Wybór słów kluczowych

Podstawową rzeczą w skutecznym pozycjonowaniu stron, jest odpowiednie wybranie słów kluczowych na które nasza strona powinna wyświetlać się w wyszukiwarkach na topowych miejscach. Słowa kluczowe to pojedyncze słowa lub bardziej złożone frazy, które wpisują internauci szukający informacji o danym produkcie.

Większość firm zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych pobiera opłaty w zależności od ilości stopnia trudności (konkurencyjności) danej frazy, a więc optymalne ich dobranie pomoże nam, nie tylko skutecznie wypromować stronę, ale również zrobić to za możliwie jak najmniejsze pieniądze. Zwykle firmy zajmujące się SEO same proponują nam odpowiednie słowa kluczowe, ale warto mieć na uwadze, że nie zawsze będą one odpowiednie. Warto zainteresować się tym tematem samemu.

Jak wybrać odpowiednie słowa kluczowe?

Sposobów na wybranie najlepszych słów kluczowych opisujących nasz biznes jest kilka. Zastanówmy się zatem jak możemy je określić.

Myśl jak klient

Aby dobrze wybrać słowa kluczowe, należy zmienić tok myślenie na ten klienta, postawić się na jego miejscu. Zwykle szukając informacji w Internecie za pomocą wyszukiwarki mamy tendencję do skracania zapytań (np. zamiast frazy „tanie panele fotowoltaiczne dostępne przez internet” wpiszemy „tanie panele fotowoltaiczne”. Warto brać to pod uwagę.

Ważne żeby w słowach kluczowych stosować odpowiednie przypadki – najczęściej internauci będą wpisywać je w mianowniku i bardzo często w liczbie mnogiej. W przypadku czasowników będzie to forma bezokolicznikowa: spawanie w przypadku szukania firm zajmujących się spawaniem, lub szycie w przypadku zakładu krawieckiego.

Często spotykaną sytuacją jest, że ludzie chcą kupić konkretny produkt danej marki, wpisując w wyszukiwarkę dokładnie to czego szukają. Zwykle nie ma sensu skupiać się na pozycjonowaniu takiego pojedynczego słowa, należy jednak tak zoptymalizować serwis, żeby umożliwiał łatwe pozycjonowanie się stron z poszczególnymi produktami/kategoriami na te słowa – tzw system „autopozycjonujący”.

Podglądanie konkurencji

Obecnie rynek jest na tyle rozbudowany, że praktycznie w każdym sektorze możemy spotkać konkurencję, od której chcielibyśmy być wyżej. Warto spojrzeć na jakie słowa kluczowe pozycjonują się nasi rywale, oszczędzi nam to sporo czasu. Jak to zrobić? Wystarczy wejść na stronę naszego konkurenta, przełączyć widok na źródło i spojrzeć w nagłówku na znaczniki tytułu i słów kluczowych. Istnieją również świetne systemy tj. SemStorm.com, dzięki którym możemy zobaczyć na jakie frazy nasza konkurencja jest wysoko w wynikach organicznych oraz sponsorowanych Google Adwords.

Użycie narzędzi Google Keyword Planner

Najpopularniejszym sposobem na wybranie odpowiednich słów kluczowych na polskim rynku jest narzędzie udostępnione przez wyszukiwarkę Google – Keyword Planner. Jest on bardzo prosty w użyciu, gdyż wystarczy wpisać jedno słowo kluczowe, a system podpowie nam zbliżone słowa. Jego plusem jest niewątpliwie duża ilość wyników, podawanie natężenia wyszukiwań oraz konkurencyjność na linkach sponsorowanych.

Podsumowanie

Dokonując wyboru odpowiednich słów kluczowych dla Twojej strony warto kierować się każdą z metod wymienionych powyżej. Tylko dobrze stargetowany ruch użytkowników zapewni naszej firmie realne zyski z marketingu w wyszukiwarkach.

Oceń artykuł
[Głosów:0    Średnia:0/5]
Tags: