jak dodac firme do google moja firma

Usługa Google Moja Firma to szansa dla lokalnych firm, aby pokazać swój biznes w Internecie i pozyskiwać nowych klientów, a wszystko to praktycznie za darmo! Wystarczy poświęcić kilka minut, aby dodać swoją firmę do Google My Business.

Internet jest dziś głównym źródłem informacji. Nawet 7 na 10 użytkowników Internetu, zanim odnajdzie interesujące produkty lub usługi, przeszukuje w tym celu zasoby sieci. Nic dziwnego, że w takiej sytuacji większość przedsiębiorców prezentuje się przez to medium. Doskonałym na to sposobem jest wizytówka Google Moja Firma.

Jakie realne korzyści daje przedsiębiorcy usługa Google My Business, jak wygląda pozycjonowanie w mapach Google i jak dodać firmę do map amerykańskiej wyszukiwarki?

Czym jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest usługą dla firm mikro, z sektora MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw), jak i dużych koncernów. Wizytówka pozwala na zaprezentowanie użytkownikom sieci, którzy są potencjalnymi klientami firmy, informacji o prowadzonej działalności. Są one wyświetlane w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, co więcej, wraz z załączoną lokalizacją firmy na mapie Google.

Dzięki temu użytkownicy wyszukiwarki Google, która również wśród polskiej społeczności jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową, mogą sprawdzić najważniejsze dane firmy, a wśród nich:

  • adres siedziby,
  • telefon kontaktowy,
  • godziny otwarcia,
  • opinie internautów,
  • zdjęcia firmy i produktów.

Nie ulega więc wątpliwości, że to ciekawa forma promocji w Internecie. Zwłaszcza że dodanie wizytówki do mapy Google jest bezpłatne. Nie wiąże się to z żadną opłatą na etapie dodawania wizytówki Google Moja Firma, jak i jej ewentualnej aktualizacji. To jednak nie wszystko, ponieważ wizytówka Google Moja Firma niesie w sobie inne korzyści i daje duże możliwości do pokazania się klientom online.

Korzyści wynikające z posiadania wizytówki Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja Firma daje ogromne możliwości, zwiększając szansę odnalezienia działalności przez potencjalnych klientów. Pośród korzyści, które wynikają z założenia profilu firmy w Mapach Google, są m.in.:

  • prezentacja danych kontaktowych (lokalizacja, numer telefonu, adres strony internetowej, godziny otwarcia),
  • prezentacja branży firmy z zakresem oferowanych usług lub produktów,
  • tzw. wirtualny spacer, czyli możliwość obejrzenia wnętrza firmy przez prezentację w technologii Google Street View,
  • wyznaczenie trasy do siedziby firmy, dzięki czemu klient nie ma problemu z odnalezieniem lokalizacji poszukiwanej placówki,
  • Poprawa widoczności firmy w wynikach lokalnych Google,
  • Możliwość dotarcia do lokalnych klientów.

Oczywiście prezentacja firmy to jedna z zalet. Do szeregu korzyści wizytówki w Google Maps należy dodać:

  • możliwość dodawania zdjęć, korespondencji z klientami, czytania opinii itp.,
  • dostęp do statystyk (ile osób wyświetliło wizytówkę i w jaki sposób.),
  • większe zaufanie i wzrost wiarygodności wśród potencjalnych klientów,
  • w pełni darmowa usługa.

Jak dodać firmę do Google Maps krok po kroku?

Wizytówka Mapy Google nie jest trudna w założeniu. Poradzić sobie z tym powinien każdy, nawet internetowy laik, a jedyne co jest do tego potrzebne to konto Google. Jeżeli przedsiębiorca nie ma więc e-maila na Google, powinien założyć tam konto, co zajmie maksymalnie kilka minut. Co istotne nie musi być to nawet gmail, a konto w adresie własnej domeny.

Wizytówkę firmy w Google Maps zakłada się przez stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/, a zrobić to można w 10 prostych krokach:

  1. Podaj nazwę firmy.
  2. Zaznacz, czy chcesz wyświetlać lokalizację firmy.
  3. Wpisz adres siedziby firmy.
  4. Zaznacz, czy obsługujesz klientów w siedzibie firmy.
  5. Dodaj obszar działania.
  6. Wybierz kategorię główną.
  7. Podaj numer telefonu i adres strony www.
  8. Wprowadź dane firmy.
  9. Wyślij kod weryfikacyjny.
  10. Zweryfikuj wizytówkę.

Oczywiście po założeniu wizytówki w Google Maps, znajdujące się tam informacje można w każdej chwili zaktualizować, zmieniając dane, dodając adresy URL, zdjęcia, wchodząc w konwersację z klientami opiniującymi firmę itp.

Dodatkowa optymalizacja wizytówki w Google Moja Firma

Edycja wizytówki pozwala na jej lepszą optymalizację, na przykład przez dodanie dodatkowych kategorii, wpisów poradnikowych czy zdjęć. Jednak poza poprawnym wypełnieniem profilu można wykonać kilka innych działań:

  • zdobywanie opinii od klientów i odpowiadanie na nie w imieniu firmy,
  • komunikacja z klientem w sekcji Pytania i Odpowiedzi,
  • osadzanie mapki na stronie internetowej (jeżeli firma ma stronę www),
  • publikowanie wpisów z nowościami – na przykład z firmowego bloga,
  • dodanie opisu firmy ze słowami kluczowymi,
  • dodawanie zdjęć,
  • publikacja oferowanych produktów i usług.

