Zadzwoń terazKontakt

Pozycjonowanie stron internetowych - skuteczne i bezpieczne metody SEO

RANKIT.PL We have it!

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach

Pozycjonowanie to złożony proces mający na celu umieszczenie strony internetowej na czołowych pozycjach w wynikach organicznych wyszukiwarek pod określonymi słowami kluczowymi/frazami. Pozycjonowanie strony www to obecnie najskuteczniejszy sposób reklamy w Internecie z roku na rok cieszący się coraz większą popularnością wśród firm myślących o skutecznej promocji swojej działalności i pozyskiwaniu nowych klientów.

Skuteczne pozycjonowanie strony w Google to niezbędny element marketingu internetowego. Dzięki naszym działaniom Twoja firma osiągnie wysokie i stabilne pozycje w Google. Korzystamy wyłącznie ze sprawdzonych i autorskich rozwiązań, a dzięki naszemu doświadczeniu oferujemy wysokiej jakości usługi dopasowane do branży i możliwości klienta.

Dlaczego warto się pozycjonować

Pozycjonowanie to bardzo skuteczna metoda dotarcia do osób szczególnie zainteresowanych danym zagadnieniem. Codziennie miliony użytkowników szuka przeróżnych informacji w wyszukiwarkach takich jak Google. Badania pokazują, że tylko linki zajmujące najwyższe miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania cieszą się dobrą klikalnością, a ponad 90% użytkowników nie wchodzi dalej niż na poza pierwszą stronę, dlatego należy zadbać, aby to właśnie nasza strona wyświetlała się użytkownikom na samej górze SERP-ów.

Pozycjonowanie firmy w Google – jakie przynosi korzyści

Załóżmy, że firma prowadzi działalność związaną z pomocą drogową na terenie województwa Śląskiego. Osoba, której samochód odmówił posłuszeństwa na autostradzie w Katowicach szybko wpiszę w wyszukiwarkę frazę „pomoc drogowa Katowice” lub „auto laweta Katowice”.  Sytuacja w której nasza strona pojawi się wysoko w wynikach na wyżej wymienione frazy daje nam duże szanse na wejście potencjalnego klienta, któremu następnie możemy sprzedać naszą ofertę. Pozycjonowanie to znakomity sposób na bezpośrednie dotarcie do klientów tu i teraz zainteresowanych daną ofertą bądź produktem.

Na czym polega pozycjonowanie stron

Działania związane z pozycjonowaniem stron w wyszukiwarkach możemy podzielić na trzy elementy. Pierwszy z nich to wybór słów kluczowych, jakie cieszą się wysoką popularnością wśród użytkowników wyszukiwarek i które odpowiadają profilowi naszej strony. Następnym krokiem w celu budowania wysokich i stabilnych pozycji jest optymalizacja strony. Optymalizacja strony internetowej to dostosowanie jej kodu, struktury do wymagań wyszukiwarki oraz przygotowania odpowiedniej długości treści ze słowami kluczowymi w różnych odmianach i grafiki. Proces optymalizacji to jeden z warunków skutecznego pozycjonowania strony www bez którego nawet najlepsze działania promocyjne mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Trzecim etapem SEO (z ang. Search Engine Optimization – optymalizacja dla wyszukiwarek) jest tak zwany linkbulding – budowanie popularności strony na innych witrynach sieci poprzez zdobywanie klikalnych odnośników (linków).

Wybór słów kluczowych pod pozycjonowanie

Analiza i wybór prawidłowych słów kluczowych na jakie chcemy pozycjonować naszą stronę jest bardzo ważnym krokiem w procesie pozycjonowania determinującym późniejsze sukcesy naszej kampanii. Słowa kluczowe są to wyrazy, jakie wpisujemy w oknie wyszukiwarki Google w celu odnalezienia konkretnych informacji, towarów lub usług. Słowa kluczowe nazywane są również frazami lub frazami kluczowymi. Jeśli nie przeprowadzimy gruntownej analizy tematycznych słów kluczowych (czyli takich które są powiązane z niszą strony) może okazać się, ze choć zajmujemy czołowe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania nie przynoszą nam one korzyści w postaci zleceń lub zakupu produktów. Na etapie wyboru słów kluczowych warto korzystać.

Optymalizacja stron internetowych

Fundamentem do efektywnego pozycjonowania strony internetowej jest właściwa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych. Zdarza się, ze sama optymalizacja wystarczy, aby wyświetlać się na czołowych pozycjach na słowa kluczowe o niskiej konkurencyjności. W procesie optymalizacji strony internetowej należy zwrócić uwagę na takie czynniki jak prawidłowa struktura strony, optymalizacja treści; tekst powinien być jak najbardziej rozbudowany, nasycony słowami kluczowymi, z odpowiednią budową nagłówków, oryginalny tzn. nie przekopiowany z innych stron internetowych. Należy pamiętać również o ustawieniu odpowiednich znaczników tytułów stron, meta description oraz zadbać o przyjazne wyszukiwarce adresy url (tzw. friendly URL). Bardzo istotnym czynnikiem jest także optymalizacja obrazków (ustawienie alt’ów i tytułów) oraz linkowanie między podstronami.

Linkbulding – budowanie popularności strony

Wyszukiwarki są algorytmami, które na podstawie trafności i popularności wyświetlają uszeregowane linki do stron internetowych po wprowadzeniu zapytania. Trafnością możemy nazwać optymalizację i dostosowanie kodu strony, natomiast popularność mierzona jest poprzez ilość i jakość kliknalnych odnośników (linków) znajdujących się na innych witrynach w sieci. Budowanie popularności (budowanie linków, linkbulding) to etap pozycjonowania stron mający na celu zdobywanie odnośników z innych, najlepiej tematycznie związanych stron www. Obecnie ważnym czynnikiem w pozycjonowaniu nie jest wyłącznie ilość odsyłaczy, ale również jakość stron na jakich się znajdują oraz w jakiej formie. Jeden link z dobrego źródła znaczy więcej niż tysiące z niskiej jakości stron stworzonych tylko na potrzeby SEO. Prawidłowo i systematycznie prowadzony linkbulding zapewnia stronie wysokie i stabilne pozycje w wyszukiwarkach.

Analiza efektów SEO

Głównym celem pozycjonowania organicznego jest podniesienie widoczności strony w wynikach organicznych wyszukiwarek, a co za tym idzie wzrost ruchu na stronie, która w przypadku firm oferujących usługi lub produktu ma się przełożyć na znaczny wzrost sprzedaży. Do analizy efektów SEO dobrze jest korzystać z narzędzi takich jak monitoring pozycji fraz. Rankit.pl zapewnia wszystkim swoim klientom darmowy dostęp do panelu statystyk pozycjonowanych słów w Google. Dodatkowo warto analizować narzędzie które dostarcza nam sama wyszukiwarka tj. Google Search Console. Po zweryfikowaniu strony w GSC otrzymujemy dostęp do słów kluczowych na jakie wyświetla się nasza witryna (pozycje, ilość wyświetleń, klikalność) oraz odnośników jakie do niej prowadzą.

W jakich wyszukiwarkach warto się pozycjonować

Wyszukiwarka Google dostępna dla polskich internautów pod adresem Google.pl jest od wielu lat bezsprzecznym liderem rynku. Badania pokazują, że aż 97 % polskich internautów korzysta właśnie z Google, dlatego właśnie działania pozycjonowania ukierunkowane na tą wyszukiwarkę generują najlepsze efekty w postaci dużego ruchu na stronie. Wydaję się, że dorównanie monopoliście jest aktualnie niemożliwe, ponieważ firma Google oprócz wyszukiwarki rozwinęła cały zestaw przydatnych narzędzi, które utrzymują przy niej użytkowników. Oprócz tego Google jest domyślną wyszukiwarką dla większości przeglądarek.

Udział wyszukiwarek w Polsce pod koniec 2016 roku według Ranking.pl:

  • Google – 96,72%
  • Bing – 1,55%
  • Yahoo – 0,65%

W skali międzynarodowej dominacja Google już nie jest tak jednoznaczna, chociaż oczywiście nadal firma z doliny krzemowej cieszy się największym uznaniem. W kilku krajach rządzą wyszukiwarki lokalne na przykład w Rosji jest to Yandex, w Chinach Baidu, W Czechach dużą popularnością cieszy się wyszukiwarka Seznam, w Korei Południowej Naver.

W całym światowym rynku wyszukiwania w listopadzie 2016 roku wyszukiwarka Google miała  75,95% udziału, a tuż za nim uplasowało się Bing z 8,28%.

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach desktopowych (wg netmarketshare.com – listopad 2016 r.):

  • Google – 75,95%
  • Bing – 8,28%
  • Baidu – 7,54%
  • Yahoo – 6,56%
  • Ask – 0,17%

Jak działa wyszukiwarka Google

W Internecie znajdują się miliardy zasobów, bez centralnego systemu danych. Użytkownikom ciężko byłoby więc wyszukiwać interesujące ich informacje, gdyby nie wyszukiwarki tj. Google. Czym zatem jest wyszukiwarka Google? Google jest algorytmem (programem komputerowym), który pisząc w dużym skrócie analizuje i tworzy ranking stron znajdujących się w jego indeksie.  Proces ten polega na pobieraniu, czyli znajdowaniu informacji umieszczonych na stronach w sieci, które następnie są indeksowane (porządkowane). Google na podstawie trafności i popularności przedstawia najbardziej trefne wyniki dla danego zapytania (słowa kluczowego, frazy).

Skuteczne metody pozycjonowania stron internetowych

Podstawą do skutecznego pozycjonowania stron internetowych jest zdecydowanie wybór odpowiednich słów kluczowych i właściwa optymalizacja. Jednak, aby „gościć” na wysokich i stabilnych pozycjach w wyszukiwarkach konieczne są również działania związane ze zdobywaniem wysokiej jakości odnośników. Istnieje wiele technik linkbuldingu takich jak content marketing, tworzenie wizytówek NAP, wpisy gościnne, marketing szeptany, automatyczne sposoby zdobywanie linków (swle czy wykorzystanie dedykowanych programów), budowa zaplecza pod pozycjonowanie. Odpowiednio użyte linki mogą zagwarantować wysokie i stabilne pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

Cennik pozycjonowania w Google – ile kosztuje SEO

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) to kompleksowa usługa, której cena zależna jest od wielu czynników takich jak ilość i konkurencyjność słów kluczowych, cele jakie zamierza osiągnąć klient czy dotychczasowa historia domeny. Do każdej wyceny pozycjonowania zawsze podchodzimy indywidualnie, ponieważ każdy przypadek jest inny i należy go inaczej rozpatrywać. Nie jest możliwym stworzenie jednego sztywnego cennika za pozycjonowanie, przy czym nasze ceny za pozycjonowanie strony zwykle rozpoczynają się od 500 zł/netto. Rozliczamy się w formie abonamentowej lub mieszanej (abonament + premia za osiągnięte cele). Zlecając usługę pozycjonowania należy pamiętać, żeby nie dać nabrać się na tanie oferty, które mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku (filtr, ban od Google). Dla przykładu – sam koszt przygotowania wysokiej jakości tematycznego artykułu to ok. 35 zł/netto za 1000 zzs, do czego należy doliczyć jeszcze koszt jego publikacji.

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto promować ofertę lokalnie

Pozycjonowanie lokalne (regionalne) to proces polegający na umieszczeniu danej strony internetowej na czołowych pozycjach w wyszukiwarce Google na frazy/słowa kluczowe ściśle związane z danym regionem, miastem lub dzielnicą. Według badań 97 % użytkowników wyszukiwarek poszukuje usług właśnie ściśle związanych z miejscem w którym aktualnie się znajdują. Ma ta swoje uzasadnienie logiczne, ponieważ osoba mieszkająca w Warszawie szukająca dobrego fryzjera wybierze właśnie tego, który oferuje swoje usługi w stolicy, a nie ofertę firmy daj my na to z Krakowa. Wyszukiwarka Google.pl chcą zadbać o jakość swoich wyników wyszukiwania ulepszyła swój algorytm o wyniki lokalne. Dzięki wykorzystaniu mechanizmu geolokalizacji posiada kluczowe informacje tj. czy wpisane przez użytkownika wyrażenie ma charakter lokalny np. kawiarnia, pub, restauracja itp. oraz  skąd użytkownik wpisuje zapytanie (miasto, a nawet ulica). Pozycjonowanie lokalne dało wielką szansę małym lokalnym przedsiębiorcom skutecznej walki o czołowe pozycje w wyszukiwarce z firmami dysponującymi ogromnym budżetem na promocję w Internecie.

Pozycjonowanie long-tail – słowa kluczowe, które konwertują

Wyrażenie „long tail” można przetłumaczyć na polski jako długi ogon. W pozycjonowaniu wyrażenie to oznacza dłuższą frazę jaką użytkownik wpisuje w okno wyszukiwarki. Świadomość internautów z roku na rok rośnie przez co obecnie wyszukujemy coraz bardziej sprecyzowane – rozbudowane zapytania. Tendencje tą można doskonale wykorzystać w pozycjonowaniu. Zamiast pojedynczych fraz warto skupić się na promocji dłuższych, wielowyrazowych słów kluczowych, a wygenerują one ruch większy i bardziej stabilny, niż tzw. topowe słowa kluczowe.

Gdzie szukać pomocy w zakresie pozycjonowania stron

Pomocy w zakresie pozycjonowania należy szukać przede wszystkim na największym w Polsce forum o optymalizacji i pozycjonowaniu stron internetowych pod adresem https://www.forum.optymalizacja.com/, na specjalistycznych grupach na Facebooku np. Seowcy lub SEO/SEM Polska. Ponadto, aby być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami i aktualnościami z branży należy śledzić stronę Planeta-seo.pl, która skupia największe i najpopularniejsze blogi z polskiej branży SEO i SEM.

Najczęstsze błędy w pozycjonowaniu – jak ich uniknąć

Do najczęstszych błędów przy pozycjonowaniu stron internetowych możemy zaliczyć błędny wybór słów kluczowych – zbyt ogólne słowa kluczowe, które nie przekładają się na konwersje, a w dodatku są bardzo konkurencyjne i ich pozycjonowanie okazuje się nieopłacalne. Brak poprawnej optymalizacji strony – niedopasowanie struktury, nagłówków, brak treści lub jej nieprzystosowanie. Innym błędem w technice SEO możemy być (i to bardzo poważnym) zdobywanie linków niskiej jakości, które zamiast poprawienia pozycji mogą przyczynić się do jej spadku w wynikach organicznych Google. Aby uniknąć wyżej wymienionych błędów należy przede wszystkim zlecić pozycjonowanie doświadczonej firmie lub osobie, która postawi na wysokiej jakości usługę raportując comiesięczne działania nad stroną.

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies (ciasteczek), zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Ok