Depozycjonowanie negatywnych opinii w służbie ochrony wizerunku

depozycjonowanie negatywnych opiniiDepozycjonowanie polega na obniżeniu pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych. Jest to proces przeciwny do pozycjonowania, dzięki któremu ranking stron i widoczność rośnie. Wykorzystując pozycjonowanie możemy przygotować skuteczną strategię depozycjonowania negatywnych opinii w wyszukiwarce Google, dzięki czemu potencjalni klienci nie trafią na nieprzychylne komentarze, a wyłącznie na strony, nad którymi mamy pełną kontrolę i możemy zadbać o dobry PR firmy, produktu czy usługi.

Jeśli Twoja firma ma problem z negatywnymi opiniami, z chęcią zajmiemy się profesjonalną ochroną wizerunki w Internecie. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w SERM, dzięki czemu korzystamy wyłącznie ze sprawdzonych rozwiązań. Pozwól nam zadbać o Twój SEO PR.

Na skróty:

Czym jest depozycjonowanie? Co to depozycjonowanie stron internetowych?

Depozycjonowanie stron internetowych jak możemy odczytać z samej nazwy jest to proces odwrotny do pozycjonowania, które zwiększa widoczność w wynikach organicznych wyszukiwarek. Depozycjonowanie (Negatywne SEO) przyczynia się do utraty widoczności poszczególnych stron na wybrane słowa kluczowe. Jaki jest cel depozycjonowania? Jeszcze jakiś czas temu depozycjonowania było wykorzystywane do obniżania pozycji stron, które konkurowały o jak najlepsze miejsce w Top10, co jest czynem nieuczciwej konkurencji i podpada pod artykuł prawny. Dziś depozycjonowanie wykorzystywane jest do obniżania pozycji negatywnych opinii w wyszukiwarkach. Jest to w pełni legalna usługa, związana z SERM – zarządzaniem reputacją firmy w wyszukiwarkach.

Depozycjonowanie konkurencji – jak to wyglądało kiedyś?

Niegdyś depozycjonowanie było wykorzystywane do obniżania pozycji stron konkurencji, co jest działaniem nielegalnym i nieetycznym. Algorytm Google oparty jest w dużym skrócie o dopasowanie strony do słów kluczowych i wymagań wyszukiwarki (optymalizacje) oraz linki przychodzące, zdobywane w procesie linkbuildingu. Linki możemy podzielić na dobrej i złej jakości – na przykład ze stron z dużą ilością spamu, z systemów wymiany linków czy zdobywane za pomocą automatów.

Jeszcze do niedawna algorytm wyszukiwarki Google po dodaniu do strony dużej ilości linków niskiej jakości (szczególnie z dopasowanym słowem kluczowym) nakładał na nią karę – filtr lub ban, przez co jej pozycja w rankingu znacząco spadała. Mechanizm ten był często wykorzystywana przez osoby zajmujące się pozycjonowaniem do obniżania pozycji konkurencji – depozycjonowania stron.

Jest to działanie nielegalne i niestety bardzo trudne do udowodnienia. Na szczęście obecnie takie akcje nie przynoszą już efektu, ponieważ wyszukiwarka Google nauczyła się lekceważyć negatywne odnośniki niskiej jakości.

Opinie o firmie w Internecie

Z upływem lat wzrosła świadomość użytkowników Internetu. Jak pokazują badania przeprowadzone przez Channeladvisor.com aż 92% konsumentów przed zakupem produktu lub zleceniem usługi czyta opinie w sieci, a aż 75% z nich ma do nich zaufanie. To pokazuje, jak duże znaczenie mają komentarze, na jakie trafi potencjalny konsument. Właściwie to determinuje jaką decyzję zakupową podejmie i czy kupi produkt u nas czy u konkurencji.

Wiele firm nie zdaje sobie jeszcze spraw jak duży wpływ mogą mieć negatywne opinie, komentarze czy artykuł przedstawiający nasz produkt lub usługę w złym świetle na dużym, poczytnym portalu.

Jak znaleźć negatywne opinie?

Z pomocą w wyszukaniu negatywnych opinii przychodzi nam kilka opcji. Jedną z nich jest system Brand24, czyli monitoring Internetu, który poinformuje nas o pojawieniu się wzmianki na wybrany temat, natychmiast po jej opublikowaniu. Dzięki temu, będziemy mogli błyskawicznie zareagować i załagodzić sytuacje, zanim wypozycjonuje się ona na czołowe pozycje w wyszukiwarce.

Drugim przykładem jest sama wyszukiwarka Google, która po wpisaniu odpowiednich zapytań, pokaże nam zaindeksowane strony. Przykłady zapytań do wyszukiwarki Google:

  • Nazwa firmy + opinie
  • Nazwa produktu + opinie
  • Nazwa usługi + opinie
  • Imię i Nazwisko + opinie
  • Produkt + recenzje
  • Usługa + recenzje
  • Marka + opinie

Aby mieć pełną kontrolę nad komentarzami o naszej firmie, powinniśmy stale monitorować opinie, jakie pojawiają się w wyszukiwarce na jej temat i reagować w razie problemów, na przykład poprzez obniżanie pozycji negatywnych opinii i zastąpienie ich nowymi, pozytywnymi wzmiankami.

Jak depozycjonować negatywne opinie w Google

W rankit.pl od kilku lat depozycjonujemy negatywne wyniki i nieprzychylne, szkalujące opinie w wynikach wyszukiwania. Dzięki dużemu doświadczeniu dysponujemy widzą i prowadzimy skuteczne działania. Na potrzeby usługi tworzymy dedykowane strony, zoptymalizowane pod wybrane słowa kluczowe lub udostępniamy zoptymalizowany content na własnych stronach wspierających.

Drugim krokiem naszych działań jest pozycjonowanie stron z pozytywnymi opiniami na czołowe miejsca w wyszukiwarce. Przypominamy, że to proces długofalowy, dlatego efekty naszych działań widoczne są po kilku miesiącach, w zależności od trudności słów kluczowych.

Nie depozycjonujemy stron z negatywnymi wpisami poprzez dodawanie linków z zaspamowanych stron, a poprzez promowanie pozytywnych treści. Nasze działania są zgodne z prawem i opierają się na wieloletnim doświadczeniu.

Depozycjonowanie jako element SERM

SERM (Search Engine Reputation Management) to działania związane z opieką nad opiniami firmy w wyszukiwarkach internetowych. Depozycjonowanie negatywnych opinii możemy traktować jako jeden z elementów SERM, dzięki któremu mamy pełną kontrolę nad reputacją naszej firmy.

Uszczelnienie lejka sprzedaży

Jednym z elementów związanych z SERM jest ROPO (Search online, Purchase offline), czyli „Znajdź online, a kup w sklepie”. ROPO to model zachowania konsumentów, którzy opinii o produkcie poszukują w Internecie, a zakupu dokonują w sklepie stacjonarnym.

Dbanie o korzystne opinie w Internecie jest więc niezwykle istotne z punktu widzenia modelu ROPO i uszczelnienie lejka sprzedaży na etapie „consider”, czyli rozważania na temat produktu/usługi przez konsumenta. Jeśli potencjalny klient trafi na negatywne komentarze, prawdopodobnie nie dokona zakupu lub przejdzie do konkurencji.

Ile kosztuje depozycjonowanie negatywnych opinii i komu je zlecić?

Depozycjonowanie opinii to złożony proces, do którego wykorzystujemy specjalnie przygotowane strony www, nad którymi posiadamy pełną kontrolę. Jednorazowy koszt dodania wpisów to koszt 1000 zł/netto + przygotowanie tekstów. Jeśli budżet klienta na to pozwala tworzymy dedykowane strony tak zwane landing pages, na których publikujemy content wyłącznie związany z jego marką.

Następnie prowadzimy działania pozycjonujące i neutralizujące negatywne opinie, co wiążę się z miesięcznym abonamentem. Jego wysokość uzależniona jest od ilości słów kluczowych i działań, jakie musimy przedsięwziąć, aby osiągnąć pierwsze miejsca w wyszukiwarce Google.

Każdy przypadek wyceniamy indywidualnie. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w depozycjonowaniu negatywnych opinii i jesteśmy w stanie zaproponować wyłącznie sprawdzone metody, które przynoszą długofalowe efekty. Zaufaj naszemu doświadczeniu i pozwól nam pracować na sukces Twojej firmy w Internecie!

Oceń stronę
[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *