Skąd czerpać pomysły na teksty na bloga firmowego?

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Pomysly na teksty na bloga firmowegoBardzo dużo przedsiębiorstw w Polsce decyduje się na otworzenie bloga firmowego, którego celem będzie zwiększenie ruchu na stronie, poprawienia wyników pozycjonowania oraz przekazywanie fachowej wiedzy. Docelowo wszystkie te cele przekładać się będą na zwiększenie szans na pozyskanie nowych klientów. Przeczytaj ten artykuł, jeżeli prowadzisz bloga firmowego i brakuje Ci pomysłów na tematy tekstów. Dowiedz się jak robią to profesjonaliści.

Na skróty:

Zobacz więcej

Podpowiedzi Google – sprawdź powiązane wyrażenia

Wyszukiwarka Google może nam przydać się nie tylko w sytuacji, gdy poszukujemy odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Jest to również skarbnica wiedzy pod kątem tego, czego wyszukują inni użytkownicy internetu. Dobrą taktyką jest więc wpisanie w wyszukiwarkę początek interesującej nas frazy i zdanie się na auto podpowiedzi Google.

Podpowiemy również, że zdecydowanie warto jest weryfikować jaka zawartość wyświetlana jest jako wynik wyszukiwania wybranego przez nas hasła stworzonego przez algorytm auto podpowiedzi. Da nam to obraz sytuacji – dowiemy się jak pracuje nasza konkurencja i jakie tematy tekstów wybierają.

Narzędzia analizujące słowa kluczowe i widoczność

Kolejnym świetnym sposobem na pozyskanie inspiracji do tematów tekstów na bloga firmowego są profesjonalne narzędzia używane przez specjalistów z branży SEO/SEM. Należą do nich:

Semstorm

Generator tematów w Semstorm pozwala na wybieranie odpowiednich tematów do artykułów w oparciu o podane słowa kluczowe. Dane generowane są w czasie rzeczywistym, dzięki czemu zawsze jesteśmy o krok przed konkurencją.

Senuto

Senuto pozwala na wygenerowanie odpowiednich słów kluczowych dla twojego biznesu lub organizacji, a następnie w oparciu o te dane, tworzy najczęściej zadawane pytania. Wykorzystaj je, aby stworzyć wpisy na bloga firmowego, które będą cieszyć się dużą popularnością.

Planer Słów Kluczowych od Google

Google, w ramach swoich narzędzi przeznaczonych do tworzenia i zarządzania kampaniami marketingowymi, udostępnia nam planner słów kluczowych. W oparciu o jego algorytm poznasz słowa kluczowe najlepiej pasujące do twojej działalności i sprawdzisz jakie są obecne trendy.

Ubersuggest

Jedną z głównych funkcji narzędzia Ubersuggest jest podpowiadanie słów kluczowych. Są one generowane w oparciu o to, co sprawia, że twoja konkurencja odnosi sukcesy oraz o bieżące trendy w wyszukiwarce Google.

Fora internetowe – niewyczerpane źródło wiedzy o naszych klientach

Przeszukuj fora internetowe i inne skupiska społeczności, które skupiają ludzi rozmawiających na temat twojej branży. Bardzo często gorące tematy pozycjonowane są najwyżej. Wykorzystaj tą kopalinę wiedzy i twórz specjalistyczne wpisy na swoim blogu. Opublikowany wpis można zamieścić jako podwędź w wątku forum. Przełoży się to pozytywnie na ruch na blogu oraz na pozyskanie linka.

Google Search Console – sprawdź czego szukają użytkownicy

Google Search Console to darmowe narzędzia dla webmasterów, która pozwala na monitorowanie naszych stron internetowych. Wykorzystaj GSC aby dowiedzieć się czego szukają osoby odwiedzające twoje strony internetowe. Dane te podpowiedzą Ci, o czym pisać np. o jakiej usłudze czy produkcie napisać szeroki artykuł na blogu firmowym.

Podejrzyj konkurencje

Kolejnym banalnym sposobem jest sprawdzenie, o czym pisze nasza konkurencja. Dowiedz się, które artykuły konkurencyjnej firmy cieszą się największa popularnością i napisz je tak aby były bogatsze merytorycznie i dłuższe. Unikaj jednak plagiatów.

Sprawdź Social Media

Dowiedz się co w trawie piszczy. Być może twoja nisza nie generuje dyskusji na specjalistycznych forach. W tym przypadku poszukuj inspiracji na portalach społecznościowych. Sprawdź:

  • Grupy na Facebooku
  • Profile firmowe konkurencji
  • Linkedin
  • Instagram

Własne doświadczenie – odpowiedz na pytania, które zadają Ci klienci

Zastanów się nad tym, jakie problemy trapią twoich klientów. O co pytają najczęściej? Jaka usługa cieszy się największą popularnością. Podążaj za swoimi doświadczeniami i pisz artykuły na tematy, które wydają Ci się aktualnie na topie.