dlaczego warto inwestować w copywriting

Prowadzenie strony internetowej i jej promocja generują ogromne koszty, a budżet na marketing, zwłaszcza w małych i średnich firmach, bywa mocno ograniczony. Czy warto więc inwestować w profesjonalny copywriting? Zdecydowanie tak! Wysokiej jakości treści na stronie przyciągają klientów, budują Twój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie, a dodatkowo pomagają uzyskać Ci wysokie pozycje na wybrane słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania Google. To wszystko przekłada się oczywiście na konwersję. Z tego tekstu dowiesz się, w czym jeszcze może Ci pomóc profesjonalny copywriter i wysokiej jakości content.

Czym jest copywriting i SEO copywriting?

Copywriting to ogólny termin związany z tworzeniem treści o charakterze perswazyjnym. Ich zadaniem jest przede wszystkim nakłonienie odbiorcy do zakupu lub sprzedaży. W klasycznym ujęciu mowa tu więc zarówno o krótkich sloganach reklamowych, ale także dłuższych formach wypowiedzi. Tego rodzaju teksty muszą więc pełnić przede wszystkim funkcję użytkową. Artykuł publicystyczny czy książka fabularna nie będą mieściły się w definicji copywritingu.

W przypadku internetu bardzo często mówimy również o tzw. SEO copywritingu, którego zadaniem jest dostarczenie wartościowych treści zarówno z punktu widzenia potencjalnych klientów, jak i algorytmu Google. Najczęściej copywriting w sieci wiążę się z tworzeniem artykułów ( zarówno wewnętrznych, jak i sponsorowanych) opisów produktów lub kategorii.

Inwestycja w copywriting – dostarczenie wartościowych informacji

W dobie internetu klienci szukają szczegółowych informacji o produktach i usługach, które chcą kupić. W związku z tym przeglądają sieć w poszukiwaniu merytorycznych informacji nawet wiele miesięcy przed dokonaniem transakcji. Wysokiej jakości opisy produktów, jak i poradniki zakupowe, w których klient znajdzie rzetelną wiedzę na temat poszukiwanych towarów są okazja do pierwszego kontaktu klienta z Twoją marką, który ostatecznie może przełożyć się na zakup. Niskiej jakości treści, które dawniej tworzone były masowo tylko po to, by przyciągnąć uwagę botów Google obecnie nie mają żadnej wartości. Przez algorytm są one najczęściej lekceważone, a sam klient już po chwili orientuje się, że content na takiej stronie to jedynie spam i czym prędzej ją opuści.

Inwestowanie w copywriting buduje wizerunek eksperta

Marketing internetowy to również budowanie wizerunku marki. Jednym ze sposobów na zdobycie nowych klientów jest tworzenie tekstów poradnikowych, dzięki którym zyskamy wizerunek eksperta z ogromną wiedzą, a nie handlowca, który próbuje sprzedać jakikolwiek towar. Dobry copywriter (https://piotrpolok.pl/copywriter/) będzie w stanie stworzyć tekst, który będzie skierowany do właściwej grupy docelowej, dzięki czemu po uzyskaniu wiedzy klient będzie bardziej skłonny do dokonaniu zakupu. Dotyczy to oczywiście zarówno artykułów wewnętrznych, jak i artykułów sponsorowanych w zewnętrznych serwisach, które mają przyciągnąć użytkownika do naszej witryny. Pamiętajmy oczywiście o tym, by nasze treści były zawierały ekspercką wiedzę dla klientów, którzy takowej poszukują, ale jednocześnie by były one do przyswojenia dla tych z nich, którzy szukają jedynie podstawowych informacji.

Copywriting zdobywa dla Ciebie ruch z wyszukiwarki Google

Bezpłatne wyniki wyszukiwania Google w dalszym ciągu są traktowane jako bardziej wiarygodne niż reklamy Google Ads. Z tego względu w większości branż warto zadbać o pozycjonowanie. Oczywiście składają się na nie kwestie techniczne i linki, ale w dużej mierze na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania na wybranych frazach kluczowych wpływ mają zoptymalizowane pod SEO teksty. Szczególnie zauważalne stało się to po 2011 roku, kiedy światło dzienne ujrzał algorytm Panda, który znacząco obniżył pozycje serwisów z niską jakością treści. Warto więc zadbać o to, by opisy produktów, jak i artykuły na naszej stronie były wysokiej jakości, ale jednocześnie, by pisząca je osoba znała podstawy optymalizacji pod SEO.

