skuteczna reklama biura rachunkowego w internecie

Reklama biura rachunkowego, wbrew pozorom, jest zadaniem bardzo skomplikowanym. Na rynku mamy bowiem do czynienia z ogromną konkurencją, która na co dzień pomaga polskim przedsiębiorcom w rozwiązaniu skomplikowanych kwestii podatkowych. Jeśli nie prowadzisz działań marketingowych online, to pozyskanie nowych klientów może być dla Ciebie niezwykle skomplikowane.

Codziennie bowiem miliony użytkowników szuka odpowiedzi na pytania w wyszukiwarce Google i przegląda media społecznościowe. Twoja obecność w internecie jest więc warunkiem niezbędnym, by przyciągnąć te osoby do Twojego biura rachunkowego. Jak jednak prowadzić te działania, by były skuteczne i nie wymagały ogromnego budżetu? W poniższym poradniku opowiemy Ci o skutecznych działaniach marketingowych online, które umożliwią Ci przyciągnięcie potencjalnych klientów do Twojego biura księgowego.

Z jakimi problemami musisz liczyć się przy reklamie biura rachunkowego?

Zanim jednak przejdziemy do opisu konkretnych sposobów promowanie usług księgowych warto zwrócić w tym miejscu uwagę na potencjalne problemy, które należy mieć na uwadze, jeśli chcemy promować księgowość w internecie. Przede wszystkim musimy pamiętać o tym, że w profesjonalnych branżach stawki za reklamy Google Ads są znacznie wyższe i mogą sięgać nawet do kilkudziesięciu złotych za kliknięcie. Jednym ze sposobów optymalizacji kosztów może być ograniczenie kampanii do działań lokalnych.

Nasza witryna internetowa będzie musiała być na bieżąco aktualizowana ze względu na ciągłe zmiany w prawie. Nie możemy bowiem pozwolić sobie na to, by na naszej stronie znajdowały się błędne treści, które podważą naszą wiarygodność. Oznacza to jednocześnie, że content marketing musi być prowadzony w ścisłej współpracy z copywriterem.

Pozycjonowanie strony www biura rachunkowego

Codzienne tysiące polskich przedsiębiorców szuka rozwiązania swoich problemów księgowych w wyszukiwarce Google. Strony, które znajdują się na szczycie wyników wyszukiwania wzbudzają ich zaufania. Warto więc zadbać to, by na wybrane frazy kluczowe w bezpłatnych wynikach pojawiła się strona naszego biura rachunkowego. Jednym z pierwszych etapów jest dobór odpowiednich słów kluczowych, dla których będziemy prowadzić pozycjonowanie i działania SEO. Warto skupić się nie tylko tylko na ogólnych frazach związanych z naszą branżą, ale przede wszystkim na konkretnych usługach, jak: księgi przychodów i rozchodów czy sporządzanie listy płac.

 Dobrym pomysłem jest również dodanie nazwy miejscowości i skupienie się na pozycjonowaniu lokalnym – opowiemy o tym nieco więcej w dalszej części tekstu. Powinniśmy również poszukiwać fraz związanych z sezonowością. Jednym ze świetnych przykładów może być okres od stycznia do kwietnia, w którym sporządzane są deklaracje roczne. Warto więc tak zaplanować swoje działania, by w tym terminie nasza strona posiadała dużą widoczność na frazy związane z rozliczeniami PIT.

W dalszej kolejności należy zadbać o odpowiednią optymalizację techniczną witryny, jej szybkość działania i dopasowanie do urządzeń mobilnych, ponieważ to wersja strony na smartfony ma największy wpływ na to, na jakiej pozycji znajdziemy się w rankingu Google. Istotne jest również zadbanie o nawigację po serwisie i dane strukturalne, które umożliwią robotom Google lepsze zrozumienie zawartości naszej strony, a także będą miały pozytywny wpływ na wygląd naszych wyników w wyszukiwarce Google.

Aby jednak nasza strona przyciągała klientów konieczne jest zadbanie o stworzenie wysokiej jakości treści, które odpowiedzą na popularne pytania wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce Google. Jednocześnie zbudujemy wokół siebie wizerunek eksperta i klient będzie mógł sprawdzić naszą wiedzę zanim jeszcze skorzysta z naszych usług. Takie działanie wzbudza zaufanie zwłaszcza w branży rachunkowej.

Pozycjonowanie strony biura księgowego nie będzie ponadto możliwe bez zdobycia wysokiej jakości linków przychodzących.

Wysokie pozycje to jednak nie wszystko, musimy zadbać o to, by strony wzbudzała zaufania, wyglądał profesjonalnie, a nawigacja po niej był przejrzysta. Tylko wtedy będziemy w stanie pozyskiwać nowych klientów dla swojego biura reklamowego. W innym przypadku opuszczą oni naszą stronę tak szybko, jak na nią trafili.

