reklama strony internetowej

Stronę internetową posiada już niemal każdy biznes, niezależnie od wielkości, jednak oczywiście fakt jej posiadania nie oznacza, że będzie się ona przyczyniała do zdobywania dla nas nowych klientów. To oczywiście za mało i z tego względu niezbędne jest zadbanie o skuteczną formę reklamy w internecie, która nie tylko przyciągnie użytkowników, ale również doprowadzi do konwersji. Marketing internetowy to jednak bardzo rozbudowane zagadnie i nawet specjaliści mogą się pogubić w szeregu jego rodzajów i zastosowań. Mamy bowiem do czynienia z klasycznym newsletterem, pozycjonowaniem (SEO), płatnymi kampaniami reklamowymi jak Google ADS, programmatic czy też reklamy w social mediach. W tym krótkim tekście opowiemy jak możesz promować swoją stronę www, by zdobyć potencjalnych klientów dla swojego biznesu.

Pozycjonowanie – reklama strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania

Pozycjonowanie stron internetowych jest jedną z najstarszych i najbardziej popularnych metod dotarcia do potencjalnych klientów. Jego celem jest pojawienie się w wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach, gdy użytkownik wpisze wybrane przez nas słowa kluczowe. Jest kilka zalet tego rozwiązania. Przede wszystkim docieramy w ten sposób do tych osób, które rzeczywiście poszukują naszych towarów i usług. Podjęta przez nas działania budują długofalową widoczność w sieci. Wyszukiwarka Google wyświetla naszą stronę w swoich wynikach bez dopisku reklama, dzięki czemu użytkownicy traktują nasz wynik przychylniej. Jednocześnie podjęcie działań związanych z optymalizacją i pozycjonowaniem twojej strony obniża koszty płatnych kampanii reklamowych, dzięki uzyskaniu wyższego wyniku jakości.

Na czym polega pozycjonowanie? Jest to szereg czynności, które prowadzi się na stronie i internetowej, jak i poza nią. Konieczne jest przeprowadzenie audytu SEO, by wykryć elementy na stronie, które wymagają poprawy. W dalszej kolejności dobierane są słowa kluczowe, dla których poprawiana będzie widoczność w wyszukiwarce. Dla nich też tworzone są nowe treści, które mają zaspokoić potrzeby zarówno użytkowników, jak i algorytmu Google. Ostatnim elementem jest pozyskiwanie backlinków do Twojej witryny z wysokiej jakości serwisów, dzięki czemu pozycje dla Twojej strony rosną.

Ciekawą odmianą jest pozycjonowanie lokalne, które kierowane jest przede wszystkim do firm usługowych. W tym przypadku działania SEO skupiają się na frazach związanych z danym miastem, a nawet dzielnicą. W ten sposób można dotrzeć do klientów, którzy mogą skorzystać z usług naszej restauracji, salonu fryzjerskiego czy warsztatu samochodowego, ponieważ znajdują się w bliskiej odległości od naszego biznesu. Jednocześnie efektu takich kampanii są szybsze i tańsze ze względu na mniejszą konkurencyjność. Istotnym aspektem jest tutaj stworzenie wizytówki Google Moja Firma, dzięki której wzmacniamy swoje lokalne SEO, zyskujemy dodatkową stronę z naszymi danymi kontaktowymi, a także pojawiamy się na mapach Google.

Reklamy strony internetowej w Google ADS (dawniej Google Adwords)

Google Ads to reklama internetowa, która również istnieje w sieci od wielu lat. Najstarszym rodzajem reklamy Google Ads jest jej tekstowa forma, z którą spotykamy się na co dzień podczas korzystania z wyszukiwarki. Jest to kilka pierwszych wyników w wyszukiwarce z dopiskiem Ad. Często są to wyniki, które są dodatkowo wyeksponowane poprzez dodanie danych kontaktowych lub innych rozszerzeń. Jakie są zalety tej formy reklamy tekstowej w wynikach wyszukiwania Google? Jest ich oczywiście wiele. Przede wszystkim możemy natychmiast pojawić się na wybrane frazy kluczowe na szczycie wyników. Jesteśmy w stanie wybrać nie tylko zapytanie, ale również wiele parametrów związanych z samą grupą odbiorców, np. lokalizację, demografię, typ urządzenia czy język przeglądarki. Dodatkowo mamy możliwości bardzo szczegółowej weryfikacji efektów swoich działań dzięki wygodnemu panelowi Google Ads, gdzie widzimy koszt kliknięcie czy liczbę wyświetleń. Swoje kampanie możemy optymalizować, by reklamować się najbardziej efektywnie.