Copywriting pomaga sprzedawać Twoje produkty lub usługi

Celem copywritingu jest oczywiście docelowo sprzedaż. W przypadku artykułów sponsorowanych dostarczamy użytkownikowi wiedzy, ale również umieszczamy w nim odnośniki to bezpośredniego zakupu produktu, który spełnia jego oczekiwania. Tekst powinien być bowiem napisany w taki sposób, by doradzić klientowi jak najlepiej przy jednoczesnym podkreśleniu zalet danego towaru i zakupu w naszym sklepie. Podobnie rzecz ma się w przypadku kart produktu. Na takich stronach zawsze najbardziej wyeksponowane są najlepsze cechy dane towaru. Jednocześnie na stronach produktowych warto zadbać o wysokiej jakości UX, by zachęcony do zakupu klient mógł natychmiast kliknąć i go kupić.

Jak powinien wyglądać SEO copywriting?

SEO copywriting stara się zaspokoić kilka potrzeb jednocześnie. Z jednej strony mamy oczywiście grono potencjalnych klientów, z drugiej roboty Google, z trzeciej natomiast właściciela biznesu, który chce sprzedać jak najwięcej swoich produktów. W pierwszej kolejności warto sprawdzić, jakie frazy kluczowe powiązane są z Twoim biznesem. W tym celu dobrze jest wykorzystać profesjonalne narzędzia, które agregują frazy wpisywane w Google przez użytkowników. Ważne, by nie skupiać się tylko na krótkich frazach, które generują ogromne ilości zapytań. Dlaczego? Ponieważ wpisują je przede wszystkim użytkownicy, którzy są na początku etapu zakupowego, a jednocześnie zdobycie wysokiej pozycji na takie słowa kluczowe będzie czasochłonne i kosztowne. Warto zainwestować w copywriting, który odpowiada na bardziej szczegółowe pytania klientów. Wpisują je bowiem użytkownicy, którzy są bardziej skłonni do dokonania zakupu.

Tekst blogowy, który odpowie na takie potrzeby będzie w stanie pozyskać nowych klientów dla Twojej firmy. Koniecznie trzeba jednak pamiętać, by był on unikalny i dobrze zoptymalizowany pod SEO. Frazy kluczowe muszą znaleźć się w adresie URL, nagłówkach, a także treści. Należy pamiętać o tym, by umieszczać je w różnych odmianach i kontekstach. Doskonałym sposobem jest umieszczenie popularnych, jeszcze bardziej szczegółowych pytań w nagłówkach, do których krótkie akapity będą stanowiły konkretną odpowiedź.

Copywriting – tworzyć treści samemu czy zlecić profesjonalistom?

Jednym z większych dylematów w przypadku mniejszych, ale i średnich firm jest decyzja o tym, czy teksty pisać samodzielnie czy zlecić ich stworzenie profesjonalistom, którzy specjalizują się zarówno w perswazyjnym pisaniu, ale również są w stanie stworzyć treści, które zostaną polubione przez roboty Google. Każde z tych rozwiązań ma oczywiście swoje wady i zalety.

Jeśli będziemy tworzyć teksty samodzielnie, to będziemy mieć oczywiście pełną kontrolę nad przekazem, zarówno nad stylem, jak i merytoryką. Jako osoby pracujące w danej branży często mamy ogromną, unikalną wiedzę na dany temat. Możemy także zaoszczędzić pieniądze. Z drugiej strony, jeśli nie zajmujemy się zawodowo pisaniem, to praca nad takimi treściami może zająć nam mnóstwo czasu, efekty mogą nie być takie, jakich byśmy oczekiwali i przede wszystkim nie tego typu content z dużym prawdopodobieństwem nie będzie zoptymalizowany pod wyszukiwarkę.

Co jednak w przypadku zlecenia treści copywriterowi? Przede wszystkim musimy za taką usługę zapłacić. Im lepszej jakości treści, tym oczywiście więcej. Jednocześnie w pewnym sensie oddajemy nieco własnej niezależności i pozwalamy na to, by ktoś kształtował nasz wizerunek. Taka osoba z całą pewnością nie będzie miała takiej wiedzy o produkcie jak my.

Istnieje jednak optymalne rozwiązanie. Treści warto oczywiście zlecić specjaliście, ponieważ dzięki temu zadbamy o wysoką jakość stylistyczną, perswazyjną, ale i o SEO. Dla copywritera należy natomiast wykonać brief, w którym krótko zawrzemy najważniejsze informacje o naszym produkcie i firmie. Pamiętajmy ponadto, że po zleceniu tekstów warto je przeczytać i w razie wątpliwości zlecić dokonanie poprawek. Często po kilku pierwszych tekstach jesteśmy w stanie wypracować z copywriterem styl, który nam odpowiada. Jednocześnie piszący nabiera z czasem coraz większej wiedzy o naszych towarach.

Napisz komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.