Pozycjonowanie stron internetowych

Chcesz docierać do nowych klientów za pośrednictwem Internetu? Zainwestowałeś mnóstwo pieniędzy w stronę www, na którą nikt nie wchodzi? Planujesz zwiększyć ruch na swojej stronie? Dzięki pozycjonowaniu stron pomożemy  Ci osiągnąć wszystkie wymienione cele!

Pozycjonowanie stron internetowych to długofalowa metoda pozwalająca na zwiększenie widoczności stron www w wyszukiwarkach internetowych takich jak Google. Jako rankit.pl od 2014 zajmujemy się profesjonalnym pozycjonowaniem stron, stale rozwijając przy tym swoją wiedzę i podnosząc umiejętności. Dołącz do naszych klientów!

Pozycjonowanie strony zaczęłam sama, ale nie bardzo przynosiło to efekty dlatego na próbę wybrałam Panów z rankit. Nie było potrzeby tworzenia nowej strony internetowej (co często słyszałam) – po prostu skupili się na poprawie elementów obecnej optymalizacji tekstów i systematycznych działań.

Natalia

Katowice

Zapytaj o ofertę
Jak nas znalazłeś?

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych

Co to jest pozycjonowanie stron – definicja pozycjonowania? Pozycjonowanie stron internetowych to długofalowe działania prowadzące do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarkach (takich jak Google). Co możesz zyskać dzięki pozycjonowaniu? Pozycjonowanie to bardzo skuteczny sposób na dotarcie do użytkowników, którzy w danym momencie szukają informacji o konkretnym produkcie lub usłudze i często chcą dokonać zakupu lub zlecić działania. Na czym polega pozycjonowanie organiczne? Pozycjonowanie stron to złożony proces polegający na:

  • Wyborze słów kluczowych, które są powiązane tematycznie z ofertą firmy lub tematem jakiego dotyczy strona. Wybierając słowa kluczowe należy zwrócić uwagę na ich popularność wśród użytkowników i ruch jaki mogą generować.
  • Przygotowaniu treści, w których będą wymienione wszystkie kluczowe słowa/frazy jakie planujemy pozycjonować. Wysokiej jakości zoptymalizowane treści na stronie, odgrywają kluczową rolę w walce o topowe pozycje w wyszukiwarkach. Zwykle przygotowaniem treści zajmują się profesjonalni copywriterzy, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie jak taki tekst powinien wyglądać.Jeśli potrzebujesz tekstów na swoją stronę możesz zapoznać się z naszą ofertą na copywriting.
  • Optymalizacji strony (SEO), koniecznie należy zadbać o prawidłowe dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarek, dużą uwagę powinniśmy zwrócić na przygotowanie właściwej struktury strony, zadbanie o przyjazne odnośniki czy umieszczeni treści we właściwych miejscach. Nasza strona powinna być responsywna (dostosowana do urządzeń mobilnych – już przeszło 50% ruchu na stronach www pochodzi z urządzeń przenośnych) i szybko się ładować.
  • Budowaniu popularności na zewnętrznych stronach www, fachowo proces ten nazywa się linkbuildingiem (z polskiego budowanie linków). Linki pozwalają zdobyć stronie popularność, która przekłada się na widoczność strony w wyszukiwarkach. Linki prowadzące do naszej strony powinny być wysokiej jakości, najlepiej tematycznie powiązane z naszą stroną i generować ruch użytkowników.
  • Systematyczności – wszystkie powyższe czynności powinniśmy w pewnym stopniu powtarzać (nawet jeśli osiągniemy top1 na najbardziej konkurencyjne słowo w naszej niszy). Roboty wyszukiwarek lubią strony na których pojawia się nowa treść, czyli strony które „żyją”.

Jeśli potrzebujecie pomocy w pozycjonowaniu własnej strony zapraszamy do skorzystania z naszej propozycji dla firm i osób prywatnych. Czego potrzebujemy do przedstawienia oferty? Istotnym czynnikiem jest dla nas budżet jaki klient może przeznaczyć na nasze usługi, na tej podstawie przygotujemy „uszyty na miarę” plan działań. Oprócz tego wymagamy adres strony w celu podstawowej analizy oraz numer kontaktowy.

pozycjonowanie stron internetowych

W jakich wyszukiwarkach warto się pozycjonować

Niezmiennie od wielu lat wśród wyszukiwarek internetowych w Polsce i na świecie króluje wyszukiwarka internetowa Google i to właśnie pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google przynosi najlepszy ruch użytkowników. Jak pokazują badania przeprowadzone przez firmę gs.statcounter.com aż 98% użytkowników korzysta właśnie z Google szukając informacji o produktach czy usługach. Google jest liderem od wielu lat i niewiele wskazuje na to, aby trend ten miał się zmienić, ponieważ firma oprócz wyszukiwarki rozwinęła szereg innych usług takich jak pocztę gmail czy darmowy dysk. Oczywiście to tylko wybrane z pośród wielu użytecznych i używanych aplikacji. Ponadto Google jest domyślną wyszukiwarką w większości przeglądarek.

Najpopularniejsze wyszukiwarki według silnika w Polsce:

  • Google – 98,6%
  • Yahoo – 0,66%
  • Bing – 0,47%
  • DuckDuckGo – 0,1%
  • Interia Katalog – 0,05%
  • Yandex RU- 0,04%.

Zdjęcie z udziałem wyszukiwarek na rynku polskim

Nieco inaczej wygląda sytuacja w innych krajach, gdzie pewną część rynku zdobyły wyszukiwarki lokalne. Dobrym przykładem jest tutaj wyszukiwarka Yandex w Rosji, z której korzysta przeszło połowa rosyjskich użytkowników, a Google posiada prawie 43% udziału w tamtejszym rynku. Analogicznie sytuacja wygląda w Chinach, gdzie Baidu posiada 73% udziału w runku. Jeśli chcemy promować swoje usługi na rynku rosyjskim czy chińskim powinniśmy wziąć pod uwagę wyżej wymienione informacje i przygotować naszą stronę na wymagania tamtejszych wyszukiwarek, których czynniki rankingowe różnią się od tych Googla.

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach desktopowych:

  • Google – 75,46%
  • Baidu – 9,98%
  • Bing – 8,06%
  • Yahoo – 3,40%
  • Yandex – 1,24%

Jak wyglądają wyniki wyszukiwania Google

Wyniki wyszukiwania Google różnią się między sobą w zależności od słowa kluczowego. Najczęściej wpisując określoną frazę otrzymujemy następujący widok wyników:

Na samej górze widzimy trzy lub cztery wyniki płatnej reklamy Google Ads, które oznaczone są podpisem reklama. Pod reklamami możemy zobaczyć około dziesięciu wyników pozycjonowania organicznego, pod którymi znowu znajdują się reklamy. Pod reklamami otrzymujemy podpowiedzi Google, czyli zestawienie fraz podobnych do naszego. Warto zwrócić uwagę na fakt, że podpowiedzi Google są świetnym sposobem na tematy do nowych artykułów na naszą stronę, w końcu są to słowa których również szukają internauci.

Nieco inaczej sytuacja w SERPach (wyniki wyszukiwania Google) wygląda przy słowach kluczowych z lokalizacją. Google wychodząc naprzeciw potrzebom swoich użytkowników zauważyło, że część usług takich jak mechanik czy dentysta szukamy zwykle w naszej najbliższej okolicy i na tej podstawie część słów kluczowych wyświetlana jest z powiązana lokalizacją, na podstawie naszego adresu ip lub miejsca w którym aktualnie się znajdujemy. Wówczas wyniki wyszukiwania wyglądają następująco:

Na samej górze wyświetla jest mapka z mechanikami, którzy cieszą się dobrymi opiniami i mają swoją siedzibę w naszej najbliższej okolicy. Często nad mapką pojawiają się również reklamy Google Ads, natomiast zwykle jedna lub dwie.

Nie są to jedyne możliwości wyświetlania wyników wyszukiwania Google i będą się one różniły ze względu na personalizację i lokalizację oraz samo zapytanie do wyszukiwarki.

Skuteczne pozycjonowanie stron – zwiększ widoczność organiczną swojej strony

Skuteczne pozycjonowanie stron w Google to działania prowadzące do zwiększenia widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach. Aby dobre pozycjonowanie było skuteczne musimy zwrócić szczególną uwagę na jakość prowadzonych działań. Efektywne pozycjonowanie to pozycjonowanie do top 10, a nawet top3 wyników wyszukiwania, ponieważ bardzo mała ilość użytkowników szuka informacji na drugiej lub dalszych stronach Google, co nie przełoży się na dodatkowy ruch. Również istotnym jest, aby użytkownicy którzy wejdą już na naszą stronę otrzymali tam odpowiedź na swoje pytanie lub znaleźli odpowiedni produkt, który mogą zakupić. Dlatego ważny jest wybór słów kluczowych. To pierwszy i zasadniczy krok w pozycjonowaniu strony. Następnym krokiem jest przygotowanie odpowiednio zoptymalizowanych teksów i czynności SEO, czyli optymalizacji stron pod wymagania wyszukiwarek.

Profesjonalne pozycjonowanie w większości przypadków nie jest usługą tanią, za wyjątkiem nisko konkurencyjnych nisz, w których mamy niewielu rywali o czołowe pozycje. Zwykle musimy liczyć się z wydatkiem kilkuset lub nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Pozycjonowanie to działania długofalowe co oznacza, że efekty pracy pozycjonera będzie widoczny dopiero po pewnym czasie, uzależnionym od branży jak i budżetu jaki inwestujemy. W porównaniu do Google Ads, gdzie nasza reklama pojawia się zaraz po wpłaceniu budżetu i ustawieniu kampanii, pozycjonowanie przynosi efekty dopiero po pewnym czasie. Pozycjonowanie to nie sprint, to maraton. Jednak efekty pozycjonowania będą utrzymywać się przez dłuższy czas i bez znaczenia ile razy klienci klikną w adres naszej strony w wynikach wyszukiwania, nie zostaną naliczone dodatkowe opłaty, co ma miejsce we wcześniej wspomnianej reklamie Google Ads.

Pozycjonowanie firm. Pozycjonowanie cieszy się dużą popularnością wśród wszelakiego rodzaju firm sprzedających produkty lub oferujących usługi, które chcą zwiększyć sprzedaż droga Internetową, ponieważ jest to najlepszy sposób na dotarcie do stargetowanych użytkowników, którzy akurat w danej chwili szukają takie oferty. Jeśli wejdą na naszą stronę internetową i propozycja trafi do ich gustu zapewne z niej skorzystają, co przełoży się na nasze zarobki. Różnice między pozycjonowaniem a Google Ads.

FAQ – najczęstsze pytania klientów związane z pozycjonowaniem

Osoby, które po raz pierwszy spotykają się z tematem pozycjonowania zwykle mają wiele pytań dotyczących tego na czym polega ta usługa. Postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu wszystkie pytania dotyczące pozycjonowanie stron i systematycznie na nie odpowiadać.

Pozycjonowanie – od czego zacząć

Od czego zacząć proces pozycjonowanie strony? To zależy – czy planujemy robić to samemu czy zlecić pozycjonowanie strony zewnętrznej firmie. Jeśli zdecydujemy się działać we własnym zakresie to powinniśmy pamiętać, że nie ma darmowych działań SEO, a czas, który poświęcimy temu przedsięwzięciu moglibyśmy spożytkować na rozwijanie oferty własnej firmy. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie stron to proces, który podlega ciągłym zmianom, a testy i doświadczenie jest w branży SEO nieocenione. Niemniej pozycjonowanie strony we własnym zakresie jest możliwe i powinniśmy je zacząć przede wszystkim od określenia słów kluczowych, na jakie chcemy być wysoko w wyszukiwarkach. Dalszym etapem jest przygotowanie tekstów i optymalizacji strony.

Jeśli zdecydujemy się na współpracę z pozycjonerem lub agencją SEO to najbardziej istotna informacja jaką musimy ustalić przed wysłaniem prośby o ofertę jest budżet jaki miesięcznie możemy przeznaczyć na pozycjonowanie. Na tej podstawie firma przedstawi plan i zakres działań jakie w trakcie miesiąca poświęci na pozycjonowanie Twojej strony. Obecnie model rozliczenia za efekty jest bardzo rzadko stosowany przez agencje, ponieważ pozycjonowanie wraz z rozwojem algorytmów wyszukiwarki Google uległo znacznym zmianom, a co za tym idzie jego cena wzrosła.

Pozycjonowanie metody

Istnieją różne metody na pozycjonowanie stron, każdy specjalista posiada własne wypracowane na podstawie doświadczenia. Podstawą od jakiej należy zawsze zacząć jest prawidłowy wybór słów kluczowych oraz optymalizacją strony. Zdobywanie linków powinno być przeprowadzone w taki sposób, aby zminimalizować ryzyko otrzymania kary, skutkującej obniżeniem wyników strony lub nawet wyindeksowaniem z wyników Google. Strony na jakich planujemy umieścić odnośnik pozycjonujący powinny być starannie dobrane na podstawie wielu różnych parametrów.

Czy używacie automatów do pozycjonowania?

Nie, nie używamy automatycznych systemów/programów do pozycjonowania, wszelkie działania prowadzimy za pomocą myszki i klawiatury, a strony na jakich zdobywamy odnośniki poddawane są ocenie na podstawie naszego doświadczenia. Decydując się na współpracę z nami otrzymujecie gwarancje wysokiej jakości usługi bez wykorzystania systemów automatyzujących w zakresie linkowania. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko otrzymania filtra lub bana.

Cennik pozycjonowania: Ile kosztuje pozycjonowanie? Czy darmowe pozycjonowanie jest możliwe?

Ile kosztuje pozycjonowanie? Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi, koszty pozycjonowania uzależnione są od konkurencji i ilości słów kluczowych na jakie chcemy pozycjonować nasz sklep lub stronę www. Jako rankit.pl dopasowujemy zawsze naszą ofertę do budżetu klienta. Działa to podobnie do zakupu samochodu w salonie lub komisie – przychodzi klient i przedstawia budżet jaki ma do wydania, na tej podstawie doradca pokazuje mu możliwości. Warto wspomnieć że tanie pozycjonowanie stron czy płatność za efekty już dawno przestała przynosić korzyści i może zrobić więcej złego niż dobrego.

Kiedy będą efekty?

Efekty pozycjonowania uzależnione są od konkurencyjności słów kluczowych i budżetu klienta jaki przeznaczony jest na nasze działania. Zwykle pierwsze efekty naszej pracy widoczne są po kilku miesiącach, jednak w bardzo konkurencyjnych niszach proces ten może trwać nawet do kilkunastu miesięcy. Żadna agencja czy freelancer nie mogą dać gwarancji, że po X dniach firma klienta będzie na pierwszej stronie wyników. W pozycjonowaniu nie ma gwarancji, a wyniki w zależności od lokalizacji czy personalizacji wyników mogą być różne dla każdego użytkownika.

Pozycjonowanie grafiki w wyszukiwarce Google

Niektóre branże takie jak hotele, moda czy kulinaria mogą odnieść dodatkową korzyść z pozycjonowania obrazów. Użytkownicy często „szukają wzrokiem” i hotel, którego zdjęcie pokaże im się w wynikach wyszukiwania może przykuć jego uwagę. Google oficjalnie nie podaje jakie czynniki rankingowe mają wpływ na pozycjonowanie grafiki w wyszukiwarce, ale możemy przyjąć, że są to:

  • Parametr ALT – czyli tekst alternatywny, który wyświetli się użytkownikowi zamiast obrazka w przypadku problemów z jego wczytaniem. Niektóre przeglądarki, zamiast obrazków wczytują właśnie opisy ALT np. przeglądarki dla osób niewidomych lub niedowidzących. Należy zadbać o unikalny opis Alt ze słowem kluczowym, odnoszącym się do zawartości znajdującej się na obrazku.
  • Parametr Title – tytuł obrazka powinien być rozszerzeniem opisu ALT. Opis ten pojawia się po najechaniu kursorem myszki na obraz. W tytule nie należy umieszczać tego samego opisu co w parametrze ALT, powinien on być unikalny i być dopełnieniem powyższego parametru.
  • Nazwa – przed wgraniem grafiki na serwer powinniśmy poświecić chwilę na optymalizacje jego nazwy. Podobnie jak w parametrach alt i title powinna być ona związana z tym co przedstawia grafika i na jakie słowa kluczowe chcemy pojawić się w wynikach wyszukiwania.
  • Waga zdjęcia – analogicznie jak w przypadku tradycyjnej wyszukiwarki Google stawia na jakość i szybkość wczytywanych zasobów. Warto zadbać o odpowiednią jakość zdjęć i ich wagę, ponieważ nieskompresowane pliki potrafią ważyć nawet po kilka mega bajtów, a ich załadowanie nawet przy najszybszym łączu może trwać kilka sekund. Google nie lubi długo ładujących się stron, dlatego powinniśmy poświęcić chwilę by zdjęcia nie zajmowały zbyt dużo miejsca i szybko się wczytywały.
  • Jakość zdjęcia – zmniejszając zdjęcie pamiętaj o zachowaniu jakości. Aby grafika dobrze pozycjonowała się w wynikach nie może być rozmazana i nieczytelna.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych to z reguły bardziej czasochłonny proces w porównaniu do standardowych stron internetowych. Dzieje się tak ponieważ w przypadku sklepów mamy do czynienia z setkami, a często nawet tysiącami produktów, które sklep posiada w swojej ofercie. Musimy zadbać o ich odpowiednią optymalizację i linkowanie, co generuje większe koszty. Pozycjonowanie ecommerce to jednak najlepszy, a w niektórych branżach jedyny sposób na dotarcie do klientów. Wysokie pozycje w wynikach organicznych Google gwarantują ruch, a odpowiednio zbudowany i zoptymalizowany sklep internetowy generuje wysokie konwersje. Pozycjonując sklep internetowy musimy skupić się na pozycjonowaniu zarówno strony głównej, kategorii jak i produktów. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku sklepów internetowych bardzo dobrze sprawdza się tak zwane pozycjonowanie long tail – czyli bardzo dużą ilość rozbudowanych słów kluczowych. Zależy nam, aby do naszego sklepu trafiali klienci, którzy wiedzą co chcą kupić. Z fraz ogólnych takich jak „buty nike” pozyskamy co prawda dużą ilość użytkowników, natomiast mogą to być osoby, które jedynie wejdą na sklep, aby przejrzeć ofertę i ceny, natomiast użytkownik który wpisze frazę „buty nike air max 90 essential rozmiar 43” wie czego chce i jest zdecydowany na konkretny model.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne (regionalne) to proces polegający na zwiększeniu widoczności strony www w wyszukiwarkach internetowych takich jak Google na słowa kluczowe ściśle związane z danym miastem, regionem czy dzielnicą. Usługi takie jak fryzjer, naprawa komputerów, pomoc domowa lub miejsca jak pub, restauracja czy kino kierują swoją ofertę głównie do Klientów z najbliższego regionu toteż doskonałą metodą promocją ich biznesu jest lokalne pozycjonowanie stron. Według badań 97% użytkowników wyszukiwarki szuka firm oferujących usługi lub produkty w swojej najbliższej okolicy. Google mając na uwadze preferencje użytkowników usprawniło swoje algorytmy i lepiej dopasowało wygląd wyników do potrzeb szukających, przez co małe firmy lokalne przy względnie niewielkich kosztach potrafią skutecznie konkurować z wielkimi markami. Korzyści z tego typu rozwiązania czerpie zarówno wyszukiwarka Google dążąca do wyświetlania swoim użytkownikom jak najlepiej odpowiadającym ich potrzebom linków, jak i lokalna firma, która zwiększa zasięg oraz markę i rozpoznawalność, co przekłada się na ilość zamówień czy zleceń.

Największe zalety pozycjonowania regionalnego:

  • szybsza i skuteczniejsza promocja strony w wyszukiwarce
  • mniejszy koszt zdobycia czołowych pozycji w Google
  • możliwość skutecznej rywalizacji z największymi firmami w branży
  • dotarcie do Klientów regionalnych
  • wzrost sprzedaży towarów lub usług
  • poprawa i umocnienie wizerunku firmy

Wyszukiwarka Google.pl do przedstawienia użytkownikowi wyników lokalnych wykorzystuje mechanizm geolokalizacji, dzięki któremu posiada kluczowe informacje takie jak:

  • czy wpisane przez użytkownika wyrażenie ma charakter lokalny np. kawiarnia, pub, restauracja itp.
  • skąd użytkownik wpisuje zapytanie (miasto, a nawet ulica).

Właśnie dzięki zastosowaniu geolokalizacji mali przedsiębiorcy otrzymali skuteczną i stosunkowo niedrogą szansę na rywalizację o klientów z dużymi ogólnopolskimi, a czasem nawet światowymi graczami. Dzieje się tak, ponieważ Google po wykryciu, że dana fraza ma charakter zapytania regionalnego w swoich wynikach (mapki lub wyniki organiczne) wyświetla firmy z najbliższej okolicy.

Co zrobić, aby nasza strona dobrze pozycjonowała się w lokalnych wynikach?

Kluczowym elementem pozycjonowania lokalnego jest odpowiednia optymalizacja strony internetowej. Niezwykle istotnym czynnikiem jest umieszczenie nazwy miasta w tytule oraz nagłówkach strony, przygotowanie wysokiej jakości treści o odpowiedniej długości nasyconej słowami kluczowymi wraz z ich odmianami i umieszczenie danych teleadresowych firmy na wszystkich podstronach w obrębie witryny, dzięki czemu algorytm wyszukiwania uzna naszą lokalizację za wiarygodną. Jeśli chcemy, aby nasza strona wyświetlała się na pierwszej stronie wyników na pozycjonowanie Warszawa czy pozycjonowanie Wrocław to powinniśmy umieścić na naszej stronie odpowiednio zoptymalizowany tekst i nagłówki. Warto wdrożyć również tak zwane Rich Snippets – rozszerzone opisy stron internetowych wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google.

Kolejnym istotnym czynnikiem mającym wpływ na pozycje strony w wynikach regionalnych jest zdobywanie linków z serwisów lokalnych tj. fora internetowe, spisy firm czy serwisy ogłoszeniowe. Bardzo dobrą techniką jest również wykorzystanie wizytówek NAP, na których można umieścić dane teleadresowe naszej firmy wraz z linkiem i opisem strony. Trzymając się wszystkich tych zaleceń stosunkowo niewielkim nakładem sił oraz kosztów możemy znacznie poprawić widoczność strony w wyszukiwarce Google. Ponadto warto założyć wizytówkę w Google Moja Firma i uzupełnić ją o najważniejsze informację.

Pozycjonowanie za granicą

Pozycjonowanie stron internetowych za granicą naszego kraju to coraz popularniejsza usługa wśród naszych klientów. Jeśli planujecie sprzedawać swoje produkty lub usługi w innych krajach takich jak Niemcy czy Francja pozycjonowanie i wyszukiwarka Google również będą zdecydowanie najlepszym wyborem jeśli chodzi o działania marketingowe. Jako rankit.pl oferujemy pozycjonowanie na rynkach niemieckojęzycznych, pozycjonowanie w UK i USA czy pozycjonowanie w Hiszpanii. Nasze działania poparte są wieloletnim doświadczeniem.

Zasada działania i czynniki rankingowe wyszukiwarki Google w każdym kraju są jednakowe, różny będzie jednak koszt działań nakierowanych na konkretny kraj, ponieważ musimy wziąć pod uwagę cenę usług copywritingu i linkbuildingu, która liczona jest w walucie danego kraju.

Jeśli więc zależy Ci na pozycjonowanie strony w Niemczech budżet jaki będziemy potrzebowali na nasze usługi powinien być w walucie Euro.

Oferta na pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron internetowych to działania które wymagają doświadczenia i czasu. Od wyboru słów kluczowych poprzez optymalizacje i budowanie linków. Jeśli potrzebujesz oferty na pozycjonowanie stron, która będzie dopasowana do budżetu i możliwości chętnie przygotujemy darmową i niezobowiązującą propozycję naszych działań. Zapraszamy do skorzystania z poniższego formularza kontaktowego.

Dowiedz się więcej o marketingu i reklamie !