Reklama firmy na rynku lokalnym

Reklama strony lokalnej to obowiązkowe działanie wszystkich właścicieli firm, którzy zamierzają odnieść sukces na rynku lokalnym poprzez marketing w Internecie. Jakie korzyści zapewnia promowanie strony regionalnej? Przede wszystkim wzrost zainteresowania usługami lub produktami firmy wśród klientów z okolicy, miasta lub regionu.

Jak reklamować firmę lokalną w Internecie? Istnieje wiele kanałów promocji, dzięki którym możesz skutecznie dotrzeć do użytkowników. Do najpopularniejszych z nich należą usługi takie jak: reklama poprzez kampanie Google Ads, pozycjonowanie lokalne w wynikach organicznych i mapkach (Google) oraz promocja firmy w mediach społecznościowych czy e-mail marketing.

zleć pozycjonowanie lokalne

Lokalna reklama stron internetowych powinna być prowadzona umiejętnie, najlepiej przez osoby z doświadczeniem, które wiedzą, jak prowadzić efektywne działania, co zwykle przekłada się na lepsze wyniki sprzedaży.

Świadczysz usługi na rynku lokalnym? Szukasz nowych klientów? Wiemy, jak promować firmę na lokalnym rynku i chętnie przeprowadzimy dla Ciebie skuteczne działania. Napisz do nas na kontakt@rankit.pl lub skorzystaj z formularza kontaktowego. Dopasujemy ofertę do Twoich możliwości finansowych i wymagań.

Lokalna promocja strony internetowej – dla kogo?

Promowanie stron na lokalnym rynku to działania, jakie będą pomocne dla wszystkich firm, które zamierzają wypromować swoje usługi czy produkty w wybranym mieście lub regionie. Jeśli posiadasz auto serwis, salon fryzjerski czy prowadzisz punkt dorabiania kluczy to reklama firm lokalnych w Internecie jest dla Ciebie – w szczególności usługi takie jak pozycjonowanie i Google Ads.

Jak pokazują badania ponad 80% użytkowników w wyszukiwarce Google poszukuje firm w swojej najbliższej okolicy. Google dzięki zastosowaniu mechanizmów geolokalizacji, potrafi określić, w jakim regionie aktualnie się znajdujemy (skąd wpisujemy zapytanie do wyszukiwarki) i na tej podstawie przedstawić nam propozycję najbardziej dopasowanych firm, które spełniają nasze wymagania.

Google wprowadziło lokalne wyniki wyszukiwania, aby pomóc małym, lokalnym przedsiębiorstwom walczyć z dużymi firmami, które posiadają ogromne budżety na działania marketingowe, a z którymi często walka (o najwyższe pozycje) na rynku ogólnokrajowym nie jest możliwa ze względu na zbyt duże dysproporcje.

Warto zauważyć, że reklama firmy na lokalnym rynku nie jest wyłącznie dla „małych graczy”. Istnieją przecież na rynku firmy, które posiadają oddziały we wszystkich największych miastach i dzięki temu można je skutecznie promować.

Dlaczego warto posiadać stronę internetową?

Właściwie skonstruowana, ładna, przejrzysta oraz zoptymalizowana na potrzeby pozycjonowania strona internetowa to fundament dalszych działań marketingowych. Przykładowo: w biznesie offline, gdy chcemy sprzedawać artykuły spożywcze powinniśmy posiadać sklep, w którym znajdą się nasze produktu. Nie inaczej jest w Internecie. Jeśli zamierzamy skutecznie wypromować naszą firmę powinniśmy zacząć od strony internetowej (sprawdź naszą ofertę na tworzenie stron internetowych).

Najlepiej już na tym etapie wprowadzić w projekt osobę lub firmę, która będzie odpowiedzialna za późniejsze działania reklamowe, ponieważ strona musi posiadać właściwą strukturę, teksty czy grafikę.

Często trafiamy na klientów, którzy posiadają już własne strony i chcą prowadzić działania reklamowe, ale ich strony – mimo, że nierzadko są dopiero co „wyprodukowane” – nie nadają się do takich działań, ponieważ nie zostały odpowiednio zoptymalizowane. W takich sytuacjach strona jest do całkowitego przebudowania, a klient ponosi kolejne koszty, których można było uniknąć.

Strona internetowa to wizytówka naszych działań, miejsce do przedstawienia oferty usług, produktów i cen. Witryna www to ponadto miejsce, gdzie możemy przedstawić w odpowiedni sposób naszą markę jako specjalistów w swojej niszy. W tym miejscu należy wspomnieć o prowadzeniu bloga czy też działu poradnikowego, gdzie dzielimy się wiedzą z naszymi użytkownikami. Z naszego doświadczenia wynika, że blog to narzędzie, które działa świetnie pod kątem wizerunkowym, a ponadto zapewnia dodatkowy ruch użytkowników z wyszukiwarki Google.

zleć pozycjonowanie lokalne

Promowanie firmy na lokalnym rynku – metody

Istnieje kilka sprawdzonych metod promocji firmy na rynku lokalnym. My skupimy się głównie na obszarze reklamy firmy w Internecie. Aby skutecznie promować swój biznes online powinieneś już na samym początku dobrze przeanalizować i zrozumieć, która z metod będzie najbardziej skuteczna dla Twojej działalności. Część działań możesz wykonać we własnym zakresie, a inne oddelegować firmie zajmującej się marketingiem w Internecie. Poniżej opisuję kilka, w mojej opinii najlepszych, sposobów na reklamę firmy na rynku lokalnym online.

Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google

Pozycjonowanie lokalne to działania, które mają na celu umieszczenie domeny głównej lub wybranych podstron danej witryny na czołowych pozycjach w wyszukiwarce Google na zapytania lokalne. Dla kogo skuteczna będzie ta forma reklamy? Przede wszystkim dla firm, które oferują swoje usługi lub produkty w określonym regionie.

Za doskonały przykład mogą służyć działalności takie jak salon fryzjerski czy auto mechanika. Zakładając, że przebywasz aktualnie w Gdańsku i zepsuł Ci się samochód – będziesz potrzebował natychmiastowej pomocy, aby go naprawić. Nie możesz więc szukać pomocy w Zakopanem czy Krakowie, ponieważ jest zbyt daleko. Co robisz? Wpisujesz w wyszukiwarkę frazę „auto mechanika Gdańsk” lub „warsztat samochodowy Gdańsk”. Dzięki temu otrzymasz listę firm, które oferują usługi właśnie w tym mieście i które mogą pomóc w naprawie.

Z punktu widzenia warsztatu koniecznym jest znalezienie się w pierwszej 10, a najlepiej w pierwszej 3 wyników Google, aby potencjalny klient miał szansę dotrzeć do oferty. Jeśli konkurencja jest niewielka, zapewne podstawowe działania będą skuteczne i firma znajdzie się w czołówce. Problem rodzi się w momencie, gdy firm rywalizujących o czołowe pozycje jest kilka lub więcej. W tym miejscu potrzebne jest skuteczne promowanie firmy poprzez pozycjonowanie lokalne.

Jak pozycjonować lokalną firmę? Zacznij od stworzenia wizytówki Google Moja Firma (opis tej usługi znajdziesz w dalszej części artykułu) i dokładnie wypełnij profil. Kolejnym etapem jest stworzenie strony, która będzie odpowiednio zoptymalizowana. Na tym etapie warto skontaktować się z osobą pozycjonującą stronę, ponieważ konieczne jest przeprowadzenie analizy słów kluczowych oraz przygotowanie struktury podstron.

Ważną kwestią pozostają również teksty. Copywriting z odpowiednim rozmieszczeniem fraz w tekście jest istotnym czynnikiem w SEO. Należy pamiętać również o meta tagach, fragmentach rozszerzonych i wielu innych elementach, które mają wpływ na pozycje strony.

Kolejny ważny faktor to linki zewnętrzne. Linkbuilding zapewnia stronie przewagę nad konkurencją. Mocne linki SEO w lokalnym pozycjonowaniu powinny być zdobywane z takich miejsc jak regionalne portale, wizytówki NAP czy artykuły sponsorowane na tematycznych portalach.

pozycjonowanie stron lokalnych wyniki Google

Bezpłatna wizytówka Google Moja Firma

Google Moja Firma to bezpłatna usługa, dzięki której każda firma ma szansę zaistnieć w Internecie. Wystarczy wyłącznie kilka minut, aby założyć profil, a następnie go zweryfikować – zwykle za pomocą listu z kodem weryfikacyjnym lub telefonicznie. Jakie korzyści niesie za sobą posiadanie wizytówki Google Moja Firma? Przede wszystkim możliwość pojawienia się mapkach Google, czyli wynikach, które wyświetlają się nad wynikami organicznymi.

Jest to więc dobry sposób na pozycjonowanie firmy na lokalnym rynku. Jak dodać firmę do Google Moja Firma, jakie korzyści daje posiadanie wizytówki oraz jakie informacje należy wypełnić? Szerzej usługę opisujemy w naszym artykule dostępnym pod adresem https://rankit.pl/jak-dodac-firme-do-google-moja-firma/.

Biznes lokalny ze względu na swoją specyfikę wymaga odpowiedniego podejścia do promowania produktów lub usług. W Google Ads mamy do wyboru kampanie dedykowane dla lokalnych przedsiębiorców (kampanie lokalne) lub klasyczne typy kampanii kierowane na dany obszar geograficzny. Ze względu na zmiany zapowiadane przez Google związane z kampaniami lokalnymi i przekształceniami ich w Performance Max( https://support.google.com/google-ads/topic/11335698?hl=pl&ref_topic=10287124)) podarujemy sobie opis tego typu działań i skupimy się na klasycznych kampaniach kierowanych lokalnie.

Typy odbiorców w kierowaniu geograficznym:

Google Ads pozwala nam na kierowanie reklam do odbiorców:

  • znajdujących się w wybranych lokalizacjach, bywających w nich regularnie lub wykazujących zainteresowanie nimi,
  • znajdujących się w wybranych lokalizacjach, bywających w nich regularnie,
  • wyszukujących wybranych lokalizacji.

W zależności od branży, rodzaju wykonywanych usług musimy umiejętnie dobrać rodzaj kierowania, np. reklama firmy oferujących usługi szewskie najlepiej sprawdzi się, gdy kierujemy ją do użytkowników, którzy regularnie bywają lub znajdują się w wybranej lokalizacji a niekoniecznie są nią tylko zainteresowani.

Kierowanie geograficzne – możliwości

Kierowanie reklam na lokalizacje daje nam ogromne możliwości, gdy chcemy promować firmę w ujęciu lokalnym. Lokalnym obszarem kierowania może być obszar administracyjny (województwo, miasto, w większych miastach dzielnica) lub promień zasięgu od wybranego przez nas punktu adresowego. Ten zaczyna się od wartości minimalnej w postaci 1 km.

Typy kampanii i rozszerzenia

W lokalnej strategii reklamowej możemy wykorzystać wszystkie typy kampanii dostępnych w Google Ads: sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, kampania produktowa z opcją produktów dostępnych lokalnie – możliwości jest wiele. Wykorzystanie konkretnego typu kampanii zależy oczywiście od branży i celów reklamowych.

Warto pamiętać też o rozszerzeniach reklam, które sprawdzają się w przypadku kampanii kierowanych lokalnie:

  • rozszerzenia połączeń (kliknięcie na urządzeniach mobilnych przekierowuje do możliwości połączenia),
  • Rozszerzenia lokalizacji (tutaj kliknięcie daje możliwość uruchomienia Google Maps i wyznaczenia trasy) – w tym przypadku warto wiedzieć, że korzystanie z tego typu rozwiązania możliwe jest, gdy firma ma poprawnie skonfigurowany i potwierdzony Profil Firmy w Google.

