[CASE STUDY] Jak zwiększyliśmy ruch szkoły nauki jazdy

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Case study z pozycjonowania lokalnego szkoly nauki jazdyW 2017 roku spotkaliśmy się z właścicielem ośrodka szkolenia kierowców w Częstochowie. Dowiedzieliśmy się wtedy, że nasz przyszły klient posiada prozaiczną stronę internetową i nie prowadzi działań reklamowych, ale zależy mu, by zaistnieć w wyszukiwarce Google. „Główny cel to zwiększenie świadomości marki oraz pozyskanie zapytań poprzez witrynę” – usłyszeliśmy. I zaczęliśmy działać.

Na skróty:

Wszystko od nowa

Zaufanie klienta pozwoliło nam spokojnie pracować i skrupulatnie, bez pośpiechu przygotowaliśmy całą strategię marketingową od A do Z.  Zaczęliśmy od stworzenia strony internetowej, która spełnia obecne standardy – jest dopasowana do komputerów oraz urządzeń mobilnych i nie zawiera zbędnych dodatków, które miałyby wpływ na jej spowolnienie.

Przedstawiliśmy nasz pomysł na działania promocyjne w internecie. Wytłumaczyliśmy po co to robimy i jak ważne są słowa kluczowe, ich odmiany oraz synonimy. Podjęliśmy się kompleksowej obsługi – od przygotowania strony, po wypełnienie jej treścią, optymalizację, aż po pozycjonowanie strony.

Potrzeby klienta: lokalność to priorytet

Biuro naszego klienta działa tylko na terenie Częstochowy, dlatego ten teren był dla niego najważniejszy. Zależało mu na zdobyciu pozycji lidera – zarówno w internecie, jak i poza nim. Skupiliśmy się na najczęściej wyszukiwanych słowach kluczowych oraz zastosowaliśmy kilka fraz pod długi ogon, które cieszyły się mniejszą popularnością, ale mimo wszystko generowały nam ruch na stronie, co było istotne na początkowym etapie działań.

Dzięki temu do właściciela ośrodka zgłaszali się potencjalni klienci – zarówno zainteresowani tematem w nauki jazdy konkretnej kategorii, jak również szkoleniami dla instruktorów, przewozem materiałów niebezpiecznych (ADR) oraz certyfikatami kompetencji zawodowych przewoźnika drogowego.

Praca onsite i offsite

Po ustaleniu szczegółowych słów kluczowych, stworzyliśmy opisy każdej z usług, publikując wartościowe i rozbudowane treści na odpowiednich podstronach. Kolejnym krokiem była optymalizacja tekstu, właściwe nasycenie słowami kluczowymi, dopasowanie nagłówków, zastosowanie linkowania wewnętrznego oraz uzupełnienie „Meta Title” i „Meta Description”. Następnie systematycznie uzupełnialiśmy kolejne sekcje związane z poradami na temat nauki jazdy, jak i samego ośrodka szkolenia kierowców.

Prace offsite, czyli te poza stroną, polegały głównie na pozyskiwaniu linków (linkbuilding) z regionalnych portali oraz tematycznych stron związanych z prawem jazdy/nauką jazdy/ośrodkiem szkolenia kierowców. Oprócz tego skupiliśmy się na tworzeniu wizytówek NAP.

Wyniki pozycjonowania 2017 vs 2019

Zaczynając pracę zdawaliśmy sobie sprawę, że jest sporo fraz, na które obecna strona jest widoczna dopiero na dalszych pozycjach wyszukiwarki, a na część z nich nie jest widoczna w ogóle.

Obecnie nasz klient jest liderem w regionie pod kątem pozycji w wyszukiwarce, co przekłada się na ilość zapytań o jego usługi. Jak wspomnieliśmy, strona widoczna jest nie tylko na słowa kluczowe związane z nauką jazdy, ale również te związane ze szkoleniami dla osób, które są już kierowcami. Przybyło zapytań o kursy na przewóz rzeczy czy kwalifikację wstępną.

Wyniki strony start pozycjonowaniaFot. Pozycje strony w kwietniu 2017

Wyniki pozycjonowania maj 2019

Fot. Pozycje strony maj 2019

Podsumowanie

Choć właściciel ośrodka szkolenia kierowców zdobył najwyższe pozycje na słowa kluczowe, które były dla niego istotne, to nasza praca wcale się nie skończyła. W dalszym ciągu prowadzimy działania związane z tworzeniem i publikacją treści oraz pozyskiwaniem linków.  Jednym z powodów jest chęć utrzymania pozycji oraz ciągłe uciekanie konkurencji. Poza tym, cały czas publikujemy treści dla przyszłych i obecnych klientów, co pozwala rosnąć wizerunkowo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *