Jak pisać i po co pisać, czyli o prowadzeniu bloga

Jak pisac i po co pisac blogaBlogowanie to ostatnio popularny termin. „Gwiazdy” Internetu – blogerzy stają się coraz bardziej rozpoznawalni. Często możemy zobaczyć ich również w porannych śniadaniówkach, gdzie występują w roli influencerów, czyli ekspertów w danej dziedzinie. Pisanie bloga nie jest wbrew pozorom łatwym zajęciem i tylko nielicznym udaje się wybić. Jak pisać i po co pisać bloga? Czy warto prowadzić bloga na stronie firmowej? Jak zacząć blogowanie? Na te pytania odpowiem w poniższym artykule.

Na skróty:

Po co pisać bloga?

Jest wiele powodów, dla których warto pisać bloga. To dobra droga do zaprezentowania się szerszemu gronu odbiorców, wyrażenie swoich uczuć i poglądów oraz budowania wizerunku profesjonalisty. Prowadzenie bloga przynosi niewątpliwie wiele korzyści.

Po co pisac bloga na stronie

Pisząc bloga budujesz wizerunek eksperta

Pisząc na blogu fachowe posty w swojej dziedzinie budujesz wizerunek eksperta, który lubi dzielić się swoją wiedzą z innymi użytkownikami. Tworząc teksty poradnikowe, które odpowiadają na pytania i problemy użytkowników, doradzają, jak rozwiązać konkretny problem pokazujesz, że jesteś specjalistą w danym temacie i sporo wiesz.

Pomagając, zyskasz sympatię i szacunek użytkowników przez co możesz liczyć na powoływanie się na Twoje wypowiedzi w różnych mediach. Influencerzy (liderzy opinii) mają duży wpływ na kreowanie poglądów w konkretnych dziedzinach, więc warto zostać jednym z nich.

Zyskujesz ruch z Google

Algorytm Google lubi, kiedy na stronie pojawiają się nowe i świeże treści – pisanie bloga to bardzo dobre miejsce do publikacji artykułów. Wysokie pozycje strony zapewniają ruch użytkowników przez co rośnie popularność Twoich wpisów. Im większy zasięg tym lepiej. Wyszukiwarka Google to obecnie najlepsze źródło na dotarcie do użytkowników, którzy są w danym momencie zainteresowani konkretnym tematem. Na bloga nie wchodzą przypadkowe osoby, a takie, którym nasze informacje są potrzebne.

Jeśli prowadzisz bloga firmowego masz szanse na nowych klientów

Budowanie wizerunku eksperta i dobra widoczność Twojego bloga w wyszukiwarce sprawią, że zyskasz nowych klientów. Użytkownicy zaufają Twojej wiedzy, jeśli pokażesz im jak poradzić sobie z określonymi problemami. Zaufanie to pierwszy krok do nawiązania relacji biznesowej. Czytelnicy, którzy ufają Twojej marce chętniej zlecą Ci wykonanie usługi lub zamówią towar, ponieważ będą wiedzieć, że mogą liczyć na fachowe i profesjonalne podejście.

Pisz teksty blogowe dla osobistej satysfakcji

Nawet jeśli nie prowadzisz firmy, a chcesz pokazać światu swoją wiedzę, prowadzenie bloga będzie bardzo dobrym pomysłem. Twoja wiedza i sposób na pokonywanie problemów może przydać się wielu użytkownikom. Z roku na rok przecież popularność i ilość osób, które korzysta z Internetu rośnie.

Blogując poznasz ciekawych ludzi

Rozwijanie bloga i życie w blogosferze to szansa na poznanie naprawdę ciekawy ludzi. Niektórzy z nich będą podzielać Twoje opinie i pasje. Innym mogły pomóc Twoje teksty poradnikowe, które rozwiązały ich problemy. Spotkania z ludźmi to okazja na mile spędzone chwile, które nieraz mają szanse przełożyć się na bardziej zażyłe relacje.

Jak pisać bloga

Pisząc bloga trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Warto stawiać na teksty ciekawe teksty poradnikowe, których potrzebują użytkownicy, nie wolno jednak zapominać przy tym o SEO. Sprawdź jakich zasad warto przestrzegać rozwijając bloga.

Jak pisac bloga

Na początku – zainwestuj we własną domenę i hosting

Chociaż na rynku dostępnych jest wiele darmowych platform, które pozwalają na założenie darmowej strony internetowej i bloga, zdecydowanie lepiej zainwestować we własną domenę i hosting. Darmowe platformy posiadają liczne ograniczenia, przez co nie będziesz mógł stworzyć bloga według swoich potrzeb. Musisz trzymać się okrojonych szablonów, które są dostępne, a często większa funkcjonalność i tak dostępna jest w opcji premium (za nią trzeba już zapłacić). Pamiętaj, że darmowe platformy należą do ich właścicieli i to oni decydują co z nimi robią – mogą w każdej chwili zamknąć Twoją stronę bez pozostawienia jakiejkolwiek argumentacji. Twoja ciężka praca pójdzie wtedy na marne.

Własna domena i hosting to więcej możliwości i szansa na dostosowanie bloga i strony do własnych wymagań. Wystarczy instalacja popularnego systemu do zarządzania treścią jak WordPress i zastosowania jednego z tysięcy darmowych lub płatnych szablonów.

