[Głosów:1    Średnia:5/5]

Pozycjonowanie stron metodą long tail

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie internetowym dzięki pozycjonowaniu long tail!
pozycjonowanie metodą long tail

Pozycjonowanie long tail (po polsku długi ogon) to pozycjonowanie strony na bardzo dużą ilość rozbudowanych słów kluczowych, liczących trzy lub więcej wyrazów. Pozycjonowanie szerokie, bo tak nazywana jest ta metoda, to skuteczny sposób na dotarcie do świadomych klientów, którzy wiedzą, czego konkretnie szukają w wyszukiwarce. Jeśli prowadzisz sklep internetowy to long tail seo jest tym, czego potrzebujesz!

Jako rankit.pl posiadamy wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu long tail. Chętnie zajmiemy się promocją Twojej strony w wyszukiwarce Google, aby zwiększyć jej widoczność na wiele rozbudowanych słów kluczowych. Pracujemy na Twój sukces.

Zapytaj o bezpłatną i niezobowiązującą ofertę. Jedyne czego potrzebujemy do jej przygotowania to adres strony i budżet miesięczny, jakim dysponujesz. Nasze usługi pozycjonowania long tail zaczynają się już od 1500 zł/netto miesięcznie.

Czym jest pozycjonowanie long tail?

Pozycjonowanie long tail to nic innego, jak pozycjonowanie strony na setki, a często tysiące rozbudowanych słów kluczowych, które mają trzy lub więcej słów. Zapytania tego typu najczęściej wpisują osoby świadome swoich potrzeb, dlatego konwersja z takich fraz jest dużo wyższa niż w przypadku tradycyjnych słów ogólnych jedno lub dwuwyrazowych.

Jak w praktyce to wygląda? Załóżmy, że podoba nam się konkretny model butów, który upatrzyliśmy w sklepie, ale nie było rozmiaru. Niech będą to Nike Air Max 270, a nasz rozmiar stopy to EU43. Słowo kluczowe, jakie wpiszemy w wyszukiwarkę Google, będzie więc wyglądało tak: „Nike Air Max 270 rozmiar EU43”. Jeśli buty występują w różnych wariantach kolorystycznych i materiałowych, użytkownik może dodatkowo umieścić tę informację w zapytaniu. Załóżmy, że akurat będziemy posiadać właśnie taki konkretny model w swoim sklepie i użytkownik kliknie w nasz link. Wówczas istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że dokona u nas zakupu, ponieważ zaoferujemy mu produkt zgodny z jego potrzebami.

Ważnym elementem w pozycjonowaniu long tail są odpowiednia struktura serwisu oraz zoptymalizowane teksty, z odpowiednim zagęszczeniem słów kluczowych, najlepiej napisane przez copywritera z doświadczeniem.

Główne korzyści wynikające z pozycjonowania long tail:

  • Możliwość skutecznej rywalizacji z większymi firmami

Dzięki pozycjonowaniu long tail masz dużą szansę na skuteczną rywalizację nawet z największymi firmami, które dysponują ogromnymi budżetami na promowanie swojej strony. W takiej sytuacji konkurencja na ogólne słowa kluczowe byłaby zbyt długa i nieopłacalna dla Twojej firmy.

  • Szybsze efekty na długi ogon

Efekty pozycjonowania na długi ogon zwykle są widoczne dużo szybciej niż w przypadku tradycyjnego pozycjonowania. Dzięki temu Twoja strona w krótszym czasie zyska ruch, który przełoży się na wzrost sprzedaży oraz pozyskanie nowych klientów.

  • Mniejsze koszty działań SEO

Najbardziej konkurencyjne frazy wymagają ogromnych nakładów finansowych. W przypadku długiego ogona jest inaczej. Nieporównywalnie niższym kosztem możemy wygenerować podobny ruch co główne frazy z naszej niszy.

  • Mniejsza podatność na zmiany algorytmu i działania pracowników Google

Frazy z długiego ogona są mniej podatne na zmiany algorytmu. Pracownicy Google często ręcznie sprawdzają jakość wyników, głównie na najbardziej dochodowe frazy i jeśli profil działań danej strony nie spodoba im się, może dojść do obniżenia pozycji w rankingu.

Jak wybrać słowa kluczowe w pozycjonowaniu long tail – 4 przydatne narzędzia

Słowa kluczowe long tail charakteryzują się większą szczegółowością, a użytkownicy precyzyjniej szukają określonej informacji. Jak wybrać słowa kluczowe pod długi ogon? Z pomocą przychodzi szereg narzędzi, które zdecydowanie ułatwią nam to zadanie.

  • Semstorm

Semstorm to polski projekt cieszący się dużą popularnością wśród osób zajmujących się pozycjonowaniem w Polsce. Narzędzie pozwala sprawdzić szacowany ruch wybranych domen i słowa kluczowe, na które strona wyświetla się w wyszukiwarce. Dzięki temu możemy podejrzeć działania konkurencji i wdrożyć je na swoich serwisach. Semstorm posiada również bezpłatne narzędzie do generowania słów kluczowych. Co więcej, w opcji dla ecommerce możemy sprawdzić, jakich słów szukają użytkownicy takich market place jak Allegro czy Aliexpress.

  • Podpowiedzi Google

W poszukiwaniu nowych słów kluczowych z pomocą przychodzi nam również samo Google, które na dole wyników wyszukiwania wyświetla panel „Wyszukiwania podobne do:”. Dzięki temu możemy sprawdzić, jakich informacji dodatkowo szukają użytkownicy i wykorzystać właśnie te słowa w optymalizacji naszych serwisów.

  • Google Search Console

Search Console to bezpłatna usługa od firmy Google, która w pełni pozwala monitorować stan naszej strony w wynikach wyszukiwarki. Dodanie strony do GSC to pierwsza rzecz, jaką osoba zarządzająca stroną powinna zrobić, aby dokładnie analizować skuteczność działań SEO. Z panelu usługi dowiemy się między innymi o ewentualnych problemach z indeksowaniem, linkach, które prowadzą do naszej witryny, a nawet pozyskamy informacje o problemach z bezpieczeństwem. Znajdziemy tam również kwestie związane z widocznością strony i słowami kluczowymi, na jakie się wyświetla w wyszukiwarce. Efekt – pozyskujemy informacje od nośnie tego, czego dokładnie szukają użytkownicy.

  • AnswerThePublic

Jest to narzędzie, które podpowiada nam, czego użytkownicy szukają w wyszukiwarce. Po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego otrzymujemy zbiór pytań, które są z nim powiązane. Wpisując słowo „rolety” otrzymujemy zapytania typu: „rolety jak mierzyć”, „rolety gdzie kupić”, „gdzie kupić rolety dzień noc”. Taki zbiór możemy wykorzystać jako podpowiedź w tworzeniu treści na bloga.

Na ile słów kluczowych się pozycjonować?

Teoretycznie – na im większą liczbę słów kluczowych pozycjonujemy swoją stronę tym lepiej, ponieważ na naszą witrynę wejdzie większa ilość użytkowników. Zasada ta ma jeszcze większe znaczenie w przypadku pozycjonowania fraz long tail, gdzie ilość słów kluczowych powinna być jak największa (zwykle jest to kilka, a nawet kilkanaście tysięcy fraz). Niemniej każda strona jest inna i wymaga indywidualnej analizy pod kątem słów kluczowych. Jeśli jednak chodzi o praktykę, to warto zaznaczyć, że teksty umieszczane na stronach nie powinny być przeładowane słowami kluczowymi, ponieważ wyszukiwarka potrafi wyłapać tak zwany keyword stuffing. W takiej sytuacji, zamiast pozycji w górę, ranking naszej strony zostanie obniżony. Tym samym, tworzenie treści warto zlecić doświadczonym copywriterom, którzy „czują” daną branżę i wiedzą, jak pisać teksty pod wyszukiwarkę.

Dlatego tak ważnym etapem wszelkich działań pozycjonujących jest prawidłowy wybór słów kluczowych, który powinien być wykonany przez doświadczoną osobę lub firmę.

Pozycjonowanie szerokie sklepów internetowych

Pozycjonowanie szerokie jak nazywana jest metoda long tail ma główne zastosowanie w sklepach internetowych, ponieważ przynosi bardzo dobre rezultaty. Jak pokazaliśmy wcześniej na podstawie butów Nike Air Max 270, dzięki seo long tail możemy pozyskiwać stargetowanych, zainteresowanych konkretnym produktem użytkowników. Taki ruch łatwiej przekuć w klientów.

