Pozycjonowanie stron lokalnych

Szukasz klientów na rynku lokalnym? Prowadzisz nie dużą firmę i szukasz skutecznej metody na dotarcie do nowych kontrahentów? Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google to najlepsza metoda na szybkie pozyskanie nowych klientów dla Twojej firmy!

Jako rankit.pl od 2014 z sukcesami pomagamy lokalnym firmom zaistnieć w wyszukiwarkach internetowych. W swoim portfolio posiadamy ponad 100 zadowolonych klientów. Sprawdź case studies z naszymi wynikami i zwiększaj liczbę klientów dzięki pozycjonowaniu lokalnemu!

Pozycjonowanie strony zaczęłam sama, ale nie bardzo przynosiło to efekty dlatego na próbę wybrałam Panów z rankit. Nie było potrzeby tworzenia nowej strony internetowej (co często słyszałam) – po prostu skupili się na poprawie elementów obecnej optymalizacji tekstów i systematycznych działań.

Natalia

Katowice

Zapytaj o ofertę
Jak nas znalazłeś?

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne w Google to najlepsza metoda na dotarcie do klientów, którzy są blisko Ciebie i szukają właśnie takiej usługi jak Twoja. Dzięki wykorzystaniu mechanizmów geolokalizacji wyszukiwarka potrafi ustalić w jakim mieście aktualnie się znajdujesz i wyświetlić najlepsze oferty, dopasowane do Twojego zapytania.

Google kilka lat temu zauważyło potrzebę spersonalizowania wyników na podstawie lokalizacji i udoskonaliło swój algorytm. Teraz lokalne firmy, potrafią docierać do nowych klientów relatywnie niższym kosztem, niż ma to miejsce w przypadku pozycjonowania ogólnego, które wymaga dużo większych nakładów finansowych i czasowych.

Przykładem jest fryzjer, restauracja, mechanik lub dentysta. Co łączy te i usługi? Zwykle szukamy ich lokalnie, jak najbliżej naszego miejsca zamieszkania lub w miejscu w jakim aktualnie jesteśmy i potrzebujemy szybko i blisko dobrej jakości usługi.

Lokalne pozycjonowanie to świetny sposób na dotarcie do dużego grona klientów z Twojej okolicy, zasadniczo niedużym kosztem. Wykorzystaj potencjał lokalnego seo do zdobycia nowych klientów!

Dane dotyczące wyszukiwania lokalnego

Aby dostrzec potencjał wyszukiwania lokalnego warto zwrócić uwagę na kilka ciekawych danych, jakie pokazują, że gra warta jest świeczki:

    • 88% użytkowników na urządzeniach mobilnych telefonuje albo odwiedza firmę w ciągu 24 godzin,
    • 46% wyszukiwań w Google ma charakter lokalny,
    • 97% użytkowników szuka firm lokalnych,
    • Google jest liderem globalnym rynku wyszukiwarek posiadającym aż 72,47% udziałów w wyszukiwaniach na urządzeniach stacjonarnych,
    • 86% użytkowników sprawdza informacje o firmie w Mapach Google,
    • 92% użytkowników wybierze firmę z pierwszej strony Google,
    • Nawet 25% użytkowników, którzy weszli na naszą stronę, może zostać naszymi przyszłymi klientami.

Dane pochodzącą z https://seoexpertbrad.com/local-seo-stats/

pozycjonowanie stron lokalnych

Jak wyglądają wyniki lokalne

Zapewne niektórzy z was zauważyli, że Google potrafi samo rozpoznać z okolicy jakiego większego miasta wykonujemy zapytanie. Żeby to zweryfikować wystarczy zjechać na sam dół wyników wyszukiwania i sprawdzić dla jakiego regionu wyświetlane są nam wyniki.

Dla fraz, które wyszukiwarka zaklasyfikowała jako regionalne możemy zauważyć różne wyniki w zależności od miasta w jakim się znajdujemy. Poniżej przykład jak działa to w praktyce. Dla trzech dużych miast sprawdzamy wyniki dla frazy „kawiarnia”.

Wyniki wyszukiwania lokalnego dla frazy kawiarnia wpisanej w Konopiskach.

Wyniki, które przedstawia nam wyszukiwarka różnią się między sobą w zależności od miejsca w którym się aktualnie znajdujemy. Wystarczy poświęcić chwilę i zaznajomić się z zasadami jakie panują w przypadku pozycjonowania lokalnego i promowania biznesu regionalnego w Internecie, ponieważ dzięki temu można w łatwy sposób pozyskać nowych klientów ze swojej okolicy, którzy regularnie będą zamawiać od nas produkty lub zlecać usługi.

Dlaczego warto być wysoko w organicznych wynikach lokalnych?

Korzyści wynikających z pozycjonowania biznesu lokalnego jest dużo i warto docierać do nowych klientów właśnie poprzez działania SEO i pozycjonowania. Do najważniejszych zalet pozycjonowania lokalnego możemy zaliczyć:

    • Małe firmy nie muszą konkurować z wielkimi

Posiadając mały lokalny biznes mamy szansę skutecznie rywalizować z firmami, które posiadają ogromne zaplecze finansowe na działania marketingowe i są liderami swojego sektora rynku ogólnokrajowego. Posiadając mały zakład możemy wyprzedzić konkurencje ponieważ siedziba naszej firmy znajduje się bliżej lokalizacji użytkownika, a to ma kluczowe znaczenie w pozycjonowaniu regionalnym.

    • Zyskujesz klientów z własnej okolicy

Jeśli prowadzisz zakład fryzjerski, a Twoje usługi stoją na dobrym poziomie z dużą dozą prawdopodobieństwa zyskasz stałych klientów z własnej okolicy, którzy regularne będą zasilać kasę Twojej firmy. Analogiczna sytuacja będzie miała miejsce w bardzo wielu branżach. Seo lokalne to świetna metoda dotarcia do nowych klientów. Pamiętaj, że zadowolony klient przekaże opinie swoim znajomym, co jeszcze bardziej pozwoli Ci zaistnieć. WOMM (Word of Mouth Marketing, czyli marketing słowa, marketing szeptany) to wyjątkowo skuteczna forma marketingu i nic nie działa tak jak rekomendacja zadowolonego klienta.

    • Mniejsze koszty działań marketingowych

Na rynku lokalnym działa zdecydowanie mniej firm, niż na rynku ogólnokrajowym. Powoduje to, że ilość działań marketingowych i co za tym idzie ich koszty są mniejsze. Ceny pozycjonowania na rynku lokalnym są zdecydowanie niższe, a to pozwala nawet najmniejszym firmom przebić się na pierwszą stronę wyników wyszukiwania Google.

    • Szybsze i stabilne efekty

Mniejsza konkurencja to nie tylko mniejsze koszty, ale również szybsze i stabilne efekty. Na rynku ogólnokrajowym strony są bardziej narażone na zmiany algorytmów wyszukiwarki, a często nawet działania ręczna pracowników Google. Warto zauważyć, że w mało konkurencyjnych niszach, aby zdominować wyniki wystarczy już podstawowa optymalizacja strony i jej zaindeksowanie.

Czy pozycjonowanie lokalne jest tańsze od pozycjonowania ogólnego?

Oczywiście nie istnieje jeden stały cennik na pozycjonowanie lokalne, jednak z pewnością w większości branż seo regionalne będzie tańszą i lepszą opcją niż pozycjonowanie ogólne. Wpływ na to ma przede wszystkim mniejsza konkurencja panująca na rynku lokalnym.

Dobrym przykładem może być tutaj hurtownia sprzedająca odzież w Wólce Kosowskiej. Jeśli firma tego typu chciała by się pozycjonować na frazę „hurtownia odzieży” musiałby ponieść ogromne koszty, ponieważ konkurencja na to słowo jest ogromna i walczą o nią duże i bogate firmy. W przypadku pozycjonowania lokalnego na frazę „hurtownia odzieży Wólka Kosowska” czy „Hurtownia odzieży w Wólce Kosowskiej” konkurencja również jest spora, ale już zdecydowanie mniejsza.

Jakie czynniki mają wpływ na pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne nie różni się znacząco od pozycjonowania ogólnego, gdzie kluczowe znaczenie mają takie czynniki jak optymalizacja i linki (popularność) jakie prowadzą do witryny. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka szczegółów które mogą mieć znaczenie w osiągnieciu top3 czy top10 na interesujące nas lokalne słowa kluczowe.

    • Optymalizacja on-site

Podobnie jak w pozycjonowaniu ogólnym tak również w regionalnym kluczowe znaczenie będzie miała optymalizacja on-site naszej strony. Powinniśmy zadbać o prawidłową strukturę, rozbudowane treści, koniecznie powinniśmy umieścić w tytule i nagłówku h1 miasto na jakim nam zależy. Dobrą praktyką będzie również umieszczenie pełnych danych teleadresowych firmy w stopce oraz mapy z naszą lokalizacją na podstronie kontakt. Warto wykorzystać znaczniki Schema.org, które odgrywają coraz większą rolę w wynikach wyszukiwarki Google i pozwalają na wyświetlanie tak zwanych opisów rozszerzonych („rich snippets”).

    • Czym jest NAP? Dlaczego warto wykorzystać wizytówki NAP

Czym są NAP-y? NAP to skrót od angielskich słów NAME, ADDRESS, PHONE NUMEBER, które oznaczają pełną nazwę firmy, adres i numery telefonów, mówiąc inaczej są to dane teleadresowe firmy. Portale, które zbierają takie dane i można na nich założyć profil własnej firmy to wizytówki NAP. Wyszukiwarka wykorzystuje cytaty NAP do potwierdzenia spójności danych. Inaczej mówiąc jeśli na zewnętrznych stronach internetowych odnajdzie cytaty dotyczące naszej firmy (dobrze, aby taki profil posiadał również klikalny link dofollow) to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nasza strona powędruje do góry w lokalnych wynikach Google.

Przykładowa lista serwisów NAP do pozycjonowania regionalnego może wyglądać następująco:

    • https://www.zumi.pl
    • https://biz.yelp.pl
    • https://www.miplo.pl
    • https://www.targeo.pl
    • https://www.cylex-polska.pl
    • https://www.hotfrog.pl
    • https://www.odi.pl
    • https://godzinyotwarcia24.pl/

Zakładając profile firmowe w serwisach NAP warto pamiętać o ujednoliceniu naszych danych, tak aby wszystkie wpisy wyglądały jednakowo. Do tego celu możemy wykorzystać Excela. Unikajmy sytuacji w której informacje na temat naszej firmy będą się różnić, ponieważ może to działać na naszą niekorzyść. Pamiętajcie o zapisaniu loginów i haseł, aby uaktualnić wizytówki NAP w przypadku zmiany nazwy firmy, adresu czy numerów telefonów.

    • Linki z lokalnych serwisów

Lokalne serwisy to świetne źródło linków, które przynosi znakomite rezultaty w pozycjonowaniu regionalnym. Powiązana lokalizacja to kolejny sygnał dla wyszukiwarki, że strona do której prowadzi odnośnik powinna powędrować w górę. Jeśli dorzucimy do tego odpowiednie działania content marketingowe nasza strona może pozyskać dodatkowy ruch. Jak szukać lokalnych serwisów? Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę „serwis lokalny + nazwa miasta” lub „portal + nazwa miasta”. Zwróćcie również uwagę na to, że często takie serwisy posiadają lokalne katalogi firm, na których możemy za niewielką opłatą lub nawet za darmo umieścić nasz wpis.

Google Moja Firma – pozycjonowanie lokalne w mapach Google

Podstawową rzeczą jaką trzeba zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na zaistnienie na rynku lokalnym jest założenie wizytówki Google Moja Firma. Jest to usługa, dzięki której przedsiębiorcy mają możliwość dodania swojego adresu w Mapach Google. Należy wspomnieć, że profil może założyć nawet osoba, która nie posiada własnej strony, ponieważ Google oferuje możliwość utworzenia podstawowej wizytówki w obrębie usługi GMF. Usługa jest całkowicie darmowa – nie daj się nabrać firmom, które będą chciały od Ciebie za to jakiekolwiek opłaty!

Jak założyć profil GMF

Pierwszym krokiem jaki należy wykonać, aby utworzyć profil jest założenie konta w Google (możesz korzystać ze swojego własnego maila) i przejście na stronę https://www.google.pl/intl/pl/business/.

Następnie klikamy zielony przycisk Zacznij Teraz i rozpoczynamy uzupełnienie wszystkich niezbędny danych.

Na początku musimy uzupełnić nazwę firmy – podaj dokładnie taką jak w CEIDG, nie umieszczaj tutaj słów kluczowych ponieważ Google może za to karać!

W kolejnych krokach postępuj zgodnie z poleceniami. Podaj prawdziwy adres swojej firmy. Pamiętaj, że Google wyśle na niego list, aby zweryfikować czy Twoja firma faktycznie się tam znajduje. Uzupełnij informacje o firmie, godziny otwarcia, obszar działania, zakres usług. Czym więcej informacji o swojej firmie wpisze tym lepiej. Nie zapomnij również dodać zdjęć – użytkownicy to lubią.

List z kodem weryfikacyjnym powinien dotrzeć do Ciebie w około 14 dni. Po zweryfikowaniu profilu Twoja wizytówka będzie dostępna dla innych użytkowników, którzy od tej chwili będą mogli oceniać oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Oceny to jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Mapach Google, zadbaj więc o jak najwyższą ocenę. Możesz zaoferować klientom rabat w zamian za umieszczenie opinii i ocenę. Dbaj o jakość swojego profilu i na bieżąco aktualizuj go o nowe informacje.

Zleć nam pozycjonowanie lokalne swojej firmy

Działasz lokalnie i pozycjonowanie to dla Ciebie jednak czarna magia? Nic nie szkodzi. Pomożemy Ci osiągnąć sukces w lokalnym rankingu wyszukiwarki Google. Zadzwoń do nas lub skorzystaj z poniższego formularza kontaktowego. Pamiętaj, że do przygotowania oferty potrzebujemy budżetu jaki miesięcznie możesz przeznaczyć na nasze działania.

Dowiedz się więcej o marketingu i reklamie !