usuwanie negatywnych wpisów w Internecie

Usuwanie negatywnych wpisów w Internecie – zadbaj o pozytywne opinie o swojej firmie lub osobie! Z jednej strony Internet jest wręcz nieograniczonym źródłem wiedzy na wszelakie tematy, z drugiej natomiast narzędziem i miejscem, gdzie najbardziej wylewa się tak zwany hejt. Tyczy się to osób prywatnych i firm, którym negatywne opinie mogą zaszkodzić na płaszczyźnie wizerunku, który jest niezwykle trudny do odbudowania.

Dlatego coraz powszechniejsze jest usuwanie negatywnych wpisów w Internecie, jak i szeroko rozumiana opieka nad wizerunkiem firmy. Czym są te usługi i dlaczego przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w pomoc specjalistów, dla których poprawa wizerunku firmy to chleb powszedni?

Na skróty:

Negatywne opinie w Internecie – ten problem dotyka coraz więcej firm

Negatywne opinie w Internecie są coraz powszechniejszym problemem. W dobie XXI wieku, kiedy niemal każdy, kto żyje w cywilizowanym świecie, korzysta z Internetu, negatywne wpisy i hejt są na porządku dziennym. Jeżeli nieprzychylne opinie są pisane przez niezadowolonych klientów, bo tacy znajdują się w każdej firmie niezależnie od branży, należy je zaakceptować, po czym zrobić wszystko, aby poprawić jakość usług czy produktów. Problem jest poważniejszy, jeżeli negatywne opinie są celowe i zlecone przez konkurencję.

Jako że każda firma jest dziś dostępna w sieci i walczy o jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwarki, negatywny wizerunek nie pozwala na budowę pozytywnych relacji z internautami. To kluczowe dla większej liczby klientów, którzy szukają informacji o firmie, jej ofercie i zakresie usług właśnie przez Internet. Negatywne opinie potrafią zburzyć wizerunek nawet najlepiej prosperującej działalności i nie zawsze wiążą się z niskim poziomem produktów czy usług. Niestety, nie wszystkie firmy wiedzą, jak radzić sobie z negatywnymi opiniami w Internecie. Zwłaszcza że depozycjonowanie negatywnych opinii w Google, czyli obniżanie ich widoczności jest trudne i należy to zadanie zlecić specjalistom. To ważne, ponieważ według badań właśnie utrata wizerunku należy do największych zagrożeń w biznesie, które mają wpływ na przychody.

Usuwanie negatywnych opinii w Internecie – dlaczego warto dbać o wizerunek?

Utrata reputacji przez firmy jest szczególnie niebezpieczna, od kiedy zachodzi możliwość komentowania i opiniowania w Internecie. Od tego momentu fora dyskusyjne, media społecznościowe, portale opiniotwórcze i wszystkie inne kanały online stały się miejscem, gdzie klienci, ale i ludzie, którzy często nigdy nie mieli do czynienia z daną firmą, dzielą się swoją opinią. Niestety, nie zawsze pozytywną. Wskutek tego kryzys wizerunku dotyka coraz więcej firm i jest trudniejszy do opanowania niż dawniej. Często konieczne jest usuwanie negatywnych wpisów.

Negatywne opinie zaburzają wizerunek firmy. To z kolei przekłada się na niższy poziom zaufania klientów. To istotne z punktu widzenia dalszego funkcjonowania firmy na rynku. Jeżeli 97% internautów sprawdza opinie o firmie przed zakupem produktu lub skorzystaniem z usługi, a 84% ufa komentarzom znalezionym w Internecie, negatywne oceny mocno zaburzają sprzedaż i samą rentowność.

Właśnie dlatego tak ważna jest regularna obserwacja pojawiających się opinii na temat firmy, a jeżeli to konieczne zlecać trzeba usuwanie negatywnych opinii w Internecie specjalizującym się w tym podmiotom. Usuwanie negatywnych treści wyraźnie przekłada się na wzrost sprzedaży. Jak podają badania London School of Economics, przy zmniejszeniu liczby negatywnych wzmianek o 2% sprzedaż wzrasta o 1%.

Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami?

Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami w Internecie? Na dobry wizerunek firmy pracują latami. Wszystko może upaść w ciągu kilku sekund, a zmienia to negatywna opinia, komentarz czy wpis. Niestety, większość komentarzy nie jest weryfikowanych i ma mało wspólnego z rzeczywistością. Dlatego tak wiele opinii o danej firmie jest negatywnych, zmyślonych i stronniczych, będąc zwykłymi pomówieniami konkurencji czy byłych pracowników.

Negatywny wpis w Internecie to broń obusieczna. Często zdarza się tak, że pomówiona osoba czy firma rewanżuje się tym samym. Dlatego przed dodaniem negatywnej opinii o konkurencji, lepiej się dobrze zastanowić. Trudniejsza jest jednak walka o reputację firmy i usuwanie negatywnych komentarzy w Internecie.

O ile dodanie negatywnego wpisu nie jest problemem i tworzone są one w ilościach hurtowych, o tyle kasowanie opinii w Internecie, jeżeli wpisu nie wykasuje sam autor, jest na tyle wymagające, że poradzi sobie z tym wyłącznie ekspert lub prawnik.

Czy usuwanie negatywnych komentarzy z Google Maps jest możliwe?

O tym, jak trudne jest usuwanie negatywnych wpisów, najlepiej świadczy fakt, że nie zawsze jest to możliwe. Doskonałym przykładem jest Google Maps, gdzie komentarz może usunąć jedynie autor. Są jednak ścieżki zastępcze, aby zmienił on wpis lub negatywny komentarz został usunięty z wizytówki firmy w Mapach Google.

W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy komentarz nie narusza polityki Google, co jest jednak trudne i czasochłonne. Poza tym wymaga znajomości regulaminów amerykańskiego giganta. Dlatego dla zwykłego przedsiębiorcy usuwanie negatywnych treści może być zbyt trudne, a przy tym jest również czasochłonne, przez co traci on czas, który mógłby wykorzystać na zadania związane z prowadzeniem firmy.

Czytaj również:

Alternatywą jest odpowiedź na negatywny komentarz klienta, która wcale nie musi dać pożądanych rezultatów – skasowania negatywnej opinii lub zmiany tonu wypowiedzi, ale w pewnym stopniu załagodzi sytuację. Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest opieka nad wizerunkiem firmy zlecona fachowcom.

Depozycjonowanie negatywnych opinii w Google

Usługą dla firm zainteresowanych usuwaniem nieprzychylnych komentarzy w sieci jest depozycjonowanie negatywnych opinii w Google. To szeroki zakres wsparcia dla firm, które mają problem z wizerunkiem w sieci przez szkalujące i nieprzychylne komentarze.

Celem depozycjonowania negatywnych opinii jest budowanie bazy komentarzy pozytywnych, które pojawiają się w czołówkach wyszukiwarki, zastępując tym samym strony, na których widnieją negatywne oceny. W ten sposób możliwa jest poprawa wizerunku firmy, a tym samym zwiększenie liczby klientów zainteresowanych danym produktem lub usługą.