Więcej informacji na temat darmowych stron internetowych znajdziecie w moim wpisie „Darmowa strona internetowa – plusy i minusy”, który dostępny jest na blogu.

Pisz bloga dla użytkowników, ale pamiętaj o wyszukiwarkach

Twojego bloga będą co prawda czytać ludzie, ale nie możesz zapominać o robotach. Ściśle mówiąc o robotach wyszukiwarek, które indeksują i klasyfikują treści. Pamiętaj o odpowiednim zagęszczeniu słów kluczowych i strukturze tekstu. Używaj nagłówków i słów semantycznych. To ważne, jeśli chcesz zajmować wysokie miejsce w wyszukiwarce Google i generować darmowy ruch użytkowników.

Szerzej o tworzeniu treści na bloga pod wyszukiwarki możesz przeczytać pod tutaj -> https://rankit.pl/jak-tworzyc-tresci-na-bloga-przyjazne-seo/.

Dokładnie zbadaj temat przed napisaniem artykułu

Jeśli już wybierzesz temat, o którym masz zamiar napisać, pamiętaj dokładnie sprawdzić informacje, jakie dostępne są w sieci i na innych blogach. Nie możesz sobie przecież pozwolić na popełnienie prostego błędu. Pisz artykuły, które będą wartością dodaną dla użytkowników.

Im więcej artykułów przeczytasz tym lepiej, sprawdzisz o czym nie napisała konkurencja, a co Twoim zdaniem jest wartego uwagi i umieszczenia w tekście.

Pamiętaj o grafice

Jeden obraz potrafi wyrazić więcej niż tysiąc słów. To prosta zasada, która doskonale sprawdza się w blogowaniu. Pamiętaj o umieszczaniu zdjęć, infografiki w swoich wpisach blogowych. Grafiki powinny być odpowiednio zoptymalizowane pod pozycjonowanie stron – pamiętaj o opisach ALT i Title. Grafiki nie mogą być ciężkie – to powoduje wolne wczytywanie strony, przez co może oberwać Twoja pozycja w wyszukiwarce. Zwróć na to uwagę i kompresuj pliki, aby nie zajmowały zbyt dużo miejsca.

Nie popełniaj błędów, pisz krótkie zdania, podziel tekst na akapity

Błędy stylistyczne, ortograficzne czy interpunkcyjne potrafią sprawić, że tekst będzie po prostu czytało się ciężko, co wpływa na komfort użytkowników. Jeśli nie jesteś pewien, jak pisze się określone słowo, sprawdź je w słowniku. To zajmie tylko chwilę.

Pisz krótkie zdania. Użytkownicy nie lubią rozbudowanych, wielowyrazowych zdań. Mniej znaczy więcej. Twoje treści nie staną się przez to mniej wartościowe, a użytkownicy zaczną je chętniej czytać.

Pamiętaj o podzieleniu tekstu na akapity. Długie bloki tekstu zniechęcają użytkownika i ciężko się je czyta. Jeśli zadbasz o tekst i jego formę zmniejszysz ilość odrzuceń, a to wpływa pośrednio na pozycję strony w Google.

Poruszaj ciekawe tematy

Pisz bloga na tematy, które interesują użytkowników lub informują ich jak rozwiązać danych problem. W sieci istnieje mnóstwo inspiracji na wpisy – fora internetowe, inne blogi, systemy komentarzy, grupy na Facebooku. Możesz również wykorzystać podpowiedzi Googla lub dedykowane narzędzia do sugestii tematów jak Ubersuggest czy AnswerThePublic. Więcej na temat wyboru odpowiedniego tematu przeczytasz w artykule o tworzeniu treści seo na blogi firmowe – https://rankit.pl/jak-tworzyc-tresci-na-bloga-przyjazne-seo/#wybor_tematu_na_bloga_pomysl_na_tekst.

Nie kopiuj tekstów

Oczywiście masz prawo inspirować się wpisami innych blogerów – nie wolno jednak kopiować całych artykułów i podpisywać ich swoim imieniem i nazwiskiem. To kradzież, za którą możesz nawet odpowiadać prawnie. Pamiętaj, że teksty które piszesz na swoim blogu muszą być unikalne. Google nie lubi powielonej treści.  Unikalność tekstów sprawdzić za pomocą narzędzia Plagiarism Checker.

Przed publikacją tekstu na blogu – przeczytaj go raz jeszcze

Zanim zdecydujesz się na publikację artykułu warto przeczytać go raz jeszcze i poprawić ewentualne błędy. Sam nie raz złapałem się na tym, że przed publikacją wpisu dopisywałem lub usuwałem wybrane fragmenty.

Nie poddawaj się!

Twój blog nie od razu stanie się popularny. Tak naprawdę musisz nastawić się na ciężką pracę przez długi czas. Rozwijanie bloga to praca długofalowa, która przynosi rezultaty dopiero po pewnym czasie. Nie zniechęcaj się początkowym brakiem popularności. Z czasem użytkownicy i wyszukiwarka docenią Twojego bloga. Jak mówi przysłowie – nie od razu Rzym zbudowano.

Oceń stronę
[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *