Marketing rekomendacji – WoMM

Rekomendowanie usług od zawsze było postrzegane jako najskuteczniejsza forma reklamy. Nic dziwnego. Ufamy rekomendacjom i po poleceniu od osoby, którą znamy zwykle podejmujemy decyzje o zakupie interesujących nas produktów lub zlecamy wykonanie usługi.

Marketing rekomendacji w dobie Internetu to nadal bardzo mocne narzędzie, a jego wykorzystanie przekłada się na wzrost zainteresowania marką i zapewnia firmie nowych klientów. Na potrzeby firm, które chcą wzmocnić buzz (szum) wokół swojej marki wychodzi nasza oferta WoMM, czyli profesjonalnej kampanii marketingu rekomendacji.

klaudia

Zdecydowałam się na skorzystanie z oferty firmy Rankit w zaresie marketingu rekomendacji. Jestem bardzo zadowolona z dotychczasowych efektów. Raporty wysyłane na czas, duży plus za stały kontakt w razie potrzeby. Polecam!

 

Joanna

Kielce

Zapytaj o ofertę
Jak nas znalazłeś?

Czym jest WoMM

WoMM (Word of Mouth Marketing) to marketing „z ust do ust”, czyli forma rekomendowania usługi/produktu w wybranych kanałach wymiany informacji między użytkownikami takich jak fora internetowe, serwisy Q&A, portale i serwisy branżowe, systemy komentarzy czy filmy w serwisach video takich, jak Youtube.

WoMM może przybierać różne formy począwszy od tradycyjnej szeptanki na forach i blogach, poprzez działania content marketingowe, aż po kampanie z udziałem influencerów mających wpływ na kreowanie decyzji zakupowych w określonej grupie społecznej.

Dlaczego WoMM jest ważny? Jak pokazują badania konsumenci ufają rekomendacjom innych użytkowników, którzy mieli styczność z marką, produktem czy usługą. Pozytywne opinie wpływają na uszczelnienie lejka zakupowego, co przekłada się na nowych klientów i utrzymanie konsumenta przy naszej marce.

Jednym z działań wspierających kampanie WoMM jest SERM (Search Engine Reputation Management), czyli kontrola i dbanie o wizerunek marki w wyszukiwarkach Internetowych.

Jakie korzyści płyną z kampanii Womm

WoMM cieszy się coraz większą popularnością wśród firm, które wiedzą jak ważna jest dobra opinia w Internecie. Dzięki dobrze prowadzonej formie marketingu rekomendacji możemy dotrzeć do nowych klientów, załagodzić negatywne opinie, wykreować wizerunek eksperta w swojej branży, a nawet polepszyć pozycjonowanie w Google, ponieważ niektóre strony, na których umieszczane są komentarze i posty pozwalają na umieszczenie aktywnego odnośnika.

marketing rekomendacji

Odpowiednio przeprowadzona kampania WoMM generuje wielokanałowe korzyści do których należą:

  • Zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki wśród klientów
  • Polepszenie sprzedaży, poprzez pozytywne komentarze o produktach i usługach
  • Uszczelnienie lejka zakupowego
  • Dotarcie do nowych klientów
  • Nawiązanie bezpośredniego kontaktu między firmą o klientem
  • Wykreowanie społeczności wokół marki, dzięki czemu możemy zyskać ambasadorów, którzy będą nas polecać
  • Polepszenie wizerunku firmy

Jak monitorujemy Internet?

Do wzmianek na temat marki wykorzystujemy programy do monitorowania Internetu takie jak Brand24 czy Sentione. Ponadto na bieżąco monitorujemy wyniki wyszukiwania Google i reagujemy, jeśli pojawiają się negatywne opinie – neutralizujemy i dodajemy wypowiedzi z pozytywnym wydźwiękiem.

Czy WoMM różni się od marketingu szeptanego

W pewnym sensie jest to to samo pojęcie jednak szczególnie w Polsce marketing szeptany kojarzony jest ze spamerskimi działaniami na forach internetowych. WoMM to szerokie pojęcie zawierające takie działania jak amplifying internetowy, influencer marketing czy SERM.

Jakich działań unikać

Nachalna reklama nigdy nie jest dobrze odbierana, dlatego prowadząc kampanię WoMM należy zwrócić uwagę na formę wypowiedzi. Nie może ona demaskować autora jako osobę działającą na zlecenie danej marki, ale realnego konsumenta, który jest zadowolony z usługi lub produktu. Działania niskiej jakości mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku, dlatego warto zgłosić się do doświadczonej firmy, która ma wiedzę jak prowadzić w sposób profesjonalny kampanie WoMM.

Kampania wizerunkowa musi być przeprowadzona przez przeszkoloną osobę, która będzie posiadać wiedzę na temat branży, usług i produktów jakie oferuje marka oraz będzie znała jej mocne i słabe strony.

Dlaczego warto nam zlecić przeprowadzenie kampanii WoMM

Jako rankit.pl posiadamy wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kampanii WoMM dla największych firm w Polsce. Możemy zaproponować wysokiej jakości usługę, dzięki której Twoja firma zwiększy swoją rozpoznawalność w sieci i polepszy wyniki sprzedaży. Korzystamy wyłącznie ze sprawdzonych metod, które generują najlepsze korzyści dla naszych klientów.

Jesteś zainteresowany ofertą WoMM? Napisz do nas a przygotujemy indywidualną propozycję dopasowaną do Twoich potrzeb. Pracujemy na Twój sukces!

Dowiedz się więcej o marketingu i reklamie !