Kampanie Google Ads rozwinęły się na przestrzeni ostatnich lat. Poza wspomnianą formą tekstową w wynikach wyszukiwania jesteśmy w stanie wyświetlić swój baner, film lub pop up na stronach partnerskich. Mamy również szereg możliwości skutecznej reklamy na YouTubie i w skrzynce pocztowej Gmail. Dodatkowo właściciele sklepów internetowych będą zadowoleni z możliwości promocji swoich produktów w Google Zakupy. Można tutaj wyświetlić obrazek towaru z ceną oraz nazwą nad wynikami Google, a także w specjalnej zakładce. Bardzo ciekawą formą reklamy jest remarketing. Z przekazem docieramy bowiem do klientów, którzy odwiedzili już naszą stronę internetową.

Opinie konsumenckie i marketing rekomendacji, opinie w Google jako reklama strony internetowej

Zanim dokonamy zakupu w internecie najczęściej sprawdzamy opinie o danej firmie, usłudze lub towarze w sieci. W dalszym ciągu dla wielu klientów to właśnie polecenie jest najsilniejszym impulsem do zakupu. W tym przypadku należy jednak pamiętać, że jest to bardzo skuteczna forma reklamy, która może się niestety również obrócić przeciwko nam, jeśli nie zadbamy o odpowiedni kontakt z klientem. Z całą pewnością warto zachęcić użytkowników do wystawiania nam opinii w Google Moja Firma. Jednocześnie należy pamiętać o tym, by na wszystkie uwagi klientów odpowiadać kulturalnie i szybko. Dobry marketingowiec z całą pewnością będzie w stanie prowadzić tego rodzaju komunikację skutecznie. Warto postawić też na system opinii konsumenckich Google. Nasz klient otrzyma wtedy prośbę o wystawienie nam opinii po skorzystaniu z naszych usług.

Reklama strony internetowej w mediach społecznościowych

Reklama w Google to oczywiście nie wszystko. Działania marketingowe mogą i oczywiście powinny się opierać również o media społecznościowe. Możemy tutaj budować wizerunek marki, generować duże zasięgi swoich postów w organiczny sposób, ale przede wszystkim powinniśmy dbać o opinie naszych użytkownik. Bardzo często płatne reklamy na Facebooku i w innych mediach społecznościowych służą do przekierowania ruchu na stronę internetową. Koszt takiej reklamy często bywa niższy niż w przypadku Google Ads, ale odbiorcy są tu nieco bardziej przypadkowi.

Kampanie programatyczne

Skuteczną reklamą w internecie, który zyskuje w ostatnich latach na popularności jest programmatic buying, który umożliwia dotarcie do bardzo sprecyzowanych grup odbiorców na różnych stronach internetowych. Mamy możliwość pełnej kontroli kosztów, kontekstów, w jakich pojawi się reklama, a także szeregu personalizacji. Jednocześnie w tym systemie możemy kupować reklamy bezpośrednio od wydawców premium bez konieczności negocjacji każdej zmiany, ponieważ po uzgodnieniu kosztów i liczby wyświetleń samodzielnie określamy grupę docelową i optymalizujemy kampanię o dowolnej porze.

Newsletter – dawna, ale skuteczna reklama strony w internecie

Dla części osób e-mail marketing może wydawać się archaiczną formą promocji w internecie. Warto jednak zaznaczyć, że największe strony internetowe w dalszym ciągu z powodzeniem z niego korzystają. Kluczem do sukcesu w promocji swojej firmy za pomocą tej formy marketingu jest dobrze przygotowana grupa odbiorców i przede wszystkim niewysyłanie SPAMu. Użytkownik powinien samodzielnie zdecydować się na dopisanie się do naszego newslletera i zawsze powinien mieć możliwość, by się z niego wypisać. Pamiętajmy o tym, by nie wysyłać wiadomości zbyt często, a także, by monitorować skuteczność swoich działań. Dzięki takiemu zabiegowi jesteśmy w stanie skutecznie prowadzić reklamę w sieci przy niewielkim nakładzie kosztów.

Pamiętajmy, że jeśli chcemy wypromować swoją firmę w internecie musimy zwracać uwagę nie tylko na koszt reklamy, ale również na jej skuteczność i to, jak wpływa na wizerunek naszej firmy. Przed rozpoczęciem promocji strony internetowej warto przeanalizować najlepsze praktyki dla danej branży i wybrać optymalne rozwiązanie. W naszej agencji obsługujemy klientów kompleksowo w zakresie reklamy online i z całą pewnością będziemy w stanie pomóc Państwu w zwiększeniu sprzedaży poprzez skuteczną promocję w internecie.

Napisz komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.