Lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Google

Pozycjonowanie to czynności mające na celu podwyższenie i utrzymanie pozycji strony internetowej na wybrane słowa kluczowe w wyszukiwarkach internetowych. Pozycjonowanie stron to jedna z najlepszych metod dotarcia do Klientów oraz osób zainteresowanych Państwa produktami bądź usługami. Marketing w wyszukiwarkach polega na wyborze tematycznych słów kluczowych, cieszących się popularnością wśród użytkowników (wyrażenia, które internauci najczęściej wpisują w Google), optymalizacji strony – dostosowaniu struktury, kodu, szybkości ładowania oraz tekstów i nagłówków, a także na tak zwanym linkbuldingu – budowaniu popularności na innych stronach internetowych poprzez udostępnianie odnośników (linków) prowadzących do naszej witryny. Pozycjonowanie to obecnie bardzo ceniona metoda na reklamę w Internecie, dlatego konkurencja na większość najpopularniejszych słów kluczowych jest ogromna, przez co mniejsze firmy nie mają możliwości przedarcia się na czołowe pozycje i reklamę własnych usług czy produktów. Rozwiązaniem tej sytuacji jest pozycjonowanie lokalne, czyli promocja firm posiadających siedzibę w danym mieście lub regionie.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne (regionalne) to proces polegający na zwiększeniu widoczności strony www w wyszukiwarkach internetowych takich jak Google na słowa kluczowe ściśle związane z danym miastem, regionem czy dzielnicą. Usługi takie jak fryzjer, naprawa komputerów, pomoc domowa lub miejsca jak pub, restauracja czy kino kierują swoją ofertę głównie do Klientów z najbliższego regionu toteż doskonałą metodą promocją ich biznesu jest lokalne pozycjonowanie stron. Według badań 97 % użytkowników wyszukiwarki szuka firm oferujących usługi lub produkty w swojej najbliższej okolicy. Google mając na uwadze preferencje użytkowników usprawniło swoje algorytmy i lepiej dopasowało wygląd wyników do potrzeb szukających, przez co małe firmy lokalne przy względnie niewielkich kosztach potrafią skutecznie konkurować z wielkimi markami. Korzyści z tego typu rozwiązania czerpie zarówno wyszukiwarka Google dążąca do wyświetlania swoim użytkownikom jak najlepiej odpowiadającym ich potrzebom linków, jak i lokalna firma, która zwiększa zasięg oraz markę i rozpoznawalność, co w ogromnym aspekcie przekłada się na ilość zamówień czy zleceń.

Największe zalety pozycjonowania regionalnego:

– szybsza i skuteczniejsza promocja strony w wyszukiwarce

– mniejszy koszt zdobycia czołowych pozycji w Google

– możliwość skutecznej rywalizacji z największymi firmami w branży

– dotarcie do Klientów regionalnych

– wzrost sprzedaży towarów lub usług

– poprawa i umocnienie wizerunku firmy

Jak działa pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google.pl

Wyszukiwarka Google.pl do przedstawienia użytkownikowi wyników lokalnych wykorzystuje mechanizm geolokalizacji, dzięki któremu posiada kluczowe informacje tj.

– czy wpisane przez użytkownika wyrażenie ma charakter lokalny np. kawiarnia, pub, restauracja itp.

– skąd użytkownik wpisuje zapytanie (miasto, a nawet ulica).

Właśnie dzięki zastosowaniu geolokalizacji mali przedsiębiorcy otrzymali skuteczną i stosunkowo niedrogą szansę na rywalizację o Klientów  z dużymi ogólnopolskimi, a czasem nawet światowymi graczami. Dzieje się tak, ponieważ Google po wykryciu, że dana fraza ma charakter zapytania regionalnego w swoich wynikach (mapki lub wyniki organiczne) wyświetla firmy z najbliższej okolicy.

Co zrobić, aby nasza strona dobrze pozycjonowała się w lokalnych wynikach?

Kluczowym elementem pozycjonowania lokalnego jest odpowiednia optymalizacja strony internetowej. Niezwykle istotnym czynnikiem jest tutaj umieszczenie nazwy miasta w tytule oraz nagłówkach strony, przygotowanie wysokiej jakości treści o odpowiedniej długości nasyconej słowami kluczowymi wraz z ich odmianami i umieszczenie danych teleadresowych firmy na wszystkich podstronach w obrębie witryny, dzięki czemu algorytm wyszukiwania uzna naszą lokalizację za wiarygodną. Warto wdrożyć również tak zwane Rich snippets – rozszerzone opisy stron internetowych wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google.

Kolejnym istotnym czynnikiem mającym wpływ na pozycje strony w wynikach regionalnych jest zdobywanie linków z serwisów lokalnych tj. fora internetowe, spisy firm czy serwisy ogłoszeniowe. Bardzo dobrą techniką jest również wykorzystanie wizytówek NAP, na których można umieścić dane teleadresowe naszej firmy wraz z linkiem i opisem strony. Trzymając się wszystkich tych zaleceń stosunkowo niewielkim nakładem sił oraz kosztów możemy znacznie zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce Google. Ponadto warto założyć wizytówkę w Google moja firma i uzupełnić ją o najważniejsze informację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies (ciasteczek), zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Ok