Opieka nad wizerunkiem firmy w Google – SERM

Jak pokazują badania Polacy przed zakupem określonego produktu czy usługi najpierw szukają o nim informacji w Internecie, zwykle korzystając z wyszukiwarki Google. Ponad 90% użytkowników sprawdza wyłącznie pierwszą stronę wyników i to na jakie opinie na temat Twojej firmy natrafią decyduje o tym, czy zakupią produkt lub usługę w Twojej firmie czy u konkurencji.

Dzięki usłudze SERM (z ang. Search Engine Reputation Management) będziesz miał pełną kontrolę nad opiniami o Twojej marce w Internecie.

Nasza firma nie cieszyła się dobrymi opiniami w internecie i zależało mi na tym, aby oddać się w ręce specjalistów. Odkąd współpracujemy z Rankit w tym zakresie wizerunek firmy w internecie znacznie się poprawił.  Oprócz działań mogliśmy liczyć na cenne porady, za co dziękuję.

 

Mariusz

Toruń

Zapytaj o ofertę
Jak nas znalazłeś?

Czym jest SERM i dlaczego warto z niego korzystać

SERM (z ang. Search Engine Reputation Management) to kampania mająca na celu kontrolę i poprawę wizerunku firmy w wyszukiwarkach internetowych. Zarządzanie marką w sieci stało się jednym z kluczowych aspektów marketingowych. Użytkownicy szukając opinii o interesujących ich artykułach i usługach zwykle przed zakupem zwracają się do wyszukiwarek wpisując zapytania jak:

  • „produkt + opinie”
  • „usługa + opinie”
  • „produkt + czy warto kupić”
  • „usługa + jakie opinie”
  • „marka + opinie”

To, na jakie opinie trafią określa decyzję zakupową. Mając pełną kontrolę nad opiniami jakie pojawiają się w sieci na temat Twojej marki masz pewność, że klient wybierze właśnie Twój produkt, a nie konkurencyjnej firmy.

SERM jako element uszczelnienie lejka sprzedażowego

No konieczność dbania o SERM wpływa efekt Ropo (Search online, Purchase offline), czyli „Znajdź w Internecie, a kup w sklepie”. Jest to model zachowania konsumentów, którzy informacji i opinii o produkcie szukają w sieci, a końcowego zakupu dokonują w sklepie stacjonarnym. Oznacza to, ze klienci przed wszelkiego rodzaju decyzją zakupową konsultują się na forach, portalach Q&A lub szukają recenzji na blogach czy Youtubie.

Kategorie produktów podatne na efekt ROPO:

  • RTV/AGD – 48%
  • Produkty farmaceutyczne – 48%
  • Materiały budowlane i wykończeniowe – 45%

Zarządzanie reputacją firmy w Google

Efekt odwróconego Ropo

Reverse-ROPO (odwrócony efekt ROPO) to zjawisko polegające na szukaniu informacji o produktach i usługach offline, gdzie faktyczny zakup dokonywany jest za pomocą Internetu.

Odwrócone Ropo jest związane głównie z popularyzacją Internetu, w którym można dokonywać zakupów na szeroką skalę i zwykle w niższej cenie niż u sprzedawców offline.

Kategorie produktów podatne na efekt odwróconego ROPO:

  • Obuwie – 42%
  • RTV/AGD – 41%
  • Perfumy i kosmetyki – 37%

Efekt ROPO ma duże znaczenie w uszczelnieniu lejka sprzedażowego, ponieważ w momencie, kiedy klient natrafi na negatywne opinie o naszej marce na etapie poszukiwania informacji o produkcie/usłudze, prawdopodobnie dokona zakupu u konkurencji.

Jak SERM wpływa na wizerunek firmy

Wizerunek firmy w wyszukiwarkach ma bardzo istotne znaczenie dla jej pozycji na rynku i ilości nowych klientów. Warto nadmienić, że ilość i świadomość użytkowników Internetu z roku na rok rośnie, dlatego opinia jaką cieszy się dana marka w sieci nie powinna być w żaden sposób zaniedbana. Wpływ na postrzeganie firmy ma nie tylko opinia jaką marka cieszy się na zewnętrznych portalach, ale jej własna strona internetowa (jej wygląd i częste aktualizacje) czy profile w mediach społecznościowych.

Warto wspomnieć, że SERM to nie tylko nadzór na komentarzami, ale również obniżanie widoczności negatywnych i fałszywych wyników w wyszukiwarce, poprzez zastąpienie ich pozytywnymi lub neutralnymi treściami, takie działanie nazywane jest depozycjonowaniem negatywnych opinii Google.

Skutecznie zajmiemy się obsługą SERM Twojej firmy!

Jako rankit.pl posiadamy wieloletnie doświadczenie na polskim i zagranicznym rynku SEO, dzięki czemu możemy zaoferować skuteczne kampanie SERM przy użyciu najnowszych autorskich rozwiązań. W naszej ofercie działań wspierających zarządzenie reputacją znajdziesz:

  • Analizę obecnych opinii o Twojej marce w sieci
  • Określenie wątków zapalnych
  • Działania neutralizujące
  • Podtrzymanie i monitoring

Jak działamy

Analizujemy obecną kondycję opinii o marce i wyłapujemy wątki zapalne, następnie wdrażamy działania neutralizujące takie jak tworzenie pozytywnych i neutralnych komentarzy oraz pozycjonowanie pozytywnego contentu. Nasze działania mają na celu wypromowanie dobrych opinii o firmie na pierwsze pozycje w wyszukiwarce, podtrzymanie efektów oraz stały monitoring. Każda kampania wymaga indywidualnego podejścia.

Popularność SERM rośnie

Popularność usługi SERM z roku na rok rośnie, ponieważ firmy zaczęły zdawać sobie sprawę z tego jak ważna jest ich reputacja w sieci, a szczególnie w wyszukiwarce Google, z której korzysta aż 98,6% użytkowników w Polsce. Na rynku przybywa firm oferujących zarządzanie reputacją firmy w sieci. Jednak decydując się na tego typu usługi, warto postawić na doświadczoną firmę, która jest w stanie podjąć szybkie działania we wszelkich kryzysowych sytuacjach.

Ile kosztuje usługa SERM?

Każda wycena jest kwestią indywidualną, natomiast nasze działania zaczynają się od 2500 zł/netto miesięcznie i konieczne będzie przeprowadzenie szkolenia na temat Twojej marki, aby rzetelnie i uczciwie prowadzić komunikacje z klientami.

Potrzebujesz pomocy w zarządzaniu reputacją swojej firmy w Internecie? Napisz do nas a z chęcią przygotujemy ofertę. Pracujemy na Twój sukces!

Dowiedz się więcej o marketingu i reklamie !