwłaszcza tyczy się to przedsiębiorców i ich firmowych witryn. Pozycjonowanie stron to najważniejsze, a przynajmniej jedno z najistotniejszych działań, jakie powinien przedsięwziąć webmaster, aby poprawić ilość wejść i ruch użytkowników. Dlaczego warto walczyć o miejsce na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pod danym wyrażeniem kluczowym oraz jakie metody zapewnią najlepszy efekt?

Dlaczego warto poprawić pozycję strony w Google?

Poprawa pozycji w Google niesie w sobie wiele korzyści. Przede wszystkim wyższa pozycja w najpopularniejszej wyszukiwarce świata to większy ruch na stronie, co przekłada się na maksymalizację zysków, a to cel każdego przedsiębiorstwa niezależnie od branży czy zasięgu świadczenia usług. Pośród wszystkich zalet pozycji w TOP 10 wyników organicznych wyróżnić należy m.in.:

  • większy ruch na pozycjonowanej stronie internetowej,
  • szansa na wyższe zyski,
  • większa rozpoznawalność w sieci,
  • przewaga nad konkurencją,
  • wzrost zaufania wśród użytkowników będących potencjalnymi klientami.

Nie ulega więc wątpliwości, że pozycjonowanie organiczne to duża wartość dodana dla optymalizowanej strony internetowej. Mimo iż na efekty należy poczekać dłużej niż przy działaniach sponsorowanych (np. Google Ads), to wyniki organiczne są częściej wybierane przez użytkowników. Zyski z tej formy reklamy są więc większe, a korzyści widoczne długofalowo. Dzięki temu łatwo również określić, czy osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie zdały egzamin i wykonały zamierzone cele. Wypracowane efekty można bowiem mierzyć na bieżąco.

Wybór słów kluczowych w pozycjonowaniu

Podstawą dobrej strategii SEO jest dobór słów kluczowych. Najważniejszych ich parametrem jest średnia miesięczna ilość wyszukiwań w wyszukiwarce Google. Na podstawie tego wyniku można określić potencjał danej fazy kluczowej, a tym samym ruch, jaki można uzyskać dzięki pozycjonowaniu w Google na to wyrażenie.

Pozycjonowanie stron rozpoczyna się więc od stworzenia jak listy słów kluczowych dla pozycjonowanej strony internetowej. W tym przypadku należy brać pod uwagę wyrażenia wyświetlane kilka czy kilkanaście tysięcy razy w miesiącu, jak i wpisywane tylko kilkadziesiąt razy, a nawet mniej, o ile są to branże niszowe. W poszukiwaniu wyrażeń kluczowych pomagają odpowiednie narzędzia:

  • Ahrefs.com,
  • Senuto,
  • Semstorm,
  • Google Search Console,
  • Google Keyword Planner,
  • Keywordtool.io,
  • Ubersuggest,
  • KeywordHero,
  • AnswerThePublic.

Jeżeli to pozycjonowanie lokalne, które ogranicza się do obszaru regionu, województwa, powiatu, miasta czy dzielnicy, do frazy związanej z branżą, usługą, produktem czy stroną internetową należy dodać obszar działania (np. mechanik samochodowy Warszawa, psi fryzjer Białystok, fotograf ślubny Wrocław itp.).

Poza zwykłymi frazami kluczowymi, składającymi się z jednego czy dwóch słów, ważne są tzw. long-tail keyword (z ang. długi ogon). To rozbudowane słowa kluczowe o trzech, czterech i więcej składowych. Gwarantują precyzję zapytania internauty i duży procent konwersji. Więcej na temat pozycjonowania szerokie przeczytasz artykuł na naszym blogu pt. „Pozycjonowanie szerokie – czym jest seo long tail?”.

Właśnie dlatego poza własnym pomysłem na słowa kluczowe i skorzystaniem z odpowiednich narzędzi, warto postawić się po stronie użytkownika i popracować nad pytaniami, jakie może on zadać w związku z ofertą pozycjonowanej strony. Ewentualnie skorzystać można z narzędzi Keywordtool.io lub AnswerThePublic.

Optymalizacja strony www

Optymalizacja strony www jest fundamentalnym czynnikiem pozwalającym stronie internetowej zaistnieć w organicznych wynikach. Nie można skutecznie pozycjonować strony internetowej bez jej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Podstawą optymalizacji jest przeprowadzony wcześniej audyt SEO. Optymalizacja SEO zawiera w sobie:

 

  • Optymalizację tagów i meta tagów (Title, Description, Keywords), które pozwalają nadać stronie tytuł i opis. Ich zadaniem jest wskazanie tematu strony oraz zachęcenie użytkownika do kliknięcia właśnie w nasz link.
  • Optymalizację contentu (treść, duplikacja treści, nagłówki H1-H6, grafika), co jest podstawą w walce o wysoką pozycję w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. Treści na stronie powinny być stworzone pod odwiedzających witrynę użytkowników, jednocześnie nie zapominając o algorytmach Google, a więc pisane zgodnie z zasadami SEO. Z kolei grafiki powinny mieć odpowiednią wagę i być właściwie nazwane, opisane i uzupełnione atrybutem ALT.
  • Optymalizację struktury strony (linkowanie wewnętrzne, mapa witryny XML oraz HTML, paginacja, przyjazne adresy URL), gdyż odpowiednia budowa witryny jest podstawą dla rozpoczęcia działań pozycjonowania. Im szybciej zostanie ona dostosowana do dobrych praktyk, tym lepiej będą ją odczytywać roboty indeksujące, a jednocześnie będzie prosta w nawigacji dla użytkowników.
  • Optymalizację pozostałych elementów (linki wychodzące, czas ładowania strony, oznaczenie danych strukturalnych, wersja językowa strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych) – to wszystko jest kluczowe dla pełnej optymalizacji pod wyszukiwarki. Dlatego tak ważne, aby zajął się tym doświadczony specjalista lub firma od SEO.

Rozwój topical authority poprzez publikacje wpisów na blogu

Pozycjonowanie stron jest łatwiejsze, jeżeli ich właściciel ma świadomość, czym jest topical authority. To tworzenie treści wysokiej jakości, które są merytoryczne i niosą w sobie dużą wartość dodaną dla użytkownika, a jednocześnie są wysoko oceniane przez Google. Jeśli chcemy, aby nasza strona zajmowała czołowe pozycje na słowo X, które posiada bardzo dużą konkurencyjność w Google, powinniśmy przygotować określoną ilość tekstów wspierających, które dotyczą danego zagadnienia X.

Amerykańska wyszukiwarka docenia wysokiej jakości treści, pisane dla użytkowników i zaspokajające ich potrzeby. Takie strony znacznie szybciej osiągają pozycję w TOP 10 wyników wyszukiwania, nawet w przypadku mocno konkurencyjnych i trudnych fraz. Przy tworzeniu treści warto pamiętać również o odpowiednim zagęszczeniu słów kluczowych oraz użyciu słów semantycznych.

Poprzez systematyczną publikację artykułów na blogu łatwo również budować pozycję stron pod frazy z „długiego ogona”. Indeksowanie pojawiających się na stronach artykułów jest bardzo dobrą metodą na rozbudowanie ilości słów kluczowych na które pojawia się nasza witryna w Google. Dzieje się tak ponieważ robot wyszukiwarki częściej „zagląda” na strony internetowe na których pojawia się świeży content, a każde pojawienie się bota indeksującego rozbudowuje listę fraz. Drugi czynnik to po prostu odpowiednia treść, zbudowana pod konkretnego słowa kluczowe.

Jednocześnie wysokiej jakości treści to automatyczna reklama. Jeżeli to artykuły wartościowe, użytkownicy Internetu będą je udostępniać, co skutkuje zdobywaniem darmowych linków, często bardzo wysokiej jakości ze stron powiązanych tematycznie i z bardzo dużym wolumenem ruchu użytkowników.

Zdobywanie mocnych linków pozycjonujących

Obok optymalizacji strony internetowej i doboru odpowiednich fraz kluczowych, podstawą działań pozycjonujących jest zdobywanie mocnych linków. Najważniejsze, aby backlinki pochodziły ze stron o wysokiej jakości, które generują duży ruch użytkowników i dobrą widoczność w wynikach organicznych oraz cechują się wysokiej jakości linkami przychodzącymi. Warto również dobrze sprawdzić strony pod kątem występowania spamu – generowania profili czy komentarzy z linkami wychodzącymi.

Mocne linki pozycjonujące można zdobywać również poprzez content marketing. Jeżeli spojrzeć na niego z perspektywy czasu i myśląc przyszłościowo, treści te mogą być wielokrotnie powielane i generować darmowe linki – właśnie taka idea przecież kryje się za tak zwanym pozycjonowaniem naturalnym. Poza prowadzeniem bloga na stronie czy stworzeniem zaplecza, jedną najpopularniejszych form linkbuildingu są artykuły sponsorowane. W tym przypadku są dwie możliwości:

  • napisanie własnego tekstu,
  • wstawienie linka do już istniejącej treści.

Inne metody pozyskiwania wysokiej jakości linków to:

  • artykuły gościnne (darmowe, umieszczane z uwagi na wysoką wartość merytoryczną),
  • kanały Social Media (portale społecznościowe typu Facebook, Instagram, Twitter itp.) – linki zwykle te oznaczone są parametrem nofollow, jednak warto je tworzyć choćby nawet ze względu na dywersyfikację. Ponadto mogą generować dodatkowy ruch i przekazywać zaufanie domenie.
  • Wizytówki NAP (bazy firm pozwalające na umieszczenie cytatu nap o którym więcej przeczytasz w tym artykule https://rankit.pl/cytaty-nap-w-pozycjonowaniu-lokalnym/)
  • komentarze na forach i blogach (jeżeli to linkowanie lokalne najlepiej na forach miast, województw, forach branżowych itp.).
  • współpraca z partnerami,
  • strony zaplecza,
  • banery reklamowe,
  • sponsorowanie wydarzeń.

Trzeba wiedzieć, że pozycjonowanie stron to zadanie czasochłonne i złożone, na które wpływ ma wiele czynników rankingowych. Dziś nie wystarczy już wyłącznie mocne nasycenie słowami kluczowymi tekstów i meta tagów oraz odpalenie swl-a. Potrzebna jest przemyślana koncepcja i jej umiejętne zastosowanie.

Oczywiście pozycjonowanie stron to proces długofalowy, który musi być wykonywany regularnie. Wówczas pojawienie się ze swoją stroną w TOP 10, TOP 3 czy na szczycie wyników wyszukiwania na dane słowa kluczowe jest jak najbardziej realne, nawet przy najbardziej konkurencyjnych frazach.

Oceń wpis!
[Ocen: 1 Średnia: 5]