Pozycjonowanie stron za granicą

Twój biznes w Polsce dobrze się rozwija i czujesz, że to czas, aby podbić nowe rynki? Twoje działania skupiają się głównie na sprzedaży internetowej usług lub produktów i nie wiesz jak zacząć promowanie strony www za granicą? Pozycjonowanie strony to najlepsza metoda na dotarcie do stargetowanych klientów – zarówno w Polsce, jak i za granicą naszego kraju.

Wypozycjonowanie strony do top 10 (a nawet top 3!) wyników wyszukiwarek na tematyczne słowa kluczowe, które cieszą się popularnością użytkowników, zapewni Twojej firmie nowych klientów. Jeśli szukasz firmy, która pomoże Ci w skuteczny sposób wypozycjonować stronę internetową za granicą – rankit.pl to najlepszy wybór. Pozwól nam pracować na Twój sukces! Jedyne czego potrzebujemy do przygotowania oferty to adres strony i budżet miesięczny, który możesz przeznaczyć na nasze działania pozycjonujące.

Pozycjonowanie strony zaczęłam sama, ale nie bardzo przynosiło to efekty dlatego na próbę wybrałam Panów z rankit. Nie było potrzeby tworzenia nowej strony internetowej (co często słyszałam) – po prostu skupili się na poprawie elementów obecnej optymalizacji tekstów i systematycznych działań.

Natalia

Katowice

Zapytaj o ofertę
Jak nas znalazłeś?

Pozycjonowanie stron za granicą – co to jest?

Pozycjonowanie strony internetowej za granicą to zwiększenie jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwarek, takich jak Google czy Yandex. Dzięki pozycjonowaniu pozyskasz nowych użytkowników, którzy w danym momencie szukają odpowiedzi na nurtujące pytanie lub chcą kupić produkt bądź usługę. Pozycjonowanie za granicą jest więc najlepszą metodą dotarcia do stargetowanych klientów.

Co wpływa na ilość wyświetleń strony w wyszukiwarce? Głównym czynnikiem jest pozycja strony –im wyższa na konkurencyjne słowo kluczowe, tym ilość kliknięć w nasz link rośnie. Właśnie dlatego najlepsze efekty i sprzedaż generują strony, które zajmują pozycję w top 10, a najlepiej w top 3 wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie zagraniczne, analogicznie do pozycjonowania strony w Polsce, jest usługą długofalową, a efekty pracy pozycjonera widoczne są zazwyczaj po kilku lub kilkunastu miesiącach. Warto więc uzbroić się w cierpliwość, ponieważ nie ma działań na skróty, a promocja strony i rezultaty zależne są od konkurencji i budżetu, jaki przeznaczymy na działania SEO.

Czy pozycjonowanie za granicą różni się od pozycjonowania w Polsce?

Generalna zasada pozycjonowania (przynajmniej jeśli chodzi o wyszukiwarkę Google) wszędzie jest taka sama. Najważniejsze czynniki to:

  • Zoptymalizowana strona internetowa, z odpowiednią strukturą i treścią, dopasowaną do wybranych słów kluczowych, które są popularne w danej niszy;
  • Popularność na zewnętrznych stronach, budowana poprzez odnośniki pozycjonujące (linki).

Najważniejszą różnicą będzie jednak cena usługi, która uzależniona jest od rynku, w jakim chcemy się promować. W Polsce zlecenie średniej jakości artykułów sponsorowanych to koszt w granicach 300 – 400 zł/netto, gdzie w Niemczech czy Hiszpanii będzie to już 300 – 400 Euro. Analogicznie sytuacja wygląda, jeśli chodzi o pracę copywritera, który przygotowuje teksty. Zatem planując pozycjonowanie za granicą musimy liczyć się z przygotowaniem budżetu w walucie, jaka obowiązuje w danym kraju. Istotnym czynnikiem jest również doświadczenie firmy, która zajmuje się pozycjonowaniem zagranicznym.

pozycjonowanie stron zagranica

Jakie strony warto pozycjonować za granicą?

Każdą stronę należy pozycjonować. Jeśli zależy Ci na tym, aby treści docierały do nowych użytkowników, a produkty lub oferowane usługi do nowych klientów, warto zdecydować się na działania SEO/SEM. Nie ma znaczenia czy prowadzisz sklep internetowy, czy portal branżowy – Twoja strona powinna być pozycjonowana! Pozycjonowanie za granicą, w krajach takich jak Niemcy, Francja czy Anglia, pozwala dotrzeć z ofertą do dużo większej liczby osób.

Jakich domen używać?

Zastanawiasz się czy nazwa domeny ma znaczenie w pozycjonowaniu na rynkach zagranicznych? Odpowiedź brzmi – tak! Jeśli zależy Ci na dobrych wynikach, warto posiadać domenę o rozszerzeniu przypisanym do kraju, w jakim chcesz się pozycjonować. Przykładowo, jeśli planujesz podbicie niemieckiego Google.de, najlepszą opcją będzie domena z rozszerzeniem .de. Domena z rozszerzeniem dla rynku brytyjskiego to z kolei .co.uk.

Dobrze byłoby również, aby dostawca hostingu czy serwera vps posiadał IP i lokalizację w kraju, na którym Ci zależy. Poprawi to szybkość wczytywania strony i będzie kolejnym sygnałem dla wyszukiwarki, że dana domena powiązana jest z konkretnym krajem. Pamiętaj, że to właśnie szczegóły robią różnicę i sprawiają, że w efekcie finalnym to Twoja strona, a nie konkurencji, będzie na pierwszym miejscu.