Google Moja Firma a SEO lokalne

Jaki wpływ ma wizytówka Google Moja Firma na SEO lokalne? Jeśli zależy Ci na dotarciu do lokalnych klientów z Twojej najbliższej okolicy, stworzenie wizytówki Google Moja Firma jest świetnym sposobem na pokazanie firmy w wynikach organicznych Google. Nie musisz posiadać strony Internetowej, aby zaprezentować swoje produktu i usługi.

Jak pokazują badania 46% wyszukiwań w Google ma charakter lokalny. Pozycjonowanie lokalne z użyciem profilu Google My Business daje więc duże możliwości i ruch użytkowników o który warto się postarać optymalizując wizytówkę i zabiegając o pozytywne opinie.

Więcej o pozycjonowaniu lokalnym przeczytasz na: https://rankit.pl/pozycjonowanie-stron-lokalnych/.

Zadbaj o opinie w Google Moja Firma

Przedsiębiorcy, którzy dodali firmę do Mapy Google, powinni zadbać, aby ich klienci wystawiali opinie i oceniali oferowane usługi czy produkty. Opinie w Google sprawiają, że wizytówka zyskuje na atrakcyjności wizualnej, gdyż obok niej pojawiają się kolorowe gwiazdki. Sfera wizualna to jednak tylko jeden z atutów. Większym jest wzrost wiarygodności marki i widoczności. Jeżeli średnia ocen użytkowników jest wysoka, rośnie szansa na zachęcenie do skorzystania z usług lub zakupu produktów. Ważne również, aby na bieżąco odnosić się do wypowiedzi klienta i reagować na recenzje, szczególnie jeśli pojawią się również negatywne komentarze niezadowolonych klientów. Należy pamiętać, żeby działać systematycznie i udzielać odpowiedzi możliwie jak najszybciej, kiedy pojawia się opinia.

Poza tym użytkownicy z kontem w Google mogą nie tylko oceniać firmę przez opinie i gwiazdki. Dodatkowo mają możliwość wgrywania zdjęć i krótkich filmów prezentujących na przykład wnętrze siedziby firmy, oferowane przez nią produkty, sposób wykonywania usług lub opinię w wersji wideo.

Niestety, opinie w Google są nie tylko pozytywne. Zdarzają się oceny negatywne. Jeżeli są prawdziwe, należy zastanowić się, jak poprawić jakość świadczonych usług. Często jednak są wynikiem nieuczciwego działania konkurencji. Co w takiej sytuacji?

Czytaj artykuł na temat usuwanie negatywnych opinii z Internetu: https://rankit.pl/usuwanie-negatywnych-wpisow-w-internecie/.

Jeżeli opinie w Google naruszają zasady i regulamin amerykańskiej wyszukiwarki, można je zgłosić administracji. To możliwe, kiedy opinia jest fałszywa, zawiera treści nielegalne, obraźliwe wypowiedzi itp. Zgłoszenie takich opinii w Google jest możliwe z konta firmy w Google My Business, klikając trzy kropki przy opinii do zgłoszenia. Po kliknięciu przycisku „Zgłoś” pojawi się formularz, w którym należy zaznaczyć powód zgłoszenia. Warto uzbroić się w cierpliwość, ponieważ sprawdzenie opinii może potrwać, chociaż obsługa Google poczyniła już w tym obszarze znaczny postęp.

Zgłaszanie i usuwanie opinii z Google jest więc jednym ze sposobów walki z zarzutami nieuczciwej konkurencji i klientów, którzy nigdy nie korzystali z usług ocenianej firmy. Inna sprawa, że na negatywne opinie musi być przygotowany każdy z przedsiębiorców. Obok ich usuwania, warto zawsze odnosić się do zarzutów i spokojnie na nie odpowiadać, nie robiąc tego pod wpływem emocji i nie naruszając zasad Google.

Podsumowanie

Nie ulega więc wątpliwości, że wizytówka Google Moja Firma to niezwykle ciekawa opcja do promowania swoich usług w sieci. Z możliwości stworzenia darmowej wizytówki powinni skorzystać przede wszystkim przedsiębiorcy prowadzący biznes o zasięgu lokalnym, nawet jeżeli nie mają swojej strony internetowej.

To szansa na pokazanie się użytkownikom, których należy traktować jako potencjalnych klientów. Stąd już natomiast tylko niewielki krok do zwiększenia zainteresowania usługami, co wiąże się z maksymalizacją zysków — głównym celem każdej firmy.

1 komentarz

  1. Bartek 8 września 2021 o 01:04- Odpowiedz

    Pomagam mojemu znajomemu, który prowadzi mobilną myjnię parową. Działa bardzo lokalnie. Dzięki dodaniu firmy w GMF udało nam się sporo zyskać. Dobrze zaktualizowany profil jest gwarancją zwiększenia zainteresowania przez potencjalnych klientów.
    Dzięki za artykuł!

Napisz komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.