Pozycjonowanie lokalne biura rachunkowego – dlaczego warto?

Kiedy zaczynamy reklamować biuro rachunkowe w internecie często mamy pokusę, by nasza witryna pojawiała się na wszelkie możliwe zapytania wszystkim użytkownik w całej Polsce. Jeśli jednak spojrzymy na to obiektywnie, to nie jest to najbardziej optymalne rozwiązanie. Przede wszystkim osoby z drugiego końca Polski mogą nie chcieć skorzystać z naszych usług. W przypadku biur rachunkowych klient często odczuwa potrzebę osobistego spotkania przynajmniej na początku współpracy. Koszty prowadzenia działań na terenie całego kraju będę ponadto znacznie wyższe niż w przypadku rynku lokalnego. Mniejsze konkurencja, to większa szansa na sukces. Jednocześnie należy pamiętać, że Google preferuje w wynikach strony, które odpowiadają lokalizacji użytkownika.

O czym należy pamiętać przy promocji biura rachunkowego w wynikach lokalnych. Jednym z ważnych aspektów jest oczywiście umieszczenie podstawowych danych o firmie jak adres czy numer telefonu firmowego. Niezbędne jest również umieszczenie mapki Google i fraz związanych z nazwą miejscowości. O wysokie pozycje w wyszukiwarce zadbasz również poprzez stworzenie wizytówki Google Moja Firma (GMF). Warto tutaj uzupełnić jak najwięcej informacji, dodać zdjęcia swojego biura, a także link do strony internetowej. Warto pamiętać, że taka wizytówka również sama w sobie może przyciągnąć klientów do biura rachunkowego. Niezbędne jest jednak zadbania o dobre opinie. Warto prosić aktualnych klientów o pozytywną ocenę. Jednocześnie powinniśmy na bieżąco i merytorycznie odpowiadać na wszystkie zarzuty i pytania, które mogą potencjalnie pojawić się pod nasza wizytówką.

Reklama usług księgowych biura rachunkowego poprzez Google Ads

Google Ads to kolejny sposób na promocję biura rachunkowego, którym warto się zainteresować. Należy pamiętać, że działania związane z pozycjonowaniem mogą znacząco obniżyć koszty kliknięć w płatnych wynikach wyszukiwania. Wynika to z faktu, że czynnik jakościowy ma ogromny wpływ na koszt kliknięcia naszych reklam. Dobrze stworzone treści zoptymalizowane pod SEO mogą więc działać korzystnie dwutorowo. W przypadku Google Ads, w przeciwieństwie do pozycjonowania, nasze wyniki mogą stać się natychmiast widoczne dla naszych klientów.

Nie musimy więc mozolnie pracować nad widocznością naszego serwisu wśród osób, które poszukują biur rachunkowych. Należy jednak pamiętać, że za każde kliknięcie zapłacimy. O czym należy pamiętać przy płatnych kampaniach. Przede wszystkim o dobraniu słów kluczowych, które mogą realnie przyczynić się do konwersji. Warto stawiać na słowa z długiego ogona (long tail), czyli bardziej szczegółowe zapytania. Takie frazy są tańsze, a jednocześnie są wpisywane przez osoby bardziej zdecydowane na skorzystanie z usług w branży księgowej.

Warto również pamiętać o spójności strony docelowej i treści reklamy, a także by kierować ją na określoną lokalizację i do wybranej grupy docelowej. Istotne jest także ustalenie maksymalnych stawek kliknięć i konkretnego budżetu, by nie stracić majątku na tej formie reklamy biura rachunkowego. Nie możemy rownież zapominać, że w przypadku płatnych kampanii Google Ads należy ciągle monitorować efekty swoich działań i optymalizować je pod kątem efektywności.

Reklama biura księgowego poprzez Facebook Ads

Pozyskiwać klientów dla swojego biura rachunkowego możesz również poprzez prowadzenie profilu w social mediach i emitowanie płatnych reklam Google Ads. Również tutaj musisz zadbać o profesjonalny wizerunek i stworzenie właściwego przekazu. Menadżer reklam na Facebooku umożliwia wiele form targetowania pod kątem użytkowników czy lokalizacji. Warto testować różne rozwiązania, by znaleźć te, które są optymalne. Świetnym rozwiązaniem jest również retargeting, czyli wyświetlanie reklamy tym osobom, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę internetową.

W przypadku reklamy biura rachunkowego w internecie warto wykorzystać wiele kanałów promocji, by zwiększyć swoją rozpoznawalność. SEO wspiera płatne wyniki wyszukiwania, a retargeting w mediach społecznościowych przypomina klientowi o naszych usługach. Należy monitorować skuteczność każdego z wymienionych kanałów i odpowiednio decydować o przesunięciach w swoim budżecie marketingowym.

 

Napisz komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.