Jakie wyszukiwarki rządzą w innych krajach?

Zdecydowanym liderem wyszukiwarek internetowych zarówno w naszym kraju, jak i na całym świecie jest Google. Firma ta od lat wiedzie prym we wszystkich rankingach. Co więcej, Google to oprócz wyszukiwarki szereg różnych usług, które pomagają użytkownikom – m.in. Youtube czy poczta Gmail.

Udziały w światowym rynku wyszukiwarek (dane na marzec 2019 za http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/):

  • 92,51% Google
  • 2,45% Bing
  • 1,83% Yahoo
  • 0,95% Baidu
  • 0,55% Yandex

Wskaźniki te będą się jednak różniły w zależności od kraju, ponieważ w niektórych państwach (jak Rosja czy Chiny), dużą popularnością cieszą się lokalne wyszukiwarki.

Rynek wyszukiwarek w Chinach (dane na marzec 2019 za http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/china):

  • 66,25% Baidu
  • 15,5% Shenma
  • 9,62% Sogou
  • 3,16% Haosou
  • 2,91% Google
  • 2,37% Bing

Rynek wyszukiwarek w Rosji (dane na marzec 2019 za http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/russian-federation):

  • 50,38% Yandex RU
  • 45,73% Google
  • 2,65% Mail.ru
  • 0,36% Yahoo
  • 0,36% Bing
  • 0,22% DuckDuckGo

Jak widać, w niektórych krajach wyszukiwarka Google nie jest liderem i jeśli ktoś zamierza pozycjonować swoją stronę w Rosji czy Chinach, powinien poszukać firmy, która specjalizuje się właśnie w tych rynkach.

Pozycjonowanie stron niemieckojęzycznych

Pozycjonowanie stron na rynkach niemieckojęzycznych to bardzo popularna usługa wśród klientów z Polski. Ogromne możliwości, duży rynek i szansa dotarcia do klientów zza zachodniej granicy, to doskonały sposób na powiększenie grona kontrahentów. Niemcy to bogaty naród, który chętnie zapłaci za wysokiej jakości usługę i produkty. Wykorzystaj potencjał SEO na rynkach niemieckojęzycznych w krajach takich jak Niemcy, Austria czy Szwajcaria! W jakiej wyszukiwarce warto promować swoją stronę w tych regionach? Zdecydowanie jest to Google.

Ranking wyszukiwarek internetowych w Niemczech (dane na marzec 2019 za http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/germany):

  • 94,73% Google
  • 2,77% Bing
  • 0,83% Yahoo
  • 0,63% DuckDuckGo
  • 0,32% Web.de
  • 0,29% T-online

Jak widać, działania pozycjonujące nakierowane na wyszukiwarkę Google.de gwarantują najwyższy potencjał użytkowników, jakich możesz przyciągnąć na swoją stronę.

Pozycjonowanie stron anglojęzycznych

Pozycjonowanie stron anglojęzycznych to jedna z usług, w których się specjalizujemy. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i znajomości branży, ekipa rankit.pl z sukcesami pozycjonuje klientów z Wielkiej Brytanii i USA.

Pozycjonowanie w Anglii

Pozycjonowanie stron w UK to skuteczny sposób dotarcia do nowych odbiorców. Za pomocą wyszukiwarki Google.co.uk, użytkownicy z Wielkiej Brytanii szukają każdego dnia tysięcy usług i produktów oraz interesujących ich informacji. Daj się wyszukać nowym klientom z naszą pomocą! Pamiętaj jednak, że warto posiadać domenę z rozszerzeniem co.uk, zanim zaczniesz pozycjonować stronę w Anglii – dzięki temu działania będą skuteczniejsze i bardziej owocne!

Pozycjonowanie w USA

USA jest jednym z największych państw świata. Rynek Stanów Zjednoczonych jest zatem ogromny, a co więcej – Amerykanie kochają zakupy, co potęguje wartość pozyskiwania tam klientów. Jak dotrzeć do nabywców naszych usług lub produktów w USA? Wykorzystaj do tego pozycjonowanie stron i spełnij swój „american dream”! Dzięki pozycjonowaniu stron w USA do top10 wyników, Twoja strona internetowa będzie generować ruch użytkowników, którzy są potencjalnymi klientami!

Rynek wyszukiwarek w USA (dane na marzec 2019 za http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/united-states-of-america):

  • 88,5% Google
  • 6,12% Bing
  • 4,11% Yahoo
  • 0,99% DuckDuckGo
  • 0,1% MSN

Komu zlecić pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony za granicą to usługa wymagająca z reguły sporego nakładu finansowego. Pamiętajmy bowiem, że należy pokonać konkurencję, która na usługi SEO wydaje budżet w innej walucie, której kurs jest wyższy od polskiego złotego. Z tego powodu pozycjonowanie zagraniczne warto zlecić doświadczonej firmie, która nie zmarnuje Twojego czasu i pieniędzy.

Jako rankit.pl posiadamy wieloletnie doświadczenie i wiedzę, którą dzielimy się na naszym blogu o pozycjonowaniu. Chętnie zapracujemy na Twój sukces w wyszukiwarce Google!

Dowiedz się więcej o marketingu i reklamie !