Jak reklamować lokalną stronę przez Google Ads

Kampania na Facebooku i Instagramie

Kampanie w mediach społecznościowych to doskonała metoda, aby promować firmę na rynku lokalnym. Jak to robić? Zacznij od stworzenia fanpage na wybranych platformach – do najpopularniejszych z nich należą Youtube, Facebook, Twitter czy Instagram. Aby działania były skuteczne profile powinny być rozwijane systematycznie – użytkownicy lubią świeży content, a kiedy widzą, że firma „żyje” są w stanie jej bardziej zaufać. Dziel się wiedzą, twórz porady, angażuj społeczności do zadawania pytań. Wejdź w interakcje ze swoimi użytkownikami.

Fanpage możesz promować na wszelakiego rodzaju grupach lokalnych – najlepiej sam stwórz taką grupę i dbaj o to, aby ilość jej użytkowników stale rosła. Facebook i Instagram pozwalają ponadto na różnego rodzaju metody promowania profilów – na przykład poprzez posty sponsorowane, które pozwalają dotrzeć do większej grupy użytkowników i zwiększyć popularność Twojej firmy.

Jeśli potrzebujesz pomocy w marketingu w mediach społecznościowych zachęcamy do skorzystania z naszej oferty na prowadzenie social media.

Lokalne portale i fora internetowe

Jak reklamować lokalną firmę poprzez działania na regionalnych portalach lub forach internetowych? Możesz to zrobić na kilka sposobów – najprostszy z nich, ale zarazem najbardziej kosztowny to wykupienie płatnej reklamy w formie artykułów sponsorowanych lub postów, jeśli mowa o forach. Umiejętne przeprowadzone działania content marketingowe świetnie sprawdzają się w wielu branżach i potrafią generować znaczne korzyści.

Pamiętaj również, że często takie portale posiadają własne profile w mediach społecznościowych, gdzie zrzeszają niejednokrotnie tysiące użytkowników związanych z wybranych miastem – świetnie, jeśli Twój artykuł lub post znajdzie się również tam.

zleć pozycjonowanie lokalne

Reklama domeny lokalnej poprzez sponsorowanie wydarzeń/eventów/społeczności

Dotarcie do lokalnej społeczności poprzez sponsorowanie wydarzeń lub organizacji to mało popularna metoda, jeśli chodzi o działania marketingu online. Jak możemy wykorzystać sponsoring do polepszenia zasięgu naszej firmy w Internecie? Przede wszystkim udział w popularnych w danym mieście lub regionie wydarzeniach zwiększy świadomość o naszej marce wśród potencjalnych klientów – to może przełożyć się na ilość wyszukiwań nazwy naszej firmy w Google oraz polepszyć jej ogólny wizerunek. Takie działania zwykle przekładają się również na polepszenie wyników sprzedaży.

Wydarzenia lub organizacje (takie jak kluby sportowe) posiadają często także własne strony internetowe. Możemy więc poprosić organizatora lub administratora serwisu o umieszczenie adresu naszej strony w formie linku lub banneru. Zapewni to naszej marce dodatkową popularność i widoczność, a ponadto odnośnik do strony polepszy nasze pozycjonowanie. Domeny lokalnych wydarzeń potrafią posiadać bardzo mocne profile linków. Często prowadzą do nich linki z domen rządowych, stron gmin lub miast lub lokalnych portali.

Blog – sekcja poradnikowa

Kolejnym bardzo dobrym rozwiązaniem pod kątem promocji firmy w Internecie jest prowadzenie bloga, gdzie dzielimy się wiedzą i poradami z naszymi odbiorcami. To doskonała metoda na wypromowanie naszej marki jako eksperta w swojej branży, zbudowanie relacji z klientami oraz poprawę skuteczności pozycjonowania. To także dobry materiał na nowy content udostępniamy w mediach społecznościowych.

