Jak dzięki optymalizacji zwiększyć ruch na stronie

Optymalizacja stron internetowych to proces pozwalający w znakomity sposób zwiększyć widoczność witryny pod wybrane słowa kluczowe w wynikach wyszukiwarek internetowych tj. Google. Optymalizacje może przeprowadzić nawet średnio zaawansowany użytkownik, wystarczy, że będzie przestrzegał podstawowych wskazówek.

Co daje nam optymalizacja strony pod pozycjonowanie?

1. Dobrze zoptymalizowany serwis pozwala nam zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach, przez co proces pozycjonowania staje się tańszy i łatwiejszy.

2. Wpływa na szybkość indeksowania nowych treści, przez co użytkownik (klient) szybciej może dotrzeć na naszą stronę.

3. Zmniejszenie kosztów na inną formę reklamy np. Adwords

Na jakie czynniki trzeba zwrócić uwagę?

1. Przede wszystkim na początku powinniśmy ustalić kanoniczność adresów pod jakimi będzie się wyświetlała nasza strona – z www czy bez www – obie formy mają taką samą wartość jeśli chodzi o pozycjonowanie, natomiast koniecznie musimy się zdecydować na jedną z nich. Nie wolno doprowadzić do sytuacji, w której nasza strona będzie dostępna pod wieloma adresami. Z pomocą przychodzi nam przekierowanie z kodem HTTP 301, dzięki któremu ustalimy wybraną wersję.

2. Stworzenie plików robots.txt oraz sitemap.xml. Plik robots.txt to bardzo prosty krok, aby poprawić naszą „współpracę” z wyszukiwarką. Należy umieścić go w głównym folderze witryny (www.domena.pl/robots.txt), informuje on wyszukiwarki, które pliki i foldery na stronie wolno indeksować, a które nie.

Sitemap.xml to mapa witryny, możemy wydobyć z niej informacje o strukturze strony oraz ewentualne błędy w adresach url. Poprawna struktura linków pozwoli nam na wykorzystanie całej mocy rankingowej. Zaleca się, aby każda podstrona była dostępna maksymalnie trzy kliki od strony głównej. Warto również stosować przyjazne adresy url. Dzięki temu robot wyszukiwarki będzie w stanie łatwiej określić o czym jest dana podstrona. Załóżmy, ze prowadzimy sklep z ciuchami dla mężczyzn. Zdecydowanie lepiej zastosować adres www.sklepzciuchami.pl/spodnie-meskie.html niż www.sklepzciuchami.pl/node?type=124.html.

3. Jeśli strona posiada więcej niż 150 stron należy podzielić ją na kategorie i umieścić odnośniki do nich na stronie głównej (menu). Warto opisać każdą kategorie, aby nie był to jedynie zbiór odnośników przekazujących moc w głąb strony, ale strona z jakiej użytkownik może dowiedzieć się konkretnych informacji (treść).

4. Należy ocenić i poprawić zawartość tagów takich jak:

Keywords – wartość znacznika dla wyszukiwarki Google została zdeprecjonowana do zera, ale warto umieścić maksymalnie dziesięć fraz kluczowych, jakie są dla nas istotne dla innych wyszukiwarek.
Description – to krótki opis strony, który wyświetla się pod linkiem do naszej strony w wynikach wyszukiwania. Należy skonstruować opis tak, aby zachęcał użytkownika do przejścia właśnie na naszą stronę oraz zawierał słowa kluczowe na jakie chcemy się pozycjonować. Uwaga! Wartość tagu może być zmieniona przez wyszukiwarkę Google w zależności od zapytania.
Title – określa tytuł strony. Znacznik ten jest szczególnie ważny w pozycjonowaniu i należy umieścić w nim frazy na których szczególnie nam zależy.

5. Należy zatroszczyć się o odpowiednie sformatowanie tekstu. Treść strony powinna być ściśle powiązana z jej tytułem. Należy używać nagłówków H1-H6, przy czym H1 jest najważniejszy i powinien występować na stronie tylko raz. Odpowiednie wykorzystanie nagłówków pozwoli na zbudowanie odpowiedniej hierarchii, dzieląc witrynę na poszczególne części. Warto korzystać z różnego rodzaju wyróżnień słów kluczowych tj. , poprawia to nie tylko jakość optymalizacji, ale również czytelność strony. Roboty wyszukiwarek zwracają nie tylko uwagę na gęstość występowania słów kluczowych (optymalnie ok. 5% całości tekstu), ale również na ich kolejność – czym wyżej fraza jest umieszczona w tekście tym lepiej.

6. Kolejnym ważnym czynnikiem jest optymalizacja grafiki na stronie. Do opisania obrazków na stronie należy używać znaczników takich jak Alt i Title. Pozwoli to wyszukiwarce na lepsze dopasowanie treści strony do zapytania, a także na wprowadzenie grafiki do wyników wyszukiwania. Wyszukiwarki nie indeksują samej grafiki na stronie internetowej, dlatego pobierają opis Alt lub Title i na tej podstawie określają, który obraz jest najbardziej dopasowany do zapytania użytkownika.

Podsumowując – Optymalizacja to podstawowa czynność od jakiej Ty czy Twój specjalista SEO powinniście zacząć proces pozycjonowania strony. Pozwoli to na znaczne ułatwienie i przyspieszenie działań, dzięki czemu strona będzie wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania, a Ty będziesz mógł cieszyć się nowymi użytkownikami.

Oceń artykuł
[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Ta strona używa cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies (ciasteczek), zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Ok