Użytkownik wpisujący ogólne słowa kluczowe takie jak „buty”, „obuwie” „buty męskie” „nike air max” zwykle będzie chciał przejrzeć i zapoznać się z ofertą sklepu. Wolumen ruchu z fraz ogólnych będzie większy w porównaniu do słów kluczowych long tail, ale to nie znaczy przecież, że sprzedaż będzie większa. Należy zaznaczyć, że obecnie internauci są coraz bardziej świadomi i nie decydują się na zakupy w pierwszym lepszym sklepie. Wolą sprawdzić cenę u konkurencji i jeśli mają wybrany konkretny model produkty szukają najlepszej oferty właśnie w wyszukiwarce.

Skuteczne metody na pozycjonowanie long tail stron firmowych i portalów

Strony firmowe i portale również możemy pozycjonować metodą long tail. Choć wydawać się to może nieco utrudnione, ponieważ jak umieścić na podstronie długi blok tekstu, który będzie zawierał bardzo dużo fraz i często jest zwyczajnym „laniem wody”? Rozwiązaniem jest otwarcie bloga, w którym będziemy umieszczać tematyczne artykuły tworzone właśnie pod pozycjonowanie na długi ogon.  Prowadzenie bloga firmowego jest bardzo istotne w procesie pozycjonowania i przynosi bardzo wiele korzyści:

  • Dostarczasz na stronę świeży tekst, a Google lubi kiedy strona „żyje” i pojawiają się na niej nowe treści,
  • Budujesz pozycję eksperta w swojej branży,
  • Na blogu możesz rozwinąć swoje myśli i pisać bardziej „ludzkim” językiem,
  • Budujesz długi ogon słów kluczowych,
  • Treści z bloga świetnie nadają się do mediów społecznościowych,
  • Masz szansę na pozyskanie nowych naturalnych linków.

Prowadzenie bloga i publikacja artykułów pod długi ogon jest istotne w pozycjonowaniu semantycznym, ponieważ rozwija i wyczerpuje konkretny temat. Aby być wysoko na słowo kluczowe „pozycjonowanie” musimy przygotować cały zestaw artykułów powiązanych właśnie z tym słowem, jednym z nich jest właśnie artykuł, który obecnie czytasz „Pozycjonowanie long tail”.

Ile kosztuje pozycjonowanie long tail

Jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowanie stron internetowych tak w pozycjonowaniu long tail nie możemy podać jednego stałego cennika. Jako rankit.pl zawsze dopasowujemy naszą ofertę do możliwości finansowych klienta. Trzeba pamiętać, że działania SEO można prowadzić za 1000/2000/10000 i więcej złotych miesięcznie.  Oczywiście czym większy budżet tym więcej działań pozycjonujących możemy wykonać  i  klient może spodziewać się szybszych efektów.

Na samym początku działań koniczne będzie również przygotowanie odpowiednich tekstów, bez których skuteczne pozycjonowanie jest obecnie niemożliwe, a co wymaga dodatkowych kosztów.

Komu zlecić pozycjonowanie long tail i na co zwrócić uwagę

Jako rankit.pl posiadamy wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu long tail sklepów i stron internetowych. Ceny naszego pozycjonowania uzależnione są od budżetu klienta. Na tej podstawie przygotowujemy zestaw działań jakie miesięcznie w danej kwocie wykonamy, aby osiągnąć czołowe pozycje w wyszukiwarkce Google. Na koniec każdego miesiąca wraz z fakturą klient otrzymuje od nas szczegółowy raport prac, które zostały przeprowadzone.

Efekty naszych usług dostępne są na naszym blogu w dziale case studies, gdzie chwalimy się wynikami naszych klientów.

Decydując się na firmę pozycjonującą warto zwrócić uwagę na przejrzystość działań oraz efekty jakie firma osiąga z dotychczasowymi klientami. Należy również pamiętać, że pozycjonowanie to usługa długofalowa, a efekty pracy pozycjonera widoczne są dopiero po kilku lub nawet kilkunastu miesiącach w zależności od branży i budżetu.

Moga zainteresować Cię również

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach

Napisz do nas!

Twój budżet miesięczny (zł/netto): 1000 - 15001500 - 20002000 - 3000powyżej 3000