Google promuje strony, które odpowiadają na potrzeby użytkowników. Przemyślany plan wpisów na blogu (na przykład pod kątem fraz, które wpisują użytkownicy w wyszukiwarce) pomoże naszej stronie poprawić ranking na główne słowa kluczowe oraz zbudować widoczność tzw. długiego ogona. Z naszego doświadczenia wynika, że takie słowa kluczowe zdecydowanie lepiej konwertują, niż te ściśle dopasowane.

reklama firmy na rynku lokalnym w Internecie

Ile kosztuje promocja strony internetowej na rynku regionalnym?

Jaki jest koszt promowania stron lokalnych? To zależy :). Najczęściej podstawowe działania zaczynają się już od kilkuset złotych miesięcznie. W zależności od poziomu konkurencji i działań jakie należy wdrożyć, aby skutecznie promować lokalną firmę musimy założyć odpowiedni budżet. W przypadku pozycjonowania i reklamy Google Ads należy zweryfikować, jakie domeny znajdują się w linkach sponsorowanych, wynikach organicznych oraz mapkach Google. Na tej podstawie możemy określić jakie działania należy wdrożyć, aby prześcignąć konkurencje i ile ostatecznie będą one kosztować.

W rankit.pl zawsze staramy się dopasować naszą ofertę do możliwości finansowych klienta. Będziemy wdzięczni, jeśli poświecisz chwilę swojego cennego czasu i wypełnisz brief dostępny na stronie https://rankit.pl/brief/, który pozwoli nam przygotować ofertę skrojoną na miarę Twoich oczekiwań i możliwości.

Reklama stron na lokalnym rynku FAQ

Czy warto prowadzić działania marketingowe dla lokalnej firmy w Internecie?

Zdecydowanie TAK! Dzięki skutecznej promocji strony lokalnej zwiększysz zasięgi swojej firmy, a tym samym dotrzesz do większej ilości potencjalnych użytkowników. Jeśli Twoja oferta spełni ich oczekiwania to bardzo możliwe, że zostaną oni Twoimi klientami, a tym samym działania marketingowe przełożą się na poprawę wyników finansowych.

Jak promować biznes online w swoim regionie?

Promowanie biznesu online zacznij od zdobycia wiedzy, analizy i „porządnej” strony internetowej. To fundament, dzięki któremu będziesz mógł prowadzić skuteczne działania marketingowe takie jak pozycjonowanie, Google Ads i wiele innych.

Czy własna strona jest konieczna?

Naszym zdaniem TAK. Musisz posiadać własną stronę internetową, która w sposób przejrzysty i intuicyjny dla użytkowników będzie przedstawiać ofertę Twojej firmy.

Czy warto prowadzić firmowego bloga?

Oczywiście! Blog to nie tylko świetna metoda pozyskiwania nowych użytkowników i zaciekawiania ich swoją ofertą, ale także doskonała metoda budowania wizerunku eksperta w swojej niszy.

Reklama strony regionalnej – podsumowanie

Promowanie firm regionalnych to absolutny must-have, jeśli Twoja firma zamierza odnieść sukces w swoim regionie i pozyskiwać nowych klientów poprzez marketing w Internecie. Do wyboru masz wiele kanałów reklamy, które zazwyczaj przekładają się na znakomite rezultaty. Do najpopularniejszych z nich możemy zaliczyć lokalne SEO, Google Ads czy Social Media Marketing poprzez na przykład Facebook i Instagram. Pamiętaj również, że aby skutecznie sprzedawać w Internecie ważne, aby Twoja firma cieszyła się dobrymi opiniami. Klienci w Internecie są coraz bardziej świadomi i przed zleceniem usługi lub zakupem produktu sprawdzają opinie o wybranej firmie. Zadbaj więc o odpowiedni wizerunek Twojej firmy.

Potrzebujesz więcej porad z zakresu marketingu internetowego? Dołącz do naszej grupy na Facebooku „Reklama w Internecie porady” gdzie stale dzielimy się wiedzą i poradami na temat reklamy w Internecie.

zleć pozycjonowanie lokalne

Napisz komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.