pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie – podbijaj rynki ecommerce dzięki long tail seo! Wedle definicji pozycjonowanie stron internetowych to szereg różnych działań, które mają na celu podwyższenie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki, głównie Google. Pośród coraz popularniejszych technik budowania pozycji witryn internetowych jest pozycjonowanie szerokie (Long Tail SEO). Co to jest i co kryje się pod terminem pozycjonowania na długi ogon?

Z tego artykułu dowiesz się:

Pozycjonowanie szerokie – czym jest?

Co to jest pozycjonowanie szerokie? Pozycjonowanie szerokie zakłada, że strona jest pozycjonowana na wiele fraz. Część z nich składa się z kilku wyrazów, dlatego określa się je mianem pozycjonowania long tail. Szczególnie istotne jest ono dla konkretnych produktów, a więc i sklepów internetowych. Jako że klienci sklepów on-line są coraz skrupulatniejsi w poszukiwaniu interesującego ich produktu, docierają do niego przez wpisywanie w Google fraz rozszerzonych. Nie podają przy tym ogólnych parametrów produktu, ale skupiają się na dokładnych jego cechach. W interesie właściciela strony (sklepu internetowego) jest, aby użytkownik został odesłany na podstronę, która optymalnie pasuje do jego wyszukiwania.

Oczywiście część fraz długiego ogona jest mało konkurencyjna, a miesięczna liczba wyszukiwań jest mniejsza niż na frazy ogólne. Mimo wszystko strona ma wówczas szansę wejść wysoko w SERP (Search Engine Results Page), a więc pojawiać się w czołówce odpowiedzi na wpisywane w wyszukiwarce zapytania złożone ze słów kluczowych. Efekt jest taki, że pozycjonowanie na długi ogon daje lepsze i szybsze wyniki odsłon serwisu niż pozycjonowanie na trudne i popularne frazy kluczowe, o które konkurują największe i najbogatsze firmy.

Pozycjonowanie szerokie sklepów internetowych

Pozycjonowanie long tail nie sprawdza się w przypadku stron, które są ubogie w treść. Jako że wyszukiwarki oceniają witryny na podstawie znajdującej się na nich treści, jeżeli jest ich mało, a content jest mało merytoryczny, nie są w stanie sprawdzić, czy strona odpowiada na pytanie internauty.

Dlatego jest to model zalecany zwłaszcza przy pozycjonowaniu sklepów internetowych, które mają szeroki asortyment produktów, ewentualnie w firmach o bogatym spectrum usług, portalach branżowych czy serwisach informacyjnych. Przy zastosowaniu właściwej techniki, pozycjonowanie e-commerce pozwala wypromować nawet kilkaset lub kilka tysięcy fraz na jeden serwis.

Pozycjonowanie szerokie – jak wybrać frazy long tail?

Pozycjonowanie szerokie – jak wybrać frazy/słowa kluczowe? Przy pozycjonowaniu szerokim używać należy słów kluczowych o niskiej konkurencyjności, które jednocześnie odpowiadają konkretnym potrzebom klienta. Strategia pozycjonowania na długi ogon polega na tym, aby internauci trafiali do sklepu jak najkrótszą ścieżką w celu dokonania zakupu interesującego ich produktu lub zamówienia danej usługi. Dlatego skuteczne pozycjonowanie szerokie zawsze jest znacznie bardziej konkurencyjne niż wejścia z fraz jedno- czy dwuczłonowych.

Dobrze posłużyć się konkretnym przykładem. Hipotetycznie załóżmy, że internauta chce nabyć w sklepie on-line żarówkę LED gu10 12v. O ile wpisanie w wyszukiwarkę frazy „żarówka LED” jest mało konkretne, o tyle fraza „żarówka LED gu10 12v” to fraza o wiele dokładniejsza, która w większości przypadków przeniesie użytkownika do strony konkretnego produktu.

Innym przykładem niech będą buty męskie marki Reebok. Po wpisaniu w wyszukiwarkę „buty męskie Reebok” trudno oczekiwać konkretnej odpowiedzi. Co innego, kiedy fraza będzie wyglądać następująco: „sportowe buty męskie Reebok 42”, „piłkarskie buty męskie Reebok 40” itp.

W obu przypadkach pozycjonowanie szerokie na długi ogon pozwala pozyskać duży ruch na stronie, a więc i wzrost sprzedaży, co jest celem każdego sklepu on-line. Właśnie dlatego SEO sklepów internetowych powinno zawierać w sobie również pozycjonowanie szerokie.

Mogą Cię zainteresować również:

Zalety pozycjonowania szerokiego

Pozycjonowanie na długi ogon to przede wszystkim pozycjonowanie dla branży e-commerce. Poza tym jest to właściwa technika i duża korzyść dla stron mocno rozbudowanych, które zawierają w sobie wiele treści, produktów czy informacji.

Nic dziwnego, że pozycjonowanie szerokie niesie w sobie wiele zalet. Do największych plusów tej techniki pozycjonowania, w której wykorzystuje się rozbudowane, złożone z kilku członów wyrażenia kluczowe, należą:

  • Mniejsza konkurencyjność fraz kluczowych — mniejsza konkurencja to większa szansa na szybsze wypromowanie witryny w wynikach wyszukiwania.
  • Niski współczynnik odrzuceń — konkretni i zainteresowani klienci to lepsza konwersja.
  • Większa liczba użytkowników odwiedzających stronę — wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania pod danym wyrażeniem kluczowym, co przekłada się na większą liczbę odwiedzin.
  • Prosty sposób dotarcia do grupy docelowej, zainteresowanej danymi produktami lub usługami — na strony wchodzą głównie klienci, którzy są zainteresowani zakupem oferowanych dóbr.
  • Wysoka pozycja w SERP — w niedługim czasie strona może znaleźć się w czołówce wyników wyszukiwania.
  • Stabilność osiągniętych efektów — ustabilizowany ruch na stronie, który można poprawiać przez coraz dokładniejszą specyfikację produktu lub usługi.
  • Pozytywny wpływ na frazy główne — pozycjonowanie long tail poprawia pozycję strony na główne frazy kluczowe, które tworzą wyrażenie długiego ogona.
  • Mniejsze koszty — mniejsza konkurencyjność fraz to łatwiejsze pozycjonowanie strony, a tym samym niższe koszty usługi.
  • Bezpieczne pozycjonowanie — o ile pozycjonowanie na kilka czy kilkanaście fraz nie jest naturalne, o tyle pozycjonowanie szerokie na kilkadziesiąt, kilkaset lub kilka tysięcy słów kluczowych jest znacznie bezpieczniejsze.

Long tail SEO coraz popularniejsze

Nie ulega więc wątpliwości, że pozycjonowanie szerokie to bardzo skuteczny sposób na poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania i dotarcie przy niższych kosztach do sprecyzowanej grupy docelowej, szukającej konkretnych produktów (usług) lub celujących w zawężoną kategorię produktów. Pozycjonowanie long tail generuje więc wyższą konwersję, gwarantując sprzedaż przez skróconą ścieżkę dotarcia do produktu.

Samo pozycjonowanie szerokie, które regularnie i szybko zyskuje na popularności, nie różni się natomiast wiele od innych strategii SEO. Pomaga wysokiej jakości content i baza linków zewnętrznych. Oczywiście niezbędne są zmiany z zakresu SEO pod kątem technicznym, bo nawet przekierowanie na stronę docelową nie pomoże, jeśli witryna długo się wczytuje lub ma ona mało merytoryczny content. Inna jest natomiast skala działania, gdyż pozycjoner skupia się na wielu frazach dotyczących danych produktów lub usług.

Pozycjonowanie szerokie FAQ

Jaka jest cena pozycjonowania szerokiego strony www?

Do każdej strony i branży należy podejść w sposób indywidualny. Nie ma stałej ceny za pozycjonowanie szerokie strony internetowej. Dużo zależy od budżetu jakim dysponuje klient i branży w jakiej działa.

Dla kogo jest pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie skierowane jest przede wszystkim do właścicieli sklepów internetowych. Pozycjonowanie szerokie na rynku ecommerce generuje duży ruch użytkowników z tak zwanego długiego ogona, którzy wiedzą czego dokładnie potrzebują.

Jakie są różnice między pozycjonowaniem szerokim a tradycyjnym?

Pozycjonowanie tradycyjne skupia się na bardziej ogólnych słowach kluczowych, które generują bardzo dużą ilość wyszukiwań użytkowników. Takie frazy charakteryzują się jednak zwykle dużą konkurencyjnością. Pozycjonowanie szerokie zakłada pozycjonowanie strony na bardzo dużą ilość fraz long tail o mniejszej konkurencji.

Na czym polega pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie jest pozycjonowaniem na bardzo dużą ilość rozbudowanych słów kluczowych. Frazy takie zwykle mają niższą konkurencje i ilość wyszukiwań, ale ich duża ilość sprawia, że volumen ruchu użytkowników jest bardzo podobny co w pozycjonowaniu tradycyjnym.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]