Optymalizacja strony

Pierwszym krokiem do osiągnięcia wysokich pozycji w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe jest odpowiednia optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. W przypadku mało konkurencyjnych fraz już sama optymalizacja strony często przyczynia się do poprawy pozycji.

Źle zoptymalizowane serwisy natomiast, mimo sporej ilości dobrej jakości odnośników często w ogóle nie wyświetlają się na najbardziej konkurencyjne hasła z danej branży. Sprawdź na jakie elementy warto zwrócić szczególną uwagę optymalizując stronę, pod względem SEO.

Treść na stronie

Treść na stronie ma bardzo duże znaczenie przy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Przygotowując content na stronę należy unikać krótkich tekstów, składających się z kilku zdań. Należy wyczerpująco opisać swoje produkty lub usługi, przy czym nie należy kopiować treści z innych stron. Wyszukiwarki internetowe bardzo nie lubią kiedy treść powtarza się na wielu stronach, tworząc tzw. Duplicate Content. Treści na stronie powinny być również odpowiednio podzielone i opisane, poprzez zastosowanie nagłówków < h1 >, < h2 >, < h3 > itp. Kolejną ważna sprawą na jaką należy zwrócić uwagę jest umieszczenie słów kluczowych na jakie pozycjonujemy daną stronę.

Według najnowszych badań przyciągający content, który przytrzyma użytkownika na naszej stronie, może mieć znaczący wpływ na pozycję strony w wyszukiwarkach. Warto o to zadbać!

Tytuł strony

Jednym z najważniejszych czynników rankingowych jest tytuł strony. Wyszukiwarki na podstawie tytułu określają tematyczność strony, a sam tytuł pojawia się wynikach wyszukiwania. Jak stworzyć właściwy tytuł? Tag title jest z pewnością miejscem, w którym warto umieścić słowo kluczowe i to najlepiej na samym jego początku. Warto również umieścić nazwę naszej firmy, zwiększy to rozpoznawalność naszego brandu, nawet jeśli użytkownik ostatecznie nie kliknie w nasz link. Wybierając tytuły stron, powinniśmy pamiętać także o ograniczeniach z nim związanych. W wynikach wyszukiwania wyświetlać się będzie tylko tytuł, którego długość nie przekracza około 55 znaków. W zdecydowanej większości przypadków Google będzie wyświetlał właśnie ten tytuł, który ustawimy w tagu, jednak w niektórych okolicznościach wyszukiwarka sama określi, który tytuł będzie bardziej odpowiedni do danego zapytania. Należy pamiętać, aby tytuły każdej podstrony były unikalne. Błędem jest jeśli w obrębie naszej domeny powtarzają się dwa takie same tytuły.

Opisy meta description

Opis strony to jeden z elementów, który również związany jest kodem HTML naszego serwisu. Opis wyświetlany jest zaraz pod tytułem i adresem strony w wynikach organicznych. Obecnie samo znaczenie opisu description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycje strony, natomiast znacząco rzutuje na klikalność naszego linku, co przekłada się na ilość użytkowników jacy wchodzą na stronę z wyszukiwarek.

Adresy URL

Jak powinien wyglądać dobry adres URL? Przede wszystkim odpowiednio skonstruowany URL powinien informować użytkownika już przed kliknięciem jakiej tematyki będzie dotyczyła treść znajdująca się na stronie. Innymi słowy, adres URL powinien jak najbardziej opisywać zawartość strony(takie adresy URL nazywane są “friendly URL”). Oprócz użytkowników trzeba także pamiętać o robotach wyszukiwarki, które będą skanowały naszą stronę, a dla których obecność słowa kluczowego w adresie ma znaczenie przy ustalaniu rankingu. Warto również usunąć z naszych adresów znaki specjalne tj. “?”,”$” oraz polskie znaki diakrytyczne.

Grafika

Umieszczając na stronie internetowej grafikę trzeba zwrócić uwagę na dwie bardzo istotne kwestie z tym związane. Pierwszą sprawą na jaką należy sprawdzić to waga grafiki, a co za tym idzie prędkość ładowania strony. Roboty wyszukiwarek nie lubią stron, które długo się ładują, obniżając ich pozycje w wynikach wyszukiwania. To samo tyczy się zwykłych użytkowników, którzy będą chcieli odwiedzić naszą stronę – jeśli strona będzie się zbyt długo ładować, prawdopodobnie zrezygnują z jej przeglądania.

Druga istotna kwestia to tzw. opisy alternatywne dla zdjęć. Opisy te wyświetlane są na stronie w przypadku problemów z ładowaniem zdjęć. W opisie alternatywnym powinniśmy więc w krótkiej formie ująć to, co znajduje się na zdjęciu. Opisywanie zdjęć za pomocą opisów alternatywnych jest także istotne z punktu widzenia SEO. Robot Google nie jest w stanie odczytywać zdjęć, ale może odczytać opisy alternatywne.