Content w sklepie internetowym

Im większa firma – a tym samym jej asortyment – tym większej uwagi potrzebuje. Jeżeli pozostawisz ją bez opieki, możesz wywołać chaos wśród klientów. Warto stworzyć pomocnicze narzędzia, które ułatwią dotarcie do Twoich produktów i zaowocują ponownymi odwiedzinami.

Osobne podzakładki

Jeżeli jesteś producentem lub właścicielem i zakładasz stronę, aby móc zająć się sprzedażą online, musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Przede wszystkim każdy produkt powinien być opatrzony osobnym opisem. Zastosowanie krótkiej informacji może być wystarczające dla fachowców i profesjonalistów, którzy są obeznani na rynku, jednak osoba „z zewnątrz” może potrzebować czegoś więcej niż 3-4 zdań.

Warto poświęcić swój czas i zbudować obszerną bazę składającą się z osobnych zakładek dla danego produktu. Wymaga to cierpliwości i niekiedy jest kosztowne, jednak zaprocentuje w przyszłości.

Tylko uważaj, powielanie opisów jest niedopuszczalne, tak samo jak kopiowanie ich z innych stron. Klient straci zaufanie do Ciebie, jeśli znajdzie kilka takich samych treści zamieszczonych w różnych sklepach. Słowo pisane ma wielką moc, więc nie bój się zaprezentować swój unikalny styl. Zachęcenie do zakupu można w ciekawy sposób przemycić w opisie, stosując lekki, nieco żartobliwy ton przełamujący barierę między „biernym sklepem” a klientem, z którym nie zawsze jest możliwość bezpośredniego kontaktu.

Unikalne treści wyróżnią Twój sklep internetowy na tle konkurencji i jednocześnie algorytmy Google chętniej będą brały go pod uwagę jako przydatny dla konsumenta, co zaowocuje podniesieniem pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jak poradzić sobie z kopiowaniem tych samych lub podobnych treści (duplicate content) w ramach tworzenia opisów do produktów? Naprzeciw temu problemowi wychodzi możliwość zamieszczenia sekcji komentarzy i recenzji. Najciekawsze pomysły możesz nagrodzić rabatem lub darmową wysyłką. Zyskasz podwójnie, bo otrzymasz niepowtarzalny tekst i zbudujesz więź oraz miłą atmosferę z klientami, którzy będą polecać Cię znajomym.

Content marketing – docieraj do nowych klientów w internecie

Jego narzędzia służą pozycjonowaniu stron i zachęcają do zakupu. Widoczne zaangażowanie w prowadzeniu firmy nie przejdzie bez echa.

Założenie bloga na domenie sklepu internetowego umocni jego pozycję w wyszukiwarce Google i rozbuduje widoczność na słowa kluczowe związane z Twoją branżą. Blog firmowy jest czymś w rodzaju miecza w formie przedłużenia ręki – otwiera nowe możliwości i wspiera te, które już wykorzystujesz.

Jeśli na Twojej stronie są opisy specyfikacji danego przedmiotu, wpis na blogu może być jego uzupełnieniem. Od Ciebie zależy, jak będziesz chciał z tego skorzystać. Możesz użyć recenzji użytkowników, a także wyszczególnić porady odnośnie działania oferowanych przez siebie wyrobów i dodać opcję oceny. Szczególnie to drugie zastosowanie może cieszyć się popularnością. Ty, jako znawca i autorytet, dzielisz się swoją wiedzą i w oczach klientów jesteś wartościowym i godnym uwagi sprzedawcą, który dba o ich potrzeby. Aktualizowanie wpisów to także duży plus, gdyż oznacza to, że jesteś na bieżąco. Nowinki techniczne wprowadzane są cały czas, więc trzeba pilnować tego, by nie zostać w tyle za konkurencją.

W swoich wpisach możesz stosować praktycznie zestawienia. Jeżeli prowadzisz stronę, która zawiera produkty kilku producentów, warto od czasu do czasu „wypuścić” tekst porównujący konkretne towary, np. lampy z kloszem z abażuru.

Cykliczność pojawiających się wpisów przyciągnie uwagę nowych czytelników, a ci stali będą oczekiwać nowych treści. Wystrzegaj się przesadnego zachwalania swojego towaru i reklamowania go. Pozwól wypowiedzieć się w tej kwestii innym, samemu tworząc neutralne wpisy, gdyż narzucanie swojego zdania nie zawsze dobrze się kończy. Podobnie jest w przypadku sklepów stacjonarnych – „prześladowanie” klienta i doradzanie mu produktów wedle własnego upodobania nie jest sposobem na sukces.

W przypadku szerokiej oferty telefonów bardzo pomocne będą przeglądy rynkowe i informacje w postaci grafiki – nie od dziś wiadomo, że zdjęcia i obrazki bardzo wpływają na wyobraźnię i mogą być uzupełnieniem treści.

Dobry tekst ma szansę na rozgłos, gdyż może rozbudzić dyskusję. Im więcej odniesień do Twojego sklepu, tym więcej osób dowie się o nim, a co za tym idzie – wzrośnie sprzedaż.

Idąc krok do przodu, można skupić się na instruktażowych filmach wideo. Sprawdzi się to lepiej niż ogromna kartka papieru ze wskazówkami na temat montażu.

Zaistniej w social mediach

Aby sklep internetowy miał dobry content, musi do niego trafić wielu klientów. Częstym błędem podczas pozycjonowania strony jest stosowanie słów kluczowych związanych tylko ze sprzedażą, czyli nazwa produktu lub jego marki, np.: „iphone 10 XS Max”, „SL9 Slazenger Idol”. Użytkownik szukający tych przedmiotów jest pewien, że to je chce – pytanie, dlaczego akurat te? Wcześniej musiał zrobić rozeznanie, aby podjąć ostateczną decyzję. Porównanie cenowe, wybranie najkorzystniejszej oferty – na wszystkie pytanie uzyskał odpowiedzi. Czy nie dobrym pomysłem byłoby wyjście mu naprzeciw i danie możliwości dowiedzenia się tego na Twojej stronie, przy jednoczesnej opcji zakupu? Jest to idealna nisza dla Ciebie, gdyż fraz na tego typu zapytania nie jest zbyt wiele.

Jeżeli Twój produkt wywołuje poruszenie i często się o nim wspomina, istnieje spora szansa na to, że algorytm Google wywinduje reklamę Twojej strony np. na portalach społecznościowych.

Prowadzenie bloga firmowego to pierwszy krok do nabrania rozpędu. Z czasem kontakt z klientem stanie się nieodłączną częścią funkcjonowania sklepu. Dobrą opcją będzie założenie fanpage’a na Facebooku czy profilu na Instagramie. Obecność Twojej firmy na wielu platformach w pewnym sensie przyzwyczai konsumenta do tego, że może skorzystać z Twojej oferty. Regularnie prowadzone social media upewnią klientów w tym, że chcesz nawiązać z nimi kontakt i zależy Ci na nich. Organizowane od czasu do czasu konkursy wprowadzą powiew świeżości i zaangażują stałych i nowych bywalców Twojego sklepu.

Obecność w internecie wiąże się także z tym, że klienci mogą dodawać prywatne zdjęcia poglądowe Twoich produktów. Ma to swoje niewątpliwe plusy, gdyż użytkownicy dostają bardzo wiarygodny dowód na to, że Twój produkt jest dobrze zapakowany, nieuszkodzony, zgodny z opisem i przede wszystkim dostarczony o czasie – co jeszcze bardziej potwierdza, że poważnie podchodzisz nie tylko do kwestii informacyjnej, ale także logistycznej, zawierając umowę z dobrą firmą przewozową.

Brak zaangażowania i zamknięcie się tylko na prowadzenie strony internetowej ze sprzedawanymi produktami nie wygeneruje zysków i zostanie zignorowane przez algorytmy Google. Chcąc zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce, czyli pozycjonując stronę, trzeba stosować kilka metod, a wśród nich może być stosowanie meta tagów, czyli słów kluczowych w adresie URL, tytule wpisu lub w krótkim opisie pod tytułem. Dodatkowym atutem będzie używanie fraz z nazwą miasta, w którym prowadzimy firmę, np.: „serwis komputerowy Cieszyn” oraz opcja z wyświetlającą się mapą, która wskazuje dojazd na miejsce. Warto zamieścić dodatkowe informacje dotyczące godzin otwarcia sklepu i możliwości kontaktu z działem technicznym.

Kluczem do sukcesu jest umiejętność słuchania klienta i „rozpieszczania” go swoim zainteresowaniem, zaangażowaniem i drobnymi nagrodami, dlatego bardzo ważne jest budowanie dobrego contentu, bo bez niego Twoja firma nie wybije się na powierzchnię.

